wintergirl Skrevet 25. mars 2020 #61 Skrevet 25. mars 2020 (endret) 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ligger unge mennesker uten underliggende sykdommer i respirator på Bærum sykehus nå. https://www.dagbladet.no/studio/siste-nytt-om-coronaviruset/606?post=30070 Kan dere nå være så snille å ta inn over dere at dette er skikkelig alvor, enda så uvirkelig det føles? Vask hender ofte, hold avstand til andre mennesker, ikke samles for å sosialisere! Og pst! Til dere som lærte på Livets harde skole at det heter forhåndsregler: det heter ikke det, det heter forholdsregler. Anonymkode: 3ae4b...03c Livets harde skole fordi man skriver noen ord feil? Pst! Det er de mest hysteriske som er stygge på innsiden! Stygge og råtne. Og dere bryr dere egentlig ikke så mye om andre som dere prøver å overbevise om. Dette er kanskje vanskelig for intellektuelle wannabes og forstå, men man kan fint være uredd samtid som man faktisk har respekt for viruset og tar sine FORHOLDSREGLER !!! Ikke alle blir dødssyke heller. Mange som er blitt friske uten å havne i respirator og. Ikke alle har blitt kjempe syke av det. Og selv om flere unge blir ganske syke så er man ikke dum selv om man ikke går rundt og er redd. Korona er ikke verdens verste sykdom. Det finnes mange flere sykdommer som er helt forferdelige, selv om de ikke er like smittsomme. Hvis noen ikke går rundt og er redd, men tar sine FORHOLDSREGLER, så har vel ingen her rett til å peke finger på noen og leke moralens voktere! Endret 25. mars 2020 av wintergirl 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #62 Skrevet 25. mars 2020 Dummeste jeg har lest. Jeg er en frisk 22 åring , men når til og med admiralen i det amerikanske Forsvaret sier at dette er farlig og at alle burde holde seg hjemme så må det være noe i hjernen deres som må reagere. Uansett om dere skal slutte å bry dere, så vil vi heller aldri bli kvitt dette viruset. Jeg savner faktisk å reise.... Anonymkode: 80cf2...444
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #63 Skrevet 26. mars 2020 7 timer siden, wintergirl skrev: Livets harde skole fordi man skriver noen ord feil? Pst! Det er de mest hysteriske som er stygge på innsiden! Stygge og råtne. Og dere bryr dere egentlig ikke så mye om andre som dere prøver å overbevise om. Dette er kanskje vanskelig for intellektuelle wannabes og forstå, men man kan fint være uredd samtid som man faktisk har respekt for viruset og tar sine FORHOLDSREGLER !!! Ikke alle blir dødssyke heller. Mange som er blitt friske uten å havne i respirator og. Ikke alle har blitt kjempe syke av det. Og selv om flere unge blir ganske syke så er man ikke dum selv om man ikke går rundt og er redd. Korona er ikke verdens verste sykdom. Det finnes mange flere sykdommer som er helt forferdelige, selv om de ikke er like smittsomme. Hvis noen ikke går rundt og er redd, men tar sine FORHOLDSREGLER, så har vel ingen her rett til å peke finger på noen og leke moralens voktere! Jeg forholder meg til nedenstående hovedinnlegg når jeg svarer. TS er ikke redd for å få viruset, og det er åpenbart fordi h*n ikke har fått med seg hva dette handler om. Dette er altså en person som mener at vi "normale" skal kunne leve som vanlig i disse tider. Vel, vi "normale" er faktisk ikke fritatt for alvorlig sykdom og død som følge av dette viruset, og bør således heller ikke sørge for ytterligere nedsmittkng av befolkningen! Jo flere som lever som før, dess flere blir smittet. Jeg er reff for dette viruset, fordi jeg er redd for å dø fra barna mine. Alle bør være redde for dette, for at vi effektivt skal kunne stoppe det. På 24.3.2020 den 17.41, Brannslangen skrev: Allment friske og unge mennesker som meg bør ikke være engstelig for korona. Jeg er mye ute, besøker familie og venner, og prøver generelt å være så aktiv som mulig. Regjeringen tror tydeligvis at befolkningen består stort sett av aspeløv som må skjermes for enhver pris. Myndighetene burde heller rette oppmerksomhetene mot risikogruppene, og la oss normale få drifte og leve i samfunnet. En ruinert økonomi og massearbeidsledighet i flere år fremover vil være resultatet av alle tiltakene, og det er faktisk ikke et nødvendig utfall - vi snakker tross alt om et virus som ikke gir vanlige mennesker mer alvorlige symptomer enn en forkjølelse. Anonymkode: 3ae4b...03c 1
