Gå til innhold

Jeg er ikke redd viruset

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, Brannslangen skrev:

Allment friske og unge mennesker som meg bør ikke være engstelig for korona. Jeg er mye ute, besøker familie og venner, og prøver generelt å være så aktiv som mulig.

Regjeringen tror tydeligvis at befolkningen består stort sett av aspeløv som må skjermes for enhver pris.

Myndighetene burde heller rette oppmerksomhetene mot risikogruppene, og la oss normale få drifte og leve i samfunnet. En ruinert økonomi og massearbeidsledighet i flere år fremover vil være resultatet av alle tiltakene, og det er faktisk ikke et nødvendig utfall - vi snakker tross alt om et virus som ikke gir vanlige mennesker mer alvorlige symptomer enn en forkjølelse.

Helt enig. Epidemien må få gå over landet, det er ingen vei utenom, hvis ikke utsetter vi bare det hele. Epidemien vil vare i årevis med dagens strategi. Den vil henge over oss som en stadig trussel. 

Samtidig vil det ikke bygges opp noen befolkningsimmunitet. «Landet vil stadig være sårbart for en epidemi», heter det.

https://www.nettavisen.no/nyheter/hoie---strategien-gjelder-til-vi-eventuelt-gjor-en-ny-vurdering/3423943323.html

Anonymkode: 91a29...af0

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det du ikke skjønner, kjære ts, er at dere som er unge og friske, kan få korona som igjen smitter noen som er i risikogruppen.

Anonymkode: aa1ec...3ac

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mange 100-milliarderskrisepakker tror du egentlig vi har råd til? 

Anonymkode: bc335...601

Altfor mange. Les om oljefondet og handlingsregelen.

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Det du ikke skjønner, kjære ts, er at dere som er unge og friske, kan få korona som igjen smitter noen som er i risikogruppen.

Anonymkode: aa1ec...3ac

Til info jf. smittevernsloven står du ansvarlig for uaktsomt drap hvis du smitter noen og de dør. Det betyr en del år i fengsel, ja.

Anonymkode: 7a7f7...532

Skrevet
22 timer siden, Djækklåsst skrev:

Jeg er heller ikke redd for viruset, men liker som mange andre dårlig konsekvensene. Det er strevsomt med tre små barn hjemme og jeg håper man finner å kunne åpne barnehager etter påske, begynner å bli sliten av dette, men må man så må man, man skal ikke akkurat lete lenge i verden for å finne verre skjebner enn min.

Jeg hadde vært dritredd om jeg hadde hatt så små barn, hva om du blir smittet og blir så syk at du ikke klarer å ta deg av de?   Det skal MYE til å bli innlagt, har du lette/moderate symptomer må du bli hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Hulderen skrev:

Jeg er ikke redd for å få koronaviruset. Men jeg er redd for å ikke få behandling den dagen jeg får kreft/brekker beinet/blir påkjørt/får matforgiftning/høyt blodtrykk/endometriose fordi sykehusene bruker alle ressurser til å holde liv i de som er dødssyke pga viruset. 

Allerede nå må enkelte utsette kreftbehandling fordi de vil ha kapasitet nok til å ta imot eventuelle coronapasienter. 

Anonymkode: 19b6c...906

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, Apocalypte skrev:

Jeg hadde vært dritredd om jeg hadde hatt så små barn, hva om du blir smittet og blir så syk at du ikke klarer å ta deg av de?   Det skal MYE til å bli innlagt, har du lette/moderate symptomer må du bli hjemme. 

Har ikke hørt om små barn som har blitt syke av dette, så ser ingen grunn til å være redd av den grunn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, Guile said:

Det er jævlig mange av oss som har et eller annet "underliggende" og dermed er i risikogruppa. Høyt blodtrykk. Diabetes. Revmatikere på immundempende medisiner. Du kan sikkert finne flere eksempler. I tillegg til de på 70+ da. 

Det er ikke "bare" å isolere så sjukt mange mennesker. 

1.6 millioner av oss visstnok ifølge SSB.. 1 av 3 Nordmenn!

Det alene er et jævlig godt grunnlag for dugnanden, og at de "friske" når tiltakene blir løsnet på, er fremdeles bevisste på grundig hånd og hostehygiene ute blant folk

Anonymkode: d4f5e...282

Skrevet
11 minutter siden, Djækklåsst skrev:

Har ikke hørt om små barn som har blitt syke av dette, så ser ingen grunn til å være redd av den grunn.

Les innlegget mitt en gang til. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle som har dødd så langt har jo bært over åtti år gamle og / eller de har hatt andre sykdommer i tillegg...    

Anonymkode: f522a...200

Det er selvsagt de som dør først. De yngre og friskere kan være innlagt i over en måned før de til slutt dør, eller blir utskrevet.

Det er nå et stort flertall av folk mellom 35 og 60 år som er i respirator. Og har man først havnet i respirator så er prognosene ganske dårlig.

Anonymkode: 01cd9...db8

Skrevet

Jeg er heller ikke redd for dette viruset, kjenner ikke noen i familien min som heller er det. Vi holder oss mest mulig inne all like vel da for å unngå å smitte andre, hvis det skulle vise seg at vi er bærere av viruset uten å vite det, men jeg, mannen, foreldre, eller søsken (nærmeste familie) er ikke redd for å bli smittet selv. Vi er omtrent alle i risiko gruppen, men vi tar ikke bekymringene på forhånd da dette ikke er noe vi kan kontrollere i noen stor grad uansett. Vi må ut på apotek/butikk/lege med diverse mellomrom. Risikoen med å bli smittet/smittet andre er en risiko allerede der. Moren min handler også for min bestemor på 84 år som ikke klarer å gjøre slike ting selv pga helsemessige årsaker.

