Gå til innhold

De har endret strategi!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Endelig! Nå er målet å "slå ned" utbruddet og ikke bare bremse det. 

Nå er det krig! Krig mot viruset. Føles så bra. Istedenfor å bare kapitulere og la 2.2 milloner av oss få smitten. 

Anonymkode: 4c94a...5e3

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, strategien er ikke endret. Da ser vi i hvert fall ikke på samme pressekonferanse. Strategien er å videreføre tiltakene, fordi de viser seg å fungere. Meget enkelt.

Anonymkode: 392d1...781

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, strategien er ikke endret. Da ser vi i hvert fall ikke på samme pressekonferanse. Strategien er å videreføre tiltakene, fordi de viser seg å fungere. Meget enkelt.

https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-er-fhis-nye-scenarioer/72288884

"Helsedirektaratet har tidligere hatt som mål om å «bremse» epidemien i Norge. Strategien er nå endret til å «slå ned» coronaepidemien i Norge." 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det krig! Krig mot viruset. Føles så bra. Istedenfor å bare kapitulere og la 2.2 milloner av oss få smitten. 

Veldig bra at målet er endret. Var sjokkert selv når de kom med det opprinnelige målet om å bare akseptere at opptil 50% skal bli smittet. Det er bare piss og takk og lov at man går bort fra det. Virus skal utslettes og ikke dulles med. 

Anonymkode: 02daa...893

• Liker 4
Skrevet

Andre land har klart det, så hvorfor ikke? Synd ikke Sverige er med. Det beste ville vært om alle gjorde det samtidig 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Veldig bra at målet er endret. Var sjokkert selv når de kom med det opprinnelige målet om å bare akseptere at opptil 50% skal bli smittet. Det er bare piss og takk og lov at man går bort fra det. Virus skal utslettes og ikke dulles med. 

Anonymkode: 02daa...893

Ja det sjokkerte meg langt inn i sjelen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det krig! Krig mot viruset. Føles så bra. 

Yes! Jeg har kvesset øksa, polert balltreet og kjøpt inn mer ammo til pumpehagla. Jeg er klar. Hvor er det pokkers viruset?

Anonymkode: b4c03...f9e

AnonymBruker
Skrevet

Så bra, kan de innføre dødsstraff for håndhilsing snart nå?

Anonymkode: d2783...04b

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Yes! Jeg har kvesset øksa, polert balltreet og kjøpt inn mer ammo til pumpehagla. Jeg er klar. Hvor er det pokkers viruset?

Anonymkode: b4c03...f9e

Bare gjem deg for viruset du så går det helt fint. 

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan noen forklare meg hvordan dette er mulig? La oss anta at tiltakene får reproduksjonstallet ned til ca. 1 (eller under 1) og antall smittede holder seg stabilt i noen uker. For å unngå nye utbrudd må likevel samtlige personer som har viruset spores og isoleres. Rundt halvparten som får viruset har ingen symptomer. Det betyr at omtrent hele befolkningen må testes, og man er ikke i nærheten - hverken nå eller om noen uker - å kunne teste alle. 

Anonymkode: 90dc2...655

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har ikke vi hørt samme. De har ikke sett om tilaktene fungerer enda fikk jeg med meg.

Anonymkode: da794...f6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Målet i den nye vurderingen er at hver person smitter færre enn én ny person i gjennomsnitt. Da vil virussmitten over tid gå tilbake.

https://www.nrk.no/norge/folkehelseinstituttet-tror-23.000-personer-kan-vaere-smittet-1.14958149

Anonymkode: 7dd49...d3d

Men dette nytter ikke å fortelle noen. Nå mener de at den kan stoppes...

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen forklare meg hvordan dette er mulig? La oss anta at tiltakene får reproduksjonstallet ned til ca. 1 (eller under 1) og antall smittede holder seg stabilt i noen uker. For å unngå nye utbrudd må likevel samtlige personer som har viruset spores og isoleres. Rundt halvparten som får viruset har ingen symptomer. Det betyr at omtrent hele befolkningen må testes, og man er ikke i nærheten - hverken nå eller om noen uker - å kunne teste alle. 

Anonymkode: 90dc2...655

Folk tolker i stedenfor å faktisk få med seg hva somblir sagt.

AnonymBruker
Skrevet

Siden man som kjent ikke kan utrydde virus uten massevaksinering, mistenker jeg at myndighetene sier dette for å roe ned alle de sinte hysterikerne som mener at alle skal isolere seg helt frem til viruset er utryddet. Dermed vil disse gærningene slappe mer av når samfunnet gradvis åpnes opp igjen, og vi kan smittes i ro og mak som planlagt.

Anonymkode: 552ae...551

• Opprett ny...