wintergirl Skrevet 26. mars 2020 #64 Skrevet 26. mars 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forholder meg til nedenstående hovedinnlegg når jeg svarer. TS er ikke redd for å få viruset, og det er åpenbart fordi h*n ikke har fått med seg hva dette handler om. Dette er altså en person som mener at vi "normale" skal kunne leve som vanlig i disse tider. Vel, vi "normale" er faktisk ikke fritatt for alvorlig sykdom og død som følge av dette viruset, og bør således heller ikke sørge for ytterligere nedsmittkng av befolkningen! Jo flere som lever som før, dess flere blir smittet. Jeg er reff for dette viruset, fordi jeg er redd for å dø fra barna mine. Alle bør være redde for dette, for at vi effektivt skal kunne stoppe det. Anonymkode: 3ae4b...03c Åhhhh, og derfor er du nedlatende også? Føler du deg bedre enn andre menneske? Hva er det med nordmenn og generaliseringer? Jeg også skrev forholdsregler feil, men er da ingen livets harde skole menneske for det. Men vet du hva? Alle mennesker er verdifulle og har noe å tilføre, enten de er livets harde skole folk eller ikke. Hvilken «grad» du har i dette samfunnet teller svært lite, det er hva som er i hjertet ditt som teller. Det som er bra med korona viruset er at den viser hvordan mange egentlig er. Og man kan ha fått med seg hva dette handler om selv om man ikke er redd. Det er faktisk bra at alle ikke er redde, da tenker man klarere. Og så lenge de holder seg unna andre enn bekjente så er det deres sak. Kanskje blir de smittet, kanskje ikke. Kanskje blir de veldig syke, kanskje blir de bare mildt angrepet. Endret 26. mars 2020 av wintergirl
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #65 Skrevet 26. mars 2020 30 minutter siden, wintergirl skrev: Åhhhh, og derfor er du nedlatende også? Føler du deg bedre enn andre menneske? Hva er det med nordmenn og generaliseringer? Jeg også skrev forholdsregler feil, men er da ingen livets harde skole menneske for det. Men vet du hva? Alle mennesker er verdifulle og har noe å tilføre, enten de er livets harde skole folk eller ikke. Hvilken «grad» du har i dette samfunnet teller svært lite, det er hva som er i hjertet ditt som teller. Det som er bra med korona viruset er at den viser hvordan mange egentlig er. Og man kan ha fått med seg hva dette handler om selv om man ikke er redd. Det er faktisk bra at alle ikke er redde, da tenker man klarere. Og så lenge de holder seg unna andre enn bekjente så er det deres sak. Kanskje blir de smittet, kanskje ikke. Kanskje blir de veldig syke, kanskje blir de bare mildt angrepet. Du henger deg veldig opp i dette jeg skrev om livets harde skole, som egentlig bare var en btw-kommentar helt utenfor tema. Beklager om jeg tråkket noen på tærne, men fint om vi kan holde oss til tema. Du er overhodet ikke redd for å bli syk og dø, eller at noen du er glad i skal bli syke og dø? Hvis dét er tilfelle forstår jeg jo at du ikke er redd for et virus som veldig sikkert fører til sykdom, og i verste fall til død, til og med om man i utgangspunktet er ung og frisk. Det holder ikke å holde seg unna andre enn bekjente! Du vet ikke hva dine bekjente kan ha av smitte, og du vet ikke hva de eventuelt kan ha fått av andre bekjente, som ikke du kjenner. Det er sånn dette fortsetter å smitte. Ja, kanskje ens virkelige jeg kommer fram i en krise som dette. Jeg ser at mange viser hvor ansvarsfulle de er, mens andre igjen viser hvor uansvarlige de er både på egne og andres vegne, rett og slett fordi de nekter å forholde seg til fakta og anbefalingene fra helsemyndighetene, men insisterer på at egen logikk er bedre. Jeg håper ikke disse menneskene greier å spre altfor mye smitte på sin vei, og jeg skal være raus nok til å si at jeg ikke håper at de blir alvorlig syke og i verste fall dør. Anonymkode: 3ae4b...03c
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #66 Skrevet 26. mars 2020 Var nylig en kvinne, 21 år gammel, som døde på grunn av viruset. Hun var ikke i høyrisikogruppen. https://nypost.com/2020/03/25/21-year-old-woman-with-no-underlying-health-conditions-dies-of-coronavirus/ Er du udødelig? Anonymkode: 1924d...a1e 1
