AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 Regjeringen sa ikke så mye om dette på pressekonferansen i dag, men dersom man leser FHIs siste rapport fra i dag er det helt klart at målet er ikke å knuse epidemien og så gå tilbake til normalen. Det er ingenting som tyder på at samfunnet vil normaliseres på minst ett år. FHI skriver at tiltakene videreføres frem til 13. april for å kjøpe mer tid, slik at man kan bestemme seg for langsiktig plan. FHI skisserer to tiltak: Brems og Undertrykk. Brems handler om "tiltak settes inn for å bremse epidemiens spredning og holde den på lavt nivå". Undertrykk handler om å bruke sterke tiltak for "å kvele epidemien snarest og deretter holde viruset under kontroll". Men begge strategiene innebærer iflg FHI at "kontaktreduserende tiltak må trolig være svært omfattende og kanskje vare svært lenge". Det betyr at uansett hvilken strategi man går for vil dette ta svært lang tid. Enten man velger å bremse smitten inntil man når flokkimmunitet eller undertrykke smitten inntil en vaksine er klar. https://www.fhi.no/contentassets/c9e459cd7cc24991810a0d28d7803bd0/covid-19-epidemien-risiko-prognose-og-respons-i-norge-etter-uke-12.--24.mars-2020.pdf Anonymkode: cdcd9...2e5 2
juliet capulet Skrevet 24. mars 2020 #2 Skrevet 24. mars 2020 Nei samfunnet vil ikke normalisere seg særlig fort. Bedrifter og firmaer går konkurs. Folk er permitterte, mister inntekt, jobb og blir ruinert, bo og levekostnader permitteres ikke og koster like mye uansett virus eller ikke. Regjeringen og de som jobber i offentlig sektor får fortsatt lønn, men det gjør ikke alle som jobber privat. Fint og sette et helt land i shout-down med resultat i at folk får sine liv ødelagt og redusert utdannelse. For et mareritt for barn med overgripere i nær relasjon. Viruset sprer seg uansett og tiltak med testing av de som jobber i helsesektoren med eldre er null for de får ikke teste seg. Det er som å tisse i buksa og ødelegge for alle sammen. 17
T-Rex Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 25 minutter siden, AnonymBruker said: Regjeringen sa ikke så mye om dette på pressekonferansen i dag, men dersom man leser FHIs siste rapport fra i dag er det helt klart at målet er ikke å knuse epidemien og så gå tilbake til normalen. Det er ingenting som tyder på at samfunnet vil normaliseres på minst ett år. FHI skriver at tiltakene videreføres frem til 13. april for å kjøpe mer tid, slik at man kan bestemme seg for langsiktig plan. FHI skisserer to tiltak: Brems og Undertrykk. Brems handler om "tiltak settes inn for å bremse epidemiens spredning og holde den på lavt nivå". Undertrykk handler om å bruke sterke tiltak for "å kvele epidemien snarest og deretter holde viruset under kontroll". Men begge strategiene innebærer iflg FHI at "kontaktreduserende tiltak må trolig være svært omfattende og kanskje vare svært lenge". Det betyr at uansett hvilken strategi man går for vil dette ta svært lang tid. Enten man velger å bremse smitten inntil man når flokkimmunitet eller undertrykke smitten inntil en vaksine er klar. https://www.fhi.no/contentassets/c9e459cd7cc24991810a0d28d7803bd0/covid-19-epidemien-risiko-prognose-og-respons-i-norge-etter-uke-12.--24.mars-2020.pdf Anonymkode: cdcd9...2e5 Jeg er nesten helt sikker på at du har et godt alternativ. Kom igjen: ______________ 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regjeringen sa ikke så mye om dette på pressekonferansen i dag, men dersom man leser FHIs siste rapport fra i dag er det helt klart at målet er ikke å knuse epidemien og så gå tilbake til normalen. Det er ingenting som tyder på at samfunnet vil normaliseres på minst ett år. FHI skriver at tiltakene videreføres frem til 13. april for å kjøpe mer tid, slik at man kan bestemme seg for langsiktig plan. FHI skisserer to tiltak: Brems og Undertrykk. Brems handler om "tiltak settes inn for å bremse epidemiens spredning og holde den på lavt nivå". Undertrykk handler om å bruke sterke tiltak for "å kvele epidemien snarest og deretter holde viruset under kontroll". Men begge strategiene innebærer iflg FHI at "kontaktreduserende tiltak må trolig være svært omfattende og kanskje vare svært lenge". Det betyr at uansett hvilken strategi man går for vil dette ta svært lang tid. Enten man velger å bremse smitten inntil man når flokkimmunitet eller undertrykke smitten inntil en vaksine er klar. https://www.fhi.no/contentassets/c9e459cd7cc24991810a0d28d7803bd0/covid-19-epidemien-risiko-prognose-og-respons-i-norge-etter-uke-12.--24.mars-2020.pdf Anonymkode: cdcd9...2e5 Har du ikke skjønt det før i dag ? Hele verden stenges ned - med unntak av Sverige. Når vi får kontroll på viruset i Norge, om kanskje 6-7 måneder så kan vi begynne en tilbakevenning til normalen, men så vil det ta år før vi kan reise ut av landet/andre slipper inn. Anonymkode: 9993c...d30 4
Amber Everglow Skrevet 24. mars 2020 #5 Skrevet 24. mars 2020 Skjønner ikke helt vinklingen din, TS. Hva er poenget ditt, liksom? 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #6 Skrevet 24. mars 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regjeringen sa ikke så mye om dette på pressekonferansen i dag, men dersom man leser FHIs siste rapport fra i dag er det helt klart at målet er ikke å knuse epidemien og så gå tilbake til normalen. Det er ingenting som tyder på at samfunnet vil normaliseres på minst ett år. FHI skriver at tiltakene videreføres frem til 13. april for å kjøpe mer tid, slik at man kan bestemme seg for langsiktig plan. FHI skisserer to tiltak: Brems og Undertrykk. Brems handler om "tiltak settes inn for å bremse epidemiens spredning og holde den på lavt nivå". Undertrykk handler om å bruke sterke tiltak for "å kvele epidemien snarest og deretter holde viruset under kontroll". Men begge strategiene innebærer iflg FHI at "kontaktreduserende tiltak må trolig være svært omfattende og kanskje vare svært lenge". Det betyr at uansett hvilken strategi man går for vil dette ta svært lang tid. Enten man velger å bremse smitten inntil man når flokkimmunitet eller undertrykke smitten inntil en vaksine er klar. https://www.fhi.no/contentassets/c9e459cd7cc24991810a0d28d7803bd0/covid-19-epidemien-risiko-prognose-og-respons-i-norge-etter-uke-12.--24.mars-2020.pdf Anonymkode: cdcd9...2e5 Og der ble jeg sikker på at jeg skal flytte ut av Norge. Jeg risikerer ikke mine barns utdanning for noe sånt. Jeg kan ikke være lærer for barna i flere år samtidig som jeg jobber fulltid fra hjemmekontor. Barna har rett på utdanning. Noe de ikke lenger vil få i Norge. Anonymkode: 7c679...b3f 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #7 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og der ble jeg sikker på at jeg skal flytte ut av Norge. Jeg risikerer ikke mine barns utdanning for noe sånt. Jeg kan ikke være lærer for barna i flere år samtidig som jeg jobber fulltid fra hjemmekontor. Barna har rett på utdanning. Noe de ikke lenger vil få i Norge. Anonymkode: 7c679...b3f Hvor vil du flytte, da? Anonymkode: 2f044...cd0 10
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #8 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor vil du flytte, da? Anonymkode: 2f044...cd0 Til ett av nabolandene. Som ikke har planen om å frarøve barn og unge all utdanning. Anonymkode: 7c679...b3f 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #9 Skrevet 24. mars 2020 25 minutter siden, juliet capulet skrev: Nei samfunnet vil ikke normalisere seg særlig fort. Bedrifter og firmaer går konkurs. Folk er permitterte, mister inntekt, jobb og blir ruinert, bo og levekostnader permitteres ikke og koster like mye uansett virus eller ikke. Regjeringen og de som jobber i offentlig sektor får fortsatt lønn, men det gjør ikke alle som jobber privat. Fint og sette et helt land i shout-down med resultat i at folk får sine liv ødelagt og redusert utdannelse. For et mareritt for barn med overgripere i nær relasjon. Viruset sprer seg uansett og tiltak med testing av de som jobber i helsesektoren med eldre er null for de får ikke teste seg. Det er som å tisse i buksa og ødelegge for alle sammen. Tror de bare vil vise at de faktisk bryr seg. Og nå kan endre vårt velferdsystem pga det er for dyrt. Etter dette er vi alle enige om det. Anonymkode: 09f40...29a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #10 Skrevet 24. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du ikke skjønt det før i dag ? Hele verden stenges ned - med unntak av Sverige. Når vi får kontroll på viruset i Norge, om kanskje 6-7 måneder så kan vi begynne en tilbakevenning til normalen, men så vil det ta år før vi kan reise ut av landet/andre slipper inn. Anonymkode: 9993c...d30 Man vil aldri få "kontroll" på et virus, det eneste man har utryddet er kopper. Det kan bli 6-7 måneder ja, men det betyr at det uansett ikke spiller noen rolle, det er ikke noe å komme tilbake til nåt alt av velferden knuses og skattene økes betraktelig selv om 90% ikke har jobb. Reise ut av landet blir neppe et problem, det er nok av land som ønsker driftige folk. Anonymkode: 2f559...4db 7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #11 Skrevet 24. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til ett av nabolandene. Som ikke har planen om å frarøve barn og unge all utdanning. Anonymkode: 7c679...b3f Da må det vel bli Sverige, de andre kjører samme opplegg som Norge. Anonymkode: 2f044...cd0
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #12 Skrevet 24. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må det vel bli Sverige, de andre kjører samme opplegg som Norge. Anonymkode: 2f044...cd0 Nei. Finland har åpnet småtrinn i dag. Anonymkode: 7c679...b3f 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #13 Skrevet 24. mars 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til ett av nabolandene. Som ikke har planen om å frarøve barn og unge all utdanning. Anonymkode: 7c679...b3f Du synes ikke dette er litt vel dramatisk? Anonymkode: 1de70...ebb 9
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #14 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du synes ikke dette er litt vel dramatisk? Anonymkode: 1de70...ebb Nei, det synes jeg ikke. Det er varslet at tiltakene skal være svært omfattende og kan vare veldig lenge. Jeg kan ikke være lærer for barna mine og jobbe fulltid samtidig. Har verken kompetanse eller anledning til det slik ting er nå. Hvis dette fortsetter veldig lenge, vil barna miste deler av utdanningen sin. Anonymkode: 7c679...b3f 1
Anonymburker Skrevet 24. mars 2020 #15 Skrevet 24. mars 2020 Er regjeringens agenda å få flest mulig til å ta selvmord? 7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #16 Skrevet 24. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det synes jeg ikke. Det er varslet at tiltakene skal være svært omfattende og kan vare veldig lenge. Jeg kan ikke være lærer for barna mine og jobbe fulltid samtidig. Har verken kompetanse eller anledning til det slik ting er nå. Hvis dette fortsetter veldig lenge, vil barna miste deler av utdanningen sin. Anonymkode: 7c679...b3f Definer veldig lenge? De klarer seg fint fram til sommerferien, uten at det er noe krise. Anonymkode: 1de70...ebb 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #17 Skrevet 24. mars 2020 alternativet er jo fattigdom, massedød og utrygt samfunn. det er jo er hode for slle st vi ikke har det sånn Anonymkode: b041c...f24
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #18 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Definer veldig lenge? De klarer seg fint fram til sommerferien, uten at det er noe krise. Anonymkode: 1de70...ebb Veldig lenge tolker jeg hvertfall som flere år. Kanskje opptil fem år. Anonymkode: 2f559...4db 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #19 Skrevet 24. mars 2020 Oi, her var konspirasjonsteoretikere gitt. 🙄 Anonymkode: 56d5d...eb8 13
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #20 Skrevet 24. mars 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til ett av nabolandene. Som ikke har planen om å frarøve barn og unge all utdanning. Anonymkode: 7c679...b3f GOD TUR! Anonymkode: d5087...225 7
Anbefalte innlegg