Gå til innhold

Bar regningen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha velkomst drink, hvit vin til forrett, rød vin til hovedrett og kaffe + konjakk.

Det vi er usikker på er om vi skal gi gjestene to drikke kuponger hver eller ha fri bar til festen. De vi har snakket med sier at det i snitt vil gå to-tre drinker per gjest. Noen som har erfaring med barregning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, den er vanskelig du... det ligger flere tråder om dette her inne hvis du leter litt. Vi har ikke peiling på hvordan vi skal regne pris på bar, så jeg lurer litt jeg også...men jeg har hørt at mange kommer på rundt 15000 hvis man skal ha fri bar.

Dark Angel har laget en tråd om dette, hun holder også på med barregning. Tror den ligger her på førstesida ennå...der sto det en del tips.

Gjest gjest1
Skrevet

Du må se an gjestene dine litt i forhold til hvor mye alkohol som går. Vårt selskapslokale beregnte i snitt 3 drinker men siden det var mesteparten venner og få eldre i vårt bryllup gikk det mye mere enn det.

Gjest Hannemor i.i.
Skrevet

Det er en mulighet å avtale med stedet dere skal feire at de stopper ved en maksgrense (pris) for så å spørre dere/far etc om de skal fortsette å servere. På denne måten vil dere kunne ha litt kontroll over hva som blir brukt.

Skrevet
Det er en mulighet å avtale med stedet dere skal feire at de stopper ved en maksgrense (pris) for så å spørre dere/far etc om de skal fortsette å servere. På denne måten vil dere kunne ha litt kontroll over hva som blir brukt.

Blir ikke det litt teit, da?

"Det er ikke lenger fri bar, for dere har drukket for mye, fra nå av må dere betale resten av drinkene deres selv"

Vet ikke om jeg ville likt å informere gjestene mine om dette............. :-?

Gjest Ordrett
Skrevet

Hm. Denne tråden handlet om noe helt annet enn jeg trodde. Jeg trodde den handlet om hvem som bar regningen. Det måtte være en jævlig svær regning tenkte jeg siden det var en egen tråd bare om å bære den.

Gjest Hannemor i.i.
Skrevet

Blir ikke det litt teit, da?

"Det er ikke lenger fri bar, for dere har drukket for mye, fra nå av må dere betale resten av drinkene deres selv"

Vet ikke om jeg ville likt å informere gjestene mine om dette............. :-?

Det er ikke snakk om å si at "Fy søren så mye dere drikker, nå er det stopp!", men heller det å ha bittelitt kontroll. At man kan bestemme selv hvor mye som skal gå og at dere ikke ender opp med en regning som er mange tusen over det dere har budsjettert.

Hva dere ender opp med å gjøre er jo ikke opptil meg. Jeg kom bare med et råd. Det var det du spurte om, ikke sant?

Vi skal forøvrig ha fri bar med bartender som ordner med drinker osv.

Skrevet

To drinker etter middagen hadde absolutt ikke holdt på festen vår, der gikk det med adskillig mer. Vi kjøpte inn alt selv så jeg har ikke giddet å regne ut hvor mye som gikk med i snitt, men det var som sagt en god del mer enn to drinker.

Skrevet

Jeg har vært bartender i bryllup, både på hotell og privat.

Min erfaring er at det går mer drikke når festen er på et lokale der gjestene gjerne vet at varene allerede er kjøpt og betalt. Mange legger litt mer bånd på seg når de vet at brudeparet får en regning i posten...

På et hotell stenger jo også baren på et bestemt klokkeslett, mens på et okale kan man ofte holde på så lenge man orker....ergo mer drikkevarer.

Mange yngre gjester drikker mer enn dersom festdeltakerene er eldre...

Når det gjelder antall bonger på hotell, er vel 2 det vanligste. Ved et par anledniger har jeg telt hvor mange drinker det er gitt ut ved fri bar, og gjennomsnittet har ligget på 2,1-2,2 drink per person.

Med hensyn til antall bonger kan det være greit å tenke på at de som ikke bruker sine bonger(det er flere enn man skulle tro) gjerne gir disse bort til andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...