wintergirl Skrevet 26. mars 2020 #67 Skrevet 26. mars 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du henger deg veldig opp i dette jeg skrev om livets harde skole, som egentlig bare var en btw-kommentar helt utenfor tema. Beklager om jeg tråkket noen på tærne, men fint om vi kan holde oss til tema. Du er overhodet ikke redd for å bli syk og dø, eller at noen du er glad i skal bli syke og dø? Hvis dét er tilfelle forstår jeg jo at du ikke er redd for et virus som veldig sikkert fører til sykdom, og i verste fall til død, til og med om man i utgangspunktet er ung og frisk. Det holder ikke å holde seg unna andre enn bekjente! Du vet ikke hva dine bekjente kan ha av smitte, og du vet ikke hva de eventuelt kan ha fått av andre bekjente, som ikke du kjenner. Det er sånn dette fortsetter å smitte. Ja, kanskje ens virkelige jeg kommer fram i en krise som dette. Jeg ser at mange viser hvor ansvarsfulle de er, mens andre igjen viser hvor uansvarlige de er både på egne og andres vegne, rett og slett fordi de nekter å forholde seg til fakta og anbefalingene fra helsemyndighetene, men insisterer på at egen logikk er bedre. Jeg håper ikke disse menneskene greier å spre altfor mye smitte på sin vei, og jeg skal være raus nok til å si at jeg ikke håper at de blir alvorlig syke og i verste fall dør. Anonymkode: 3ae4b...03c Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg skal si det jeg . Trenger du det med teskje kanskje. Jeg tar forholdsregler og passer på alle andre rundt meg. Jeg er heller ikke mer redd for at de jeg bryr meg om skal dø av korona nei. Skal jeg gå rundt å være redd så så senker det min livskvalitet. Det er mye annet folk dør av hver eneste dag. Og ikke fortell meg at dette er smittsomt for det vet jeg. At man blir smittet betyr ikke at man bli alvorlig syk og dør, det er mange som har blitt friske også. Å gå rundt å være redd for du gjerne være, men slutt å dra det over hodet på andre er du snill. Uansett hvilken krise verden har stått over så har det vært mennesker som har vandret rundt, men det har godt bra til slutt for det. Det tas med i beregninger at ikke alle holder regler, men at de fleste gjør det hjelper mye. Sånn har verden alltid vært. 1
wintergirl Skrevet 26. mars 2020 #68 Skrevet 26. mars 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var nylig en kvinne, 21 år gammel, som døde på grunn av viruset. Hun var ikke i høyrisikogruppen. https://nypost.com/2020/03/25/21-year-old-woman-with-no-underlying-health-conditions-dies-of-coronavirus/ Er du udødelig? Anonymkode: 1924d...a1e Ingen er udødelig! Man kan dø av alt og ingenting. Man ble plutselig ikke udødelig fordi korona dukket opp. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #69 Skrevet 26. mars 2020 5 minutter siden, wintergirl skrev: Ingen er udødelig! Man kan dø av alt og ingenting. Man ble plutselig ikke udødelig fordi korona dukket opp. Mange tar ikke forhåndsregler og mener at de er såpass unge at korona ikke vil ramme dem, som den da kan. Jeg er ikke redd for korona, men kanskje mer bekymret om jeg ikke får gått på jobb og tjene penger. Det er derfor jeg skrev det jeg skrev, "at mange tror de er udødelige, fordi de tror viruset ikke kommer til å påvirke dem i like stor grad som det gjør med andre mennesker". Anonymkode: 1924d...a1e
wintergirl Skrevet 26. mars 2020 #70 Skrevet 26. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange tar ikke forhåndsregler og mener at de er såpass unge at korona ikke vil ramme dem, som den da kan. Jeg er ikke redd for korona, men kanskje mer bekymret om jeg ikke får gått på jobb og tjene penger. Det er derfor jeg skrev det jeg skrev, "at mange tror de er udødelige, fordi de tror viruset ikke kommer til å påvirke dem i like stor grad som det gjør med andre mennesker". Anonymkode: 1924d...a1e Ingen tror de er udødelige, men ikke alle går rundt og er redd for å dø! Skjønner du? Folk hopper i strikk og fallskjerm hele tiden og gjør masse farlig hver eneste dag. Var noen i det hele tatt udødelige før korona kom? Folk dør av meningsløse tragedier hver eneste dag! 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #71 Skrevet 26. mars 2020 3 minutter siden, wintergirl skrev: Ingen tror de er udødelige, men ikke alle går rundt og er redd for å dø! Skjønner du? Folk hopper i strikk og fallskjerm hele tiden og gjør masse farlig hver eneste dag. Var noen i det hele tatt udødelige før korona kom? Folk dør av meningsløse tragedier hver eneste dag! Jeg skjønner hva du mener. Men i dette tilfellet, så risikerer man ikke bare at man selv blir syk hvis man er uforsiktig og ikke tar retningslinjene på alvor. Man risikerer å smitte andre, som igjen kan bli veldig syke. Så respektér hverandre og ikke gjør noe som setter andre i fare! Anonymkode: 4cfb3...c57
