Gå til innhold

Fortsetter du som i de første to ukene mtp barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har lagt oss på en linje at vi innenfor husstanden holder oss sammen. Vi omgås ikke andre, har kun slått av en prat med folk ute fra verandaen. Barnet har ikke fått møte andre barn.

Denne linjen kommer vi til å fortsette med også nå frem til etter påske, selv om påsken blir veldig kjedelig i år.

Grunnen til at vi gjør dette er fordi vi vil bidra i dugnaden om å minske smitte, samt at barnet og en av oss foreldre er i risikogruppe. Vi tørr rett og slett ikke omgås andre enn oss.

Hva gjør dere?

Anonymkode: 0f112...7e9

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det samme. Tenker at jeg vil gjøre mitt ytterste og beste i denne vanskelige situasjonen. Er det minste jeg kan bidra med! 

Anonymkode: 20e51...76b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Holder oss hjemme for det meste. Har tatt en tur ut i skogen med en nabo med barn (som også holder seg hjemme, bortsett fra butikken) en gang. Ellers bruker vi hagen og sykler litt rundt i området, drar på strender osv. Jeg er i risikosonen, så mannen min er den som handler

Anonymkode: cf06e...128

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme. Har to barn nært i alder så de har hverandre på godt og vondt. Vi ser ingen grunn til å utfordre skjebnen. Klart det blir kjedelig og trassig fra tid til annen. Dette er vårt bidrag i kampen mot ukontrollert koronautbrudd.

Anonymkode: 95742...497

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnet og jeg holder oss hjemme for det meste, med unntak av handling i matbutikk og en gåtur hver dag. Møter kun en kollega ett pr dager i uka.

Anonymkode: 94047...3dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og svigerinnen lurer på om vi skal åpne for at barna våre kan leke sammen. Litt usikker enda...

Anonymkode: 2885f...dff

Gjest Fallabella
Skrevet

Vi er ikke sammen med noen. Barnet har en fast venn, får lov til å ha to. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har holdt oss samlet bare kjernefamilien til nå, men nå løsner vi opp. Vi ser ikke hensikten å ha det sånn lenger, så nå skal vi starte å henge med resten av familien (ingen er syke eller i risikogruppen). Prøver også å finne noen ungene kan leke med. 

Anonymkode: 5e62f...261

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en lekevenn.

Anonymkode: 8dc3c...3e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barna våre har møtt en venn hver for lek ute, i tråd med FHIs råd og anbefalinger. Kommer til å fortsette med dette hvis det passer seg slik, inntil vi får beskjed om å gå i karantene el.l. Det virker som mange tror vi skal stoppe viruset. Men vi skal bare begrense spredningen slik at det skjer i et kontrollert tempo. Og det er FHI og myndighetene som vet hvordan dette regnestykket går opp, bedre enn hvermannsen på diskusjonsforum/Facebook.

Anonymkode: 5b105...f77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har et barn som ikke har møtt noen, vi har holdt oss for oss selv med unntak av prat på avstand med naboer vi har møtt på tur med hunden. Nå kommer vi nok til p la barnet få ha nabobarnet som fast lekevenn. Men de må leke ute og holde avstand. Kjenner jeg er skeptisk, men det begynner å tære på for barnet å være så isolert. 

Anonymkode: 3466a...556

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjør det samme som deg, TS. E825AFE3-0AA2-43B5-9D3E-ECFF3E2A653C.thumb.jpeg.b3283f22c911bcd30b59fa6dfeb73708.jpeg

Anonymkode: 5c3a9...3d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har holdt oss samlet bare kjernefamilien til nå, men nå løsner vi opp. Vi ser ikke hensikten å ha det sånn lenger, så nå skal vi starte å henge med resten av familien (ingen er syke eller i risikogruppen). Prøver også å finne noen ungene kan leke med. 

Hensikten er jo for å unngå en eventuell smitte. Om en eller to i resten av din/deres familie er på butikken samtidig som en som er asympomatisk og blir smittet så vil dere ha stor risiko for å bli smittet. Og omvendt så klart.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna våre har møtt en venn hver for lek ute, i tråd med FHIs råd og anbefalinger. Kommer til å fortsette med dette hvis det passer seg slik, inntil vi får beskjed om å gå i karantene el.l. Det virker som mange tror vi skal stoppe viruset. Men vi skal bare begrense spredningen slik at det skjer i et kontrollert tempo. Og det er FHI og myndighetene som vet hvordan dette regnestykket går opp, bedre enn hvermannsen på diskusjonsforum/Facebook.

Anonymkode: 5b105...f77

I vårt tilfelle er det risikogruppe som er hovedgrunn.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hensikten er jo for å unngå en eventuell smitte. Om en eller to i resten av din/deres familie er på butikken samtidig som en som er asympomatisk og blir smittet så vil dere ha stor risiko for å bli smittet. Og omvendt så klart.

Tenker det går helt fint jeg. 

Skrevet (endret)

Har gjort det samme, men tillater nok besteforeldrekontakt etter hvert. Ingen i risikogrupper.

Endret av Djækklåsst
Skrevet

Ja, mannen min jobber og er i kontakt med mange mennesker på jobb. Han er kun på jobb og hjemmd. Jeg er hjemme med barna 24/7. Fortsetter sånn. Mannen får sin dose risiko på jobb, vi trenger ikke flere potensielle smittekilder enn det. Bestiller mat fra kolonial. Drar på butikken om vi går tom for noe mellom to leveringer. 

AnonymBruker
Skrevet

Voksne omgås ingen. Barna har en venn hver, møtes minimalt. Lurer på å stramme inn dette også og bare omgås oss her hjemme.

Anonymkode: 5be39...799

AnonymBruker
Skrevet

Nå når det blir forlenget, vil må måtte finne en lekekamerat eller to til ungene. Men holder oss selvsagt til anbefalingene. 

Anonymkode: 621c8...996

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker det går helt fint jeg. 

Og hvis mange tenker sånn så blir flere smittet.

Om man møter noen, som igjen møter andre, som igjen møter andre, osv osv 

• Opprett ny...