AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 Noen som vet eller bor på Romsås med barn/ ungdommer? Anonymkode: 1902e...261
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #2 Skrevet 24. mars 2020 Ja, det er det. Mye gjenger, kriminalitet og narkotika. Ville aldri anbefalt barnefamilier å flytte dit. Har bodd der en del år selv uten barn. Anonymkode: bbdf9...049 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 Jeg har et godt inntrykk av Romsås. Var der mye i fjor sommer, så hverfall ikke til noe kriminalitet i nabolaga jeg var i. Har inntrykk av at de har et litt ufortjent dårlig rykte. Anonymkode: 62325...12c 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 Hei! Ja, det er ikke bra på Romsås. Ikke heller Vestli, Stovner, Furuset og mange andre steder i Groruddalen. Det er gjenger, dop, overfall - ekstremt mye ungdomskriminalitet. Andelen som lever på nav er kjempehøy. Finnes sikkert unntak og hyggelige folk også, men sannsynligheten for at barn ender opp i dårlig miljø er veldig mye større enn andre steder. Det er en grunn til at det er billig å bo der, ville aldri i verden flyttet dit med barn! Anonymkode: ed08f...00b 7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #5 Skrevet 25. mars 2020 Jeg har jobbet på Romsås, og jeg ville aldri i livet ha flyttet dit, og spesielt ikke med barn! Anonymkode: 24b8b...4ef 7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #6 Skrevet 25. mars 2020 Romsås har nok lavere boligpriser, men det er det grunn til. Innvandringen har helt overtatt stedet og kriminaliteten er høy. Ikke noe sted jeg ville bodd med barn. Synd for det er gode kollektivmuligheter og skogen /nordmarka like utenfor døren. Anonymkode: 8f9d8...3be 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #7 Skrevet 25. mars 2020 Nei det er fint Ja noen unge hasjselgere men det er det på andre kanter av byen også. Romsås er et veldig fint og barnevennlig sted, de som sier noe annet er rasister som hater østkanten og dømmer etter politikernes agenda i mediene Anonymkode: 95f38...1b5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #8 Skrevet 25. mars 2020 Jeg er vokst opp på Romsås den gangen det var nytt og årene etter, og det var ille allerede den gangen. Gjenger som drev med dop, narkotika, hasj, kriminalitet. De hang ofte rundt på senteret. Det ble etterhvert et vågestykke å gå av t-banen om kvelden og komme seg hjem. Gikk alltid ut en sideutgang for å unngå dophuene som hang rundt inne på senteret og plaget folk. Jeg kan ikke huske noen overfall og slikt på selve Romsås. Det er vel noe med det at "man bæsjer ikke der man spiser". De drar andre steder og overfaller folk, og så drar de hjem igjen til Romsås kanskje? Uansett, jeg leser og hører at Romsås ikke har forandret seg til det bedre på de årene som er gått siden jeg flyttet derfra (på 90-tallet). Det er som før, og et sted jeg ALDRI ville flyttet til om jeg visste hvordan det var der. Anonymkode: e9641...dd5 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #9 Skrevet 25. mars 2020 Uten barn er det helt greit, da trenger man ikke forholde seg så veldig til naboer og miljø rundt. Anonymkode: ce268...021 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #10 Skrevet 21. mars 2021 Hei! Er 20 år gammel og bor og vokst opp på Romsås. Det skrives mye om Romsås og miljøet i Groruddalen. Det er viktig å huske på at personene som blir involvert i disse "gjengene" allerede har dårlige forutsetninger for å ha en trygg og god oppvekst. Flere av disse guttene har vokst opp i små leiligheter, med mange søsken og ofte ingen mannlig rolle i hjemmet som gir guttene hjemmet en voksenroller alt for tidlig. Foreldre som tjener dårlig, og et sterkt behov for å hevde seg etter år med undertrykkelse og alt for høye forventninger fra hjemmet. Mange trekker seg til hasjvirksomheten for å tjene lette penger, da foreldrene gjerne ikke har penger nok til å gi lommepenger etc. Det går fint med de aller aller fleste som vokser opp her. Foreldrene spiller en stor rolle, og de fleste som har skikk på oppdragelsen vil fint kunne oppdra barn på Romsås. Jenter er i stor grad mye mindre utsatt for å havne i disse miljøene, da majoriteten av de som er involvert er gutter. Etter mange år med uro så er skolene mer forberedt og har flere tiltak i skolene for å plukke opp de som kan falle ut og havne i feil miljø. Anonymkode: bfb77...7b7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #11 Skrevet 21. mars 2021 Jeg er oppvokst på Stovner, og alle vi barn og ungdom holdt oss unna romsås og rommen selvom vi selv var pøbler og levde et ganske hardt liv.. det sier vel nok. Anonymkode: bb928...4e8 1
Lizard Skrevet 21. mars 2021 #12 Skrevet 21. mars 2021 Jeg har jobbet på Romsås og ville aldri(!!!!!) flyttet dit og spesielt ikke med barn.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #13 Skrevet 21. mars 2021 Jeg kjenner et par relativt ressurssterke, etnisk norske barnefamilier som bor på Romsås og stortrives. Ingen av dem har imidlertid tenåringer ennå. Jeg har også jobbet med barnevern i området og ville ikke selv vurdert å bo der med barn. Synd, for det har en fin beliggenhet og flere trivelige borettslag, deilig tilgang på badetjern og marka samtidig som det er kjapt inn til byen med t-bane. Anonymkode: b97f6...af1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #14 Skrevet 21. mars 2021 Helt ok med små barn, men ville nok flyttet derfra før de ble tenåringer. Store leiligheter med fin utsikt nær marka. Anonymkode: e0e33...7e7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #15 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 24.3.2020 den 22.24): Jeg har et godt inntrykk av Romsås. Var der mye i fjor sommer, så hverfall ikke til noe kriminalitet i nabolaga jeg var i. Har inntrykk av at de har et litt ufortjent dårlig rykte. Anonymkode: 62325...12c Du var der litt en sommer?? Anonymkode: 12305...0f5 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #16 Skrevet 21. mars 2021 Jeg er fra Romsås, og ønsker ikke at etnisk norske flytter inn her. Anonymkode: 6106c...2e4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #17 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er fra Romsås, og ønsker ikke at etnisk norske flytter inn her. Anonymkode: 6106c...2e4 XD Anonymkode: 3cb70...14e 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #18 Skrevet 21. mars 2021 Hvis du tar en titt på Oslo Kommune sitt Corona-Kart så får du en veldig fin oversikt over hvilke bydeler du ikke har lyst til å bo i Anonymkode: 962ec...02f 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #19 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvis du tar en titt på Oslo Kommune sitt Corona-Kart så får du en veldig fin oversikt over hvilke bydeler du ikke har lyst til å bo i Anonymkode: 962ec...02f Nja. Bor på Tonsenhagen som er en del av Bjerke bydel. Bjerke kommer ikke særlig godt ut av det corona-kartet, men det gjenspeiler ikke denne delen av Bjerke. Her bor det ressurssterke folk, og vi har en god skole. Trygt og godt miljø. Anonymkode: 3b75d...97a 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #20 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er fra Romsås, og ønsker ikke at etnisk norske flytter inn her. Anonymkode: 6106c...2e4 Rasisme. Anonymkode: 5f4f4...c95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå