Gå til innhold

Alkoholmisbruk og barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vinmonopolet er en av få som har åpent for tiden, men er det så lurt? Greit nok at noen ikke ser et problem i det, men det er mye som ikke vises innenfor veggene. Hva vil dette føre til? Fri+alkohol=mer avhengighet og misbruk

Barn som ikke opplever å ha det bra hjemme fordi foreldre drikker hjemme. De venter bare på at skolen skal starte igjen så de kan få det bra igjen. Jeg synes vinmonopolet skal stenge. Det er ikke en nødvendighet med alkohol i en krisetid. Det var heller ikke en nødvendighet i 2. verdenskrig.

Anonymkode: 74410...abc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig. Men de selger jo alkohol på butikken også.

Anonymkode: ce2b7...377

AnonymBruker
Skrevet

Hjemmebrent og druebrennevin er å foretrekke, ja.

Anonymkode: 14a08...054

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes vinmonopolet skal stenge. Det er ikke en nødvendighet med alkohol i en krisetid.

:duskedame:

AnonymBruker
Skrevet

De kan jo stenge alkoholsalget på butikken å. Alkohol kan å føre til andre sykdommer eller hjerteproblemer? Som der igjen kan føre til mer press for sykehusene. Synes det er viktig å gjøre alt for å holde seg mest mulig frisk i den her perioden, at man ikke må på sykehus av andre grunner enn korona.

Og være føre var.

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 08c00...805

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vinmonopolet er en av få som har åpent for tiden, men er det så lurt? Greit nok at noen ikke ser et problem i det, men det er mye som ikke vises innenfor veggene. Hva vil dette føre til? Fri+alkohol=mer avhengighet og misbruk

Barn som ikke opplever å ha det bra hjemme fordi foreldre drikker hjemme. De venter bare på at skolen skal starte igjen så de kan få det bra igjen. Jeg synes vinmonopolet skal stenge. Det er ikke en nødvendighet med alkohol i en krisetid. Det var heller ikke en nødvendighet i 2. verdenskrig.

Tror du virkelig ikke at folk som ønsker å drikke alkohol ikke får tak i hjemmebrent? 

Anonymkode: 81871...c71

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan jo stenge alkoholsalget på butikken å. Alkohol kan å føre til andre sykdommer eller hjerteproblemer? Som der igjen kan føre til mer press for sykehusene. Synes det er viktig å gjøre alt for å holde seg mest mulig frisk i den her perioden, at man ikke må på sykehus av andre grunner enn korona.

Og være føre var.

Ja, hjemmebrent er nok mye sunnere enn øl og vin. Folk slutter ikke å drikke bare fordi man stenger polet. 

Anonymkode: 81871...c71

Gjest Fallabella
Skrevet

Fratas folk alkohol tror jeg det blir stor uro, mye sinne og frustrasjoner. Jeg hadde det best når moren min var rusa, det var når hun ikke kunne drikke at helvette rådet. Ingen trøst dette men en tanke.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjemmebrent og druebrennevin er å foretrekke, ja.

Anonymkode: 14a08...054

Det markedet hadde nok etablert seg (igjen) temmelig umiddelbart, ja! Og det er faktisk verre fordi det ofte er sterke saker :(

• Liker 1
Gjest Fallabella
Skrevet
Akkurat nå, Leo skrev:

Det markedet hadde nok etablert seg (igjen) temmelig umiddelbart, ja! Og det er faktisk verre fordi det ofte er sterke saker :(

Riktig. Ingenting stopper en aktiv avhengig person. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Leo skrev:

Og kan føre til eksplosjonsulykker.

Anonymkode: f4e2f...70f

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og kan føre til eksplosjonsulykker.

Anonymkode: f4e2f...70f

Det er nok det minste problemet for jeg tipper det fremdeles sitter ganske mange rundt omkring som ikke har glemt verken gamle kunster eller kvittet seg med utstyret. For ikke å snakke om at de som driver med ulovlig import av ting og tang vet å hive seg rundt. 

• Opprett ny...