AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 Vinmonopolet er en av få som har åpent for tiden, men er det så lurt? Greit nok at noen ikke ser et problem i det, men det er mye som ikke vises innenfor veggene. Hva vil dette føre til? Fri+alkohol=mer avhengighet og misbruk Barn som ikke opplever å ha det bra hjemme fordi foreldre drikker hjemme. De venter bare på at skolen skal starte igjen så de kan få det bra igjen. Jeg synes vinmonopolet skal stenge. Det er ikke en nødvendighet med alkohol i en krisetid. Det var heller ikke en nødvendighet i 2. verdenskrig. Anonymkode: 74410...abc
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #2 Skrevet 24. mars 2020 Jeg er enig. Men de selger jo alkohol på butikken også. Anonymkode: ce2b7...377
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 Hjemmebrent og druebrennevin er å foretrekke, ja. Anonymkode: 14a08...054
Amber Everglow Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes vinmonopolet skal stenge. Det er ikke en nødvendighet med alkohol i en krisetid.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #5 Skrevet 24. mars 2020 De kan jo stenge alkoholsalget på butikken å. Alkohol kan å føre til andre sykdommer eller hjerteproblemer? Som der igjen kan føre til mer press for sykehusene. Synes det er viktig å gjøre alt for å holde seg mest mulig frisk i den her perioden, at man ikke må på sykehus av andre grunner enn korona. Og være føre var. Anonymkode: 74410...abc
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #7 Skrevet 24. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vinmonopolet er en av få som har åpent for tiden, men er det så lurt? Greit nok at noen ikke ser et problem i det, men det er mye som ikke vises innenfor veggene. Hva vil dette føre til? Fri+alkohol=mer avhengighet og misbruk Barn som ikke opplever å ha det bra hjemme fordi foreldre drikker hjemme. De venter bare på at skolen skal starte igjen så de kan få det bra igjen. Jeg synes vinmonopolet skal stenge. Det er ikke en nødvendighet med alkohol i en krisetid. Det var heller ikke en nødvendighet i 2. verdenskrig. Anonymkode: 74410...abc Tror du virkelig ikke at folk som ønsker å drikke alkohol ikke får tak i hjemmebrent? Anonymkode: 81871...c71
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #8 Skrevet 24. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan jo stenge alkoholsalget på butikken å. Alkohol kan å føre til andre sykdommer eller hjerteproblemer? Som der igjen kan føre til mer press for sykehusene. Synes det er viktig å gjøre alt for å holde seg mest mulig frisk i den her perioden, at man ikke må på sykehus av andre grunner enn korona. Og være føre var. Anonymkode: 74410...abc Ja, hjemmebrent er nok mye sunnere enn øl og vin. Folk slutter ikke å drikke bare fordi man stenger polet. Anonymkode: 81871...c71
Gjest Fallabella Skrevet 24. mars 2020 #9 Skrevet 24. mars 2020 Fratas folk alkohol tror jeg det blir stor uro, mye sinne og frustrasjoner. Jeg hadde det best når moren min var rusa, det var når hun ikke kunne drikke at helvette rådet. Ingen trøst dette men en tanke.
Leo Skrevet 24. mars 2020 #10 Skrevet 24. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjemmebrent og druebrennevin er å foretrekke, ja. Anonymkode: 14a08...054 Det markedet hadde nok etablert seg (igjen) temmelig umiddelbart, ja! Og det er faktisk verre fordi det ofte er sterke saker 1
Gjest Fallabella Skrevet 24. mars 2020 #11 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, Leo skrev: Det markedet hadde nok etablert seg (igjen) temmelig umiddelbart, ja! Og det er faktisk verre fordi det ofte er sterke saker Riktig. Ingenting stopper en aktiv avhengig person.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #12 Skrevet 24. mars 2020 10 minutter siden, Leo skrev: Det markedet hadde nok etablert seg (igjen) temmelig umiddelbart, ja! Og det er faktisk verre fordi det ofte er sterke saker Og kan føre til eksplosjonsulykker. Anonymkode: f4e2f...70f
Leo Skrevet 24. mars 2020 #13 Skrevet 24. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og kan føre til eksplosjonsulykker. Anonymkode: f4e2f...70f Det er nok det minste problemet for jeg tipper det fremdeles sitter ganske mange rundt omkring som ikke har glemt verken gamle kunster eller kvittet seg med utstyret. For ikke å snakke om at de som driver med ulovlig import av ting og tang vet å hive seg rundt.
Anbefalte innlegg