Statestikk sett er det mer sannsynlig at vi dør i en bil ulykke enn av corona viruset.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 24.3.2020 den 17.41, Brannslangen skrev:

Allment friske og unge mennesker som meg bør ikke være engstelig for korona. Jeg er mye ute, besøker familie og venner, og prøver generelt å være så aktiv som mulig.

Regjeringen tror tydeligvis at befolkningen består stort sett av aspeløv som må skjermes for enhver pris.

Myndighetene burde heller rette oppmerksomhetene mot risikogruppene, og la oss normale få drifte og leve i samfunnet. En ruinert økonomi og massearbeidsledighet i flere år fremover vil være resultatet av alle tiltakene, og det er faktisk ikke et nødvendig utfall - vi snakker tross alt om et virus som ikke gir vanlige mennesker mer alvorlige symptomer enn en forkjølelse.

Barnslig og umoden egoisme. 

Anonymkode: 00219...a40

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Veras123 skrev:

Selv om ikke viruset er farlig for deg, kan det være farlig for andre og du kan være smittebærer selv om du har milde symptomer.

Dette!
Hvorfor er det så mange egoister som driter i nettopp dette? Alle dere (inkl trådstarter) som sier dere ikke er redd for viruset, og er ute blant familie og venner.. vel, det er stor sjanse for at dere kan være smittebærere selv om dere ikke er syke. Dere kan smitte eldre familiemedlemmer, eller en venn som igjen vil bringe hjem smitten til et sårbart familiemedlem i risikosonen, eller en fremmed på butikken.. tenk dere litt om!! Det er lov å tenke litt på andre enn seg selv!

Anonymkode: 4cfb3...c57

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så både du, din familie og dine venner er altså en gjeng med drittsekker. Redd er ikke ordet. Respekt er.

Anonymkode: 715d4...24d

• Liker 1
Skrevet
På 24.3.2020 den 17.44, AnonymBruker skrev:

Skikkelig tøffing du. Hvor mange unge jyplinger har ikke tenkt det samme som deg og endt opp med Covid19?

Du burde be om penge tilbake for skolepengene du har betalt for det var tydeligvis bortkastede penger.

For all del, tro du er uovervinnelig men ikke kom med klager på KG når du blir syk.

Anonymkode: 0419d...5da

De fleste unge tror de er udødelige og tar derfor store risker. Særlig unge gutter og menn. Det er akkurat som om de ikke evner å tenke lenger enn til sin egen nesetipp. Tragisk.

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 timer siden, Apocalypte skrev:

Les innlegget mitt en gang til. 

Litt kjapp der, ja, men friske folk i 30-årene er heller ikke spesielt utsatt, så ingen frykt fra min side. Men vi har uansett holdt oss for oss selv disse ukene.

Endret av Djækklåsst
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle som har dødd så langt har jo bært over åtti år gamle og / eller de har hatt andre sykdommer i tillegg...    

Anonymkode: f522a...200

Du får lese på Budstikka, flere unge uten underliggende sykdommer i respirator. Fra 20-40 år. 

Og vi er i fase 2... Ikke fase 3 og ikke fase 4..

Du kommer til å angre dine ord. 

Anonymkode: 0e90e...c40

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det ligger unge mennesker uten underliggende sykdommer i respirator på Bærum sykehus nå. https://www.dagbladet.no/studio/siste-nytt-om-coronaviruset/606?post=30070

Kan dere nå være så snille å ta inn over dere at dette er skikkelig alvor, enda så uvirkelig det føles? 

Vask hender ofte, hold avstand til andre mennesker, ikke samles for å sosialisere! 

Og pst! Til dere som lærte på Livets harde skole at det heter forhåndsregler: det heter ikke det, det heter forholdsregler

Anonymkode: 3ae4b...03c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har korona. Jeg er mildt rammet. Føles som en mild influensa. Altså ikke noe godt, og ikke noe å trekke på skuldrene for, men høyst overkommelig.

Likevel er jeg livredd for selve viruset. Selv om jeg er ung og frisk, ser jeg på det som skikkelig flaks å bli mildt rammet. Den neste personen jeg møter og smitter, som kanskje også er ung og frisk, kan ende livstruende syk i respirator av akkurat det samme viruset som jeg tygger en Paracet eller to for å holde i sjakk. Det er ufattelig skummelt.

Derfor holder jeg meg naturligvis i isolasjon i åtte dager etter siste symptom.

Anonymkode: 83623...269

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
På 24.3.2020 den 18.22, AnonymBruker skrev:

Enig!Er ikke redd for viruset. Er ung og kjenner ikke mange i risikogruppen. Synes det er utrolig kjipt at coronavirushysteriet skal ødelegge russefeiringen. Skal rulle lilevel, men vil jo gjerne vær med på store fester  men de blir avlyst dessverre. og jeg som har ventet såå lenge på å bli russ. :( Tror ikke jeg blir særlig syk hvis jeg blir smittet og dødeligheten er ikke høy. 

Anonymkode: 4335b...093

Hvor høy skal dødeligheten være for at du synes den er høy?

Dødeligheten innenfor også unge årsgrupper er høyere enn det samlede antallet trafikkdrepte i året. En Anders Breivik per årskull ville drepe færre en viruset. 

Anonymkode: 2b7b0...29f

• Opprett ny...