AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 Har rett og slett skikkelig dårlig økonomi for tiden og det bir jo berre verre nå når jeg blir permittert. Er det mulig å bruke BSU på å betale husleie eller er det bare til kjøp av bolig? Har veldig lite på BSU kontoen.. Anonymkode: a3d73...1e9
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #2 Skrevet 24. mars 2020 Nei. Det er til kjøp eller bemanne lånet på egen primærbolig Anonymkode: 076f6...0f1 1
Pås Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 Du KAN vel gjøre det, men da får du reversert skattefordelen du i sin tid fikk da du satte inn penger på BSU'en
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 Nei, ikkje gjør det. Da får du ikkje like gode lånefordeler når du først skal bruke BSU kontoen - da de ser at du har tatt ut penger. Anonymkode: b6c73...bab
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #5 Skrevet 24. mars 2020 Lurer på om dette er noe bankene kan vurdere om dette drar ut og folk vil slite, at de uten straff kan bruke noe av pengene på feks husleie. Anonymkode: 78028...f67
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #6 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Lurer på om dette er noe bankene kan vurdere om dette drar ut og folk vil slite, at de uten straff kan bruke noe av pengene på feks husleie. Anonymkode: 78028...f67 Det er staten som bestemmer reglene for BSU. Og joda, du kan ta ut pengene på kontoen din og betale husleie. Det er bedre enn å komme i økonomisk uføre fordi du ikke får betalt leie, hvis det er alternativet. Ellers så ville jeg forsøkt alle andre muligheter for å få leia betalt. Anonymkode: 9c645...b64 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #7 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er staten som bestemmer reglene for BSU. Og joda, du kan ta ut pengene på kontoen din og betale husleie. Det er bedre enn å komme i økonomisk uføre fordi du ikke får betalt leie, hvis det er alternativet. Ellers så ville jeg forsøkt alle andre muligheter for å få leia betalt. Anonymkode: 9c645...b64 Ja, men jeg tenkte at folk kan ta ut noe penger og heller få redusert skattefordelen litt, eller whatever, uten å måtte si opp konto eller miste hele skattefordelen osv. Feks om man har 350.000 på bsu og havner på sosialen, at en kunne tatt ut 50.000 uten å miste kontoen feks. Det er jo drittøffe tider i vente for mange om dette fortsetter. Anonymkode: 78028...f67
Rosatoast Skrevet 24. mars 2020 #8 Skrevet 24. mars 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har rett og slett skikkelig dårlig økonomi for tiden og det bir jo berre verre nå når jeg blir permittert. Er det mulig å bruke BSU på å betale husleie eller er det bare til kjøp av bolig? Har veldig lite på BSU kontoen.. Anonymkode: a3d73...1e9 Du kan ta ut alt på BSU kontoen din, men da får du aldri opprette en slik konto igjen
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #9 Skrevet 24. mars 2020 52 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, men jeg tenkte at folk kan ta ut noe penger og heller få redusert skattefordelen litt, eller whatever, uten å måtte si opp konto eller miste hele skattefordelen osv. Feks om man har 350.000 på bsu og havner på sosialen, at en kunne tatt ut 50.000 uten å miste kontoen feks. Det er jo drittøffe tider i vente for mange om dette fortsetter. Anonymkode: 78028...f67 Det går ikke uten å avslutte hele kontoen. Du kan kun ta ut det du har satt inn dette året uten å avslutte kontoen (og betale tilbake alt av skattefordeler du har fått). Anonymkode: 3e279...470
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #10 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det går ikke uten å avslutte hele kontoen. Du kan kun ta ut det du har satt inn dette året uten å avslutte kontoen (og betale tilbake alt av skattefordeler du har fått). Anonymkode: 3e279...470 Det vet jeg, jeg bare tenkte de kunne forandre på dette i de her rare tider. Anonymkode: 78028...f67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå