Gå til innhold

Jeg er ikke redd viruset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Allment friske og unge mennesker som meg bør ikke være engstelig for korona. Jeg er mye ute, besøker familie og venner, og prøver generelt å være så aktiv som mulig.

Regjeringen tror tydeligvis at befolkningen består stort sett av aspeløv som må skjermes for enhver pris.

Myndighetene burde heller rette oppmerksomhetene mot risikogruppene, og la oss normale få drifte og leve i samfunnet. En ruinert økonomi og massearbeidsledighet i flere år fremover vil være resultatet av alle tiltakene, og det er faktisk ikke et nødvendig utfall - vi snakker tross alt om et virus som ikke gir vanlige mennesker mer alvorlige symptomer enn en forkjølelse.

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Brannslangen said:

Allment friske og unge mennesker som meg bør ikke være engstelig for korona. Jeg er mye ute, besøker familie og venner, og prøver generelt å være så aktiv som mulig.

Regjeringen tror tydeligvis at befolkningen består stort sett av aspeløv som må skjermes for enhver pris.

Myndighetene burde heller rette oppmerksomhetene mot risikogruppene, og la oss normale få drifte og leve i samfunnet. En ruinert økonomi og massearbeidsledighet i flere år fremover vil være resultatet av alle tiltakene, og det er faktisk ikke et nødvendig utfall - vi snakker tross alt om et virus som ikke gir vanlige mennesker mer alvorlige symptomer enn en forkjølelse.

Skikkelig tøffing du. Hvor mange unge jyplinger har ikke tenkt det samme som deg og endt opp med Covid19?

Du burde be om penge tilbake for skolepengene du har betalt for det var tydeligvis bortkastede penger.

For all del, tro du er uovervinnelig men ikke kom med klager på KG når du blir syk.

Anonymkode: 0419d...5da

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange sånne tråder om at «corona bare er en forkjølelse» trenger vi?

Anonymkode: e336e...06b

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Brannslangen skrev:

Veldig usympatisk skrevet, men er i bunn og grunn enig med deg. Det hadde vært mye bedre å isolere risikogruppene, og la viruset herje fritt blant oss "normale". Det hadde ikke fått så store konsekvenser som du sier, ikke noe mere enn en vanlig influensasesong (særlig når man ikke har risikogruppene inne i bildet).

Når mange nok har hatt viruset til at vi danner en flokkimmunitet, kan vi slippe løs risikogruppene igjen. På denne måten hadde vi sluppet lock down av samfunnet. Kun personer i risikogrupper måtte blitt isolert, men de er jo mer eller mindre i karantene allerede, såå... 

Anonymkode: bc335...601

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skikkelig tøffing du. Hvor mange unge jyplinger har ikke tenkt det samme som deg og endt opp med Covid19?

Du burde be om penge tilbake for skolepengene du har betalt for det var tydeligvis bortkastede penger.

For all del, tro du er uovervinnelig men ikke kom med klager på KG når du blir syk.

Anonymkode: 0419d...5da

Hvis du har betalt skolepenger i Norge, så er det vel vitterlig du som er den lettlurte her? 😂

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Enda en overmodig person. Tror du tiltakene fra regjeringen er en spøk.

Anonymkode: b9aaf...f0f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke jeg heller selv om jeg er kronisk syk. Klarer ikke finne ett sted i meg jeg er redd for viruset, uansett hvor mye jeg leter.
Har også en gammel mor som hadde lungebetennelse i fjor, og som lett kan stryke med om hun får det igjen. Men hva er forskjellen på om hun får det av corona eller et annet virus eller bakterie? Hun holdt da på å stryke med i fjor uten dette viruset? Hvorfor var ikke alle på lockdown for å beskytte henne da? Det lurer jeg på.
Og selv holdt jeg på å gå dukken i matforgiftning for noen år siden. Og en ung venninne av meg døde i lungebetennelse i 2012. Tenk at folk daua før corona også. Det finnes forresten også flere coronavirus, så det er sikkert ikke første eller siste gang en litt amper type av dette viruset løper rundt. Aggressive bakterier finnes det også.

Anonymkode: a51a2...399

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo sånne som deg som gjør at dette varer og rekker. 

Anonymkode: 59d2d...155

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo sånne som deg som gjør at dette varer og rekker. 

Anonymkode: 59d2d...155

Nei, det er sånne som deg som gjør det! Hvorfor er det så mange som ikke forstår at jo flinkere vi er til å overholde reglene, jo lengre tid vil faktisk tiltakene vare?? 

• Liker 5
Skrevet

Jeg er heller ikke redd, men tar noen forhåndsregler med tanke på andre. Og nei, jeg er ikke dum selv om jeg ikke er redd for korona. Det finnes andre sykdommer som skremmer meg langt mer

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er ikke redd for å få koronaviruset. Men jeg er redd for å ikke få behandling den dagen jeg får kreft/brekker beinet/blir påkjørt/får matforgiftning/høyt blodtrykk/endometriose fordi sykehusene bruker alle ressurser til å holde liv i de som er dødssyke pga viruset. 

Endret av Hulderen
  • Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Brannslangen skrev:

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig usympatisk skrevet, men er i bunn og grunn enig med deg. Det hadde vært mye bedre å isolere risikogruppene, og la viruset herje fritt blant oss "normale". Det hadde ikke fått så store konsekvenser som du sier, ikke noe mere enn en vanlig influensasesong (særlig når man ikke har risikogruppene inne i bildet).

Når mange nok har hatt viruset til at vi danner en flokkimmunitet, kan vi slippe løs risikogruppene igjen. På denne måten hadde vi sluppet lock down av samfunnet. Kun personer i risikogrupper måtte blitt isolert, men de er jo mer eller mindre i karantene allerede, såå... 

La oss si det på en pen måte; Noengang tenkt på hvorfor det ikke er dere 2 som sitter i fagmiljøet, på Stortinget eller i regjeringen og kan bestemme i en krisesituasjon :plystre: 

Anonymkode: 1dcb9...4da

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tiltakene er for at smittetoppen skal flate ut, slik at det er respirator til deg hvis du er i bilulykke eller lignende. Eller er ikke det så farlig at du ikke får plass....?Du som er så aktiv kan brått ende i en ulykke som krever intensivbehandling vettu!

Anonymkode: 7b50b...52d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss si det på en pen måte; Noengang tenkt på hvorfor det ikke er dere 2 som sitter i fagmiljøet, på Stortinget eller i regjeringen og kan bestemme i en krisesituasjon :plystre: 

Fordi det er bare psykopater som ender opp der.

Anonymkode: a51a2...399

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm. Du har visst ikke fått med deg det poenget at man enda ikke vet om det dannes immunitet mot korona. Det kan være at man kan få det igjen og igjen. 13 prosent av de kineserne som testet positivt, ble senere syke med korona på nytt.

AnonymBruker
Skrevet

Enig!Er ikke redd for viruset. Er ung og kjenner ikke mange i risikogruppen. Synes det er utrolig kjipt at coronavirushysteriet skal ødelegge russefeiringen. Skal rulle lilevel, men vil jo gjerne vær med på store fester  men de blir avlyst dessverre. og jeg som har ventet såå lenge på å bli russ. :( Tror ikke jeg blir særlig syk hvis jeg blir smittet og dødeligheten er ikke høy. 

Anonymkode: 4335b...093

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er jeg redd for koronaviruset. Land over hele verden stenger ned og isolerer innbyggerne, til tross for konsekvensene for økonomi, familievold, arbeidsplasser, parproblemer, skolegang. 

Land over hele verden opplever krigslignende situasjoner der både unge og gamle dør, og de fleste dør sakte. 

Dette er ikke et snilt og mildt virus, det er farlig. Kanskje du er en av de heldige som ikke rammes hardt, kanskje ikke. Kanskje er du en av supersmitterne, som kan gå rundt uten symptomer og smitte andre (Google Typhoid Mary, interessant historie). Da kan du ta med deg en drøss mennesker, bare fordi du ønsker å leve som normalt. Familien din, vennene dine.

Noen ganger tenker jeg at det er bra å ikke være redd. Andre ganger tenker jeg at det bare er de dumme som ikke er redde, og akkurat nå er det kanskje evolusjon i praksis. 

Anonymkode: 611d5...ebf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forklar på en saklig måte hvorfor min idé er idiotisk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig!Er ikke redd for viruset. Er ung og kjenner ikke mange i risikogruppen. Synes det er utrolig kjipt at coronavirushysteriet skal ødelegge russefeiringen. Skal rulle lilevel, men vil jo gjerne vær med på store fester  men de blir avlyst dessverre. og jeg som har ventet såå lenge på å bli russ. :( Tror ikke jeg blir særlig syk hvis jeg blir smittet og dødeligheten er ikke høy. 

Anonymkode: 4335b...093

"Hjernen er ikke ferdig utviklet for i første halvdel av 20-årene" - og beviset kom fort.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Hulderen skrev:

Hm. Du har visst ikke fått med deg det poenget at man enda ikke vet om det dannes immunitet mot korona. Det kan være at man kan få det igjen og igjen. 13 prosent av de kineserne som testet positivt, ble senere syke med korona på nytt.

Hvis man ikke blir immun er uansett tiltakene vi har nå også nytteløse. Med mindre vi fortsetter med lock down i all evighet da.

• Liker 1
  • Opprett ny...