AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 Jeg er en del overvektig fra før. Hvis jeg kutter ut sukker og usunn mat vil jeg gå ned i vekt. Jeg har kuttet ut alt av prosessert mat. Jeg har rett og slett aldri vært mer motivert til å spise sunt enn da jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg bare lurer på, må jeg spise dobbelt så mye som mannen min for å liksom holde vekten min fordi det er farlig å gå ned i vekt? Hvorfor er det farlig å gå ned i vekt? er det ikke farligere å spise søppelmat hver dag? Og dette er ikke snakk om noen "sulte diett". Men et normalt sunt kosthold, uten sukker og ferdiglaget søppel fra butikken. Anonymkode: 8a8d1...0a3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #2 Skrevet 24. mars 2020 Så lenge du spiser et normalt sunt kosthold med riktig antall kalorier for en gravid kvinne, og magen vokser, så gjør det ikke noe om du som overvektig gravid går litt ned i vekt. Jeg var også overvektig gravid og gikk ned i vekt første halvdel av svangerskapet, legen sa det ikke var så uvanlig for overvektige gravide. Det du ikke skal gjøre er å sulte deg og spise for få kalorier. Hold deg til normalt kaloriintak, så går det bra. Anonymkode: 57160...2d3 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 Jeg er selv overvektig, men i hver graviditet har jeg gått ned 10 kilo, begge barna har vært helt normale og har fått det de trenger, men har spist helt vanlig hele tiden, har ikke prøvd å slanke meg på noe vis. Anonymkode: bac49...8cb
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 Så vidt jeg har skjønt, utskiller man en del avfallsstoffer ved vektnedgang, og disse kommer til fosteret. Det er derfor det ikke er ønskelig at gravide slanker seg. Anonymkode: 6092f...71c 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #5 Skrevet 25. mars 2020 Man skal ikke «slanke seg», som i sulte seg selv og gå på ekstreme dietter.. Men det er derimot bra å legge om kost, og spise sunt. Dersom det resulterer at du går ned i vekt når du er overvektig, så er det kun bra! Anonymkode: 917a7...608 7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #6 Skrevet 25. mars 2020 Så lenge du får i deg de næringsstoffene du trenger, og sørge for at du får nok. Så går det helt greit å gå ned noen kilo om man er veldig overvektig. Men anbefaler å gjøre dette i samarbeid med helsepersonell. Anonymkode: 062e2...a7b
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #7 Skrevet 25. mars 2020 På 24.3.2020 den 15.35, AnonymBruker skrev: Så vidt jeg har skjønt, utskiller man en del avfallsstoffer ved vektnedgang, og disse kommer til fosteret. Det er derfor det ikke er ønskelig at gravide slanker seg. Anonymkode: 6092f...71c Dette må vere "hompeopati teorier". Stemmer ikke, og har blitt tilbakevist flere ganger. Anonymkode: 062e2...a7b 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #8 Skrevet 25. mars 2020 Jeg var slank når jeg ble gravid, fikk hyperemisis og så ut som en straffange ca 4 mnd på vei. Leger og jordmor beroliget meg med at barnet får det det skal av næring uansett, så å være overvektig og legge om til sunn kost bør ikke være noe problem, selv om vekten går nedover. Anonymkode: d01f4...52c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå