Gå til innhold

Maks 5 i gruppe unntatt familie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå kan maks 5 være i samme gruppe utendørs. Men i følge helseministeren gjelder ikke dette familie. Men var det noen som fikk med seg om dette gjaldt familie i samme husstand eller øvrig familie også?

Anonymkode: 9d67b...818

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på hvordan storfamilier med 6 og 7 barn skal leve sammen. Hvordan blir dette løst?

Anonymkode: 67a88...331

• Liker 6
Skrevet

Er kun familie i samme husstand.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn. 

Min søster har to barn. 

Jeg kan ta med hennes barn på tur, men er hun med så er det ikke lov...? 

Anonymkode: 5d0f7...6d8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Familie som i dem man bor med,

Anonymkode: 6c881...c11

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hvis folk tenker en smule over hensikten med tiltakene, så finner dere nok svar selv. Et hint er at det dreier seg om kontroll av smitten.

Selvsagt skal husstander på mer enn fem mennesker fortsette å få leve sammen.

Anonymkode: e15d5...339

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor man må være så mange som 5 heller jeg (utenom familie). Vi blir jo oppfordret til å holde oss hjemme og ikke treffe hverandre. 

Anonymkode: 3fbc7...524

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Lurer litt på hvordan storfamilier med 6 og 7 barn skal leve sammen. Hvordan blir dette løst?

Det står jo både i overskriften, innlegget og ALLE artikler om dette, at forbudet selvfølgelig ikke gjelder familie. 

Anonymkode: 81bcf...fac

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to barn. 

Min søster har to barn. 

Jeg kan ta med hennes barn på tur, men er hun med så er det ikke lov...? 

Anonymkode: 5d0f7...6d8

Du klarer vel å regne. Svaret er NEI!

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det står jo både i overskriften, innlegget og ALLE artikler om dette, at forbudet selvfølgelig ikke gjelder familie. 

Anonymkode: 81bcf...fac

Ja, men spørsmålet var om dette gjorde kun familie i samme husstand eller også øvrig nær familie? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke del av «gjelder ikke familie» er vanskelig å forstå?

Anonymkode: 1f341...66b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men spørsmålet var om dette gjorde kun familie i samme husstand eller også øvrig nær familie? 

Det må da være opplagt at det er snakk om husstand? Altså folk som har så tett omgang uansett at det ikke er noen vits i å skille dem ute.

Anonymkode: 37d2f...e66

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det må da være opplagt at det er snakk om husstand? Altså folk som har så tett omgang uansett at det ikke er noen vits i å skille dem ute.

Anonymkode: 37d2f...e66

Ettersom de sa familie - og - folk i samme husstand tolket jeg det som at familie inkluderer de som ikke bor i samme hus. Ellers hadde de jo bare sagt "samme husstand". 

Uansett, det er ingen som kommer på døra for å sjekke om søstera di er i husstanden eller ei. Bruk sunn fornuft. Dropp familieselskapet. Er du ensom og alene kan du besøke søstera di, har du 5 unger og søstera di har 9 unger dropper dere å besøke hverandre. 

Anonymkode: 322bb...6aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor man må være så mange som 5 heller jeg (utenom familie). Vi blir jo oppfordret til å holde oss hjemme og ikke treffe hverandre. 

Anonymkode: 3fbc7...524

Man blir oppfordret til å gå ut.

Anonymkode: 878e1...c69

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du alvorlig talt tror at de kan mene at man kan samles i enorme mengder med fjerne slektninger, 6-7-8-menninger og grandfilletantes ste-slekt, så har de nye tiltalene absolutt ingen hensikt. Hvordan ville en horde av hundrevis av mennesker i familie samlet være bedre enn 5+samlet som ikke er i slekt?

Anonymkode: 1147a...127

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ettersom de sa familie - og - folk i samme husstand tolket jeg det som at familie inkluderer de som ikke bor i samme hus. Ellers hadde de jo bare sagt "samme husstand". 

Uansett, det er ingen som kommer på døra for å sjekke om søstera di er i husstanden eller ei. Bruk sunn fornuft. Dropp familieselskapet. Er du ensom og alene kan du besøke søstera di, har du 5 unger og søstera di har 9 unger dropper dere å besøke hverandre. 

Anonymkode: 322bb...6aa

5 i gruppe gjelder utendørs. Vi var f.eks. i helga samlet familien ca. 10 stk. Ingen andre i nærheteten og vi holdt god avstand fra hverandre. kun 8 av 10 er hjemme 24/7, mens kun 2 jobber hjemmefra.

Det handler faktisk om å få en liten dose kontakt med sine nære, og ved å bruke sunn fornuft så vil dette funke. Et lite drypp nå og da vil hjelpe på motivasjonen til å holde dette gående, for det ser ut til at det kommer til å vare lenge.

Men nå leser jeg at med familie menes nær familie, ikke nødvendigvis samme husstand. Det er fornuftig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Tiltaket er som sagt for å begrense smitte. De i samme husstand som deg klarer man ikke unngå å spre smitte blant, men øvrig nær familie som ikke er i husstanden skal du ikke være sammen med på samme måte.

Tenk å sitte med samvittigheten hvis det viser seg at du eller noen av dine har smittet øvrig nær familie.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun presiserte at dette ikke gjaldt familie, eller de i samme husstand 😉 

Anonymkode: 2eda1...a85

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hun presiserte at dette ikke gjaldt familie, eller de i samme husstand 😉 

Anonymkode: 2eda1...a85

Viruset driter i om du er i familie med vedkommende eller ikke - det smitter som bare det uansett. Selvfølgelig gjelder det det familien i samme husstand som deg, og ikke øvrige slektninger.

• Liker 9
  • Opprett ny...