wintergirl Skrevet 26. mars 2020 #72 Skrevet 26. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner hva du mener. Men i dette tilfellet, så risikerer man ikke bare at man selv blir syk hvis man er uforsiktig og ikke tar retningslinjene på alvor. Man risikerer å smitte andre, som igjen kan bli veldig syke. Så respektér hverandre og ikke gjør noe som setter andre i fare! Anonymkode: 4cfb3...c57 Jeg har respekt og passer på❤️
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #73 Skrevet 26. mars 2020 Til dere som ikke er redd for å bli smittet selv, er dere redd for å bli siktet for uaktsomt drap og få flere år i fengsel fordi dere kanskje er de som smitter det videre til noen som dør av det? Jf. smittevernsloven. Anonymkode: 7a7f7...532 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #74 Skrevet 26. mars 2020 58 minutter siden, wintergirl skrev: Ingen tror de er udødelige, men ikke alle går rundt og er redd for å dø! Skjønner du? Folk hopper i strikk og fallskjerm hele tiden og gjør masse farlig hver eneste dag. Var noen i det hele tatt udødelige før korona kom? Folk dør av meningsløse tragedier hver eneste dag! Ingen tror de er udødelige, men det er mange som ikke tar forhåndsregler. De som går på fest, store grupper syklister som spytter på veiene. Det var det jeg mente. Anonymkode: 1924d...a1e
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #75 Skrevet 26. mars 2020 Nå er det nå en gang slik, at folk som faktisk har en årrekke med utdanning innen medisin og epidemiologi har vært med på å utarbeide disse tiltakene. Du kan være enig eller uenig i hvor bra de har handlet, men det eneste vi kan gjøre nå er å følge retningslinjene. Det er en grunn til at vi har de restriksjonene vi har i dag uansett hvor redd du er for viruset eller ikke. "jeg er ikke i risikogruppa uansett", so fucking what? At akkurat DU har gode odds for overlevelse betyr ikke at alle har det. Så ja, du kan gjerne si at du ikke er redd for viruset, men ikke vær den drittsekken som vaser rundt på cafe og går opp i trynet på folk på butikken, og insisterer på at du skal dra på hytta uansett. Hvor jævla vanskelig skal det være å leve litt asosialt i en måned eller to? Du MÅ ikke på starbucks vettu. Anonymkode: 0ce7c...337 1
wintergirl Skrevet 26. mars 2020 #76 Skrevet 26. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen tror de er udødelige, men det er mange som ikke tar forhåndsregler. De som går på fest, store grupper syklister som spytter på veiene. Det var det jeg mente. Anonymkode: 1924d...a1e Sånne har det alltid vært i flere slike situasjoner, men vi kom oss til slutt ut av det. Alle får passe på seg selv og fortsette å holde seg unna andre. Blir dere smittet så kan dere heller ikke skylde på dem. Jeg vet om noen som har vært ekstremt forsiktig og unngått folk, men kanskje blitt smittet for det. Så garanti selv hos de som passer mest på har man uansett ikke. Men hun lider ekstra av angst disse dagene og det hjelper ingen, tvert i mot så setter det ned immunforsvaret ditt vesentlig. Å stresse mye er også kreftfremkallende , så ta en for laget og spre litt meg hygge fremover. Så to som syklet utenfor huset vårt. Jeg vet ingenting om dem, så jeg gidder ikke å bruke kreftene mine på å ergre meg over dem heller. Kanskje de har sjekket seg for alt jeg vet. Kanskje de har vært syke, men blitt friske. Å fokuserer på andre ting enn de få som er ute og sykler og spytter på bakken, er nok også sunnere for de fleste nå. Gå gjerne en tur og få seg frisk luft er også anbefalt så lenge man holder seg på avstand.
Fremhevede innlegg