Gå til innhold

Restylane/Juvederm/Botox

Anbefalte innlegg

Gjest Onkel Blå
Skrevet

Hei dere. 

Dame på 50 år her. Ser plutselig så sliten ut. Vurderer et ikke-kirurgisk «løft». Har lest litt om fillere og botox. 
Kan ikke se noen innvendinger mot disse fra medisinsk hold når jeg googler. Litt pussig egentlig, men det kan virke som det er ufarlig så lenge man går til noen som er godt kvalifisert, type hudpleier med sykepleiebakgrunn. 
Eneste jeg ser når jeg googler er at restylane/juvederm i sjeldne tilfeller kan klumpe seg/kapsle seg inn, men at det finnes et middel man kan sprøyte inn for å oppløse dette. 
Noen som har erfaringer/tips/råd de vil dele? Takker for alle seriøse svar

Gjest Onkel Blå
Skrevet

Ingen som kan komme med erfaringer/tips?

AnonymBruker
Skrevet

Bare kjør på med botox og filler men vær obs på at noen få av oss kan få allergiske reaksjoner av botox. Hele ansiktet hovner opp og det kan bli alvorlig. Man kan også få infeksjoner når man sprøyter fillere inn i leppen eller området rundt, enten fordi det kommer bakterier inn når de setter inn i kronen eller etterpå hvis du tar deg på munnen eller at kroppen ikke ønsker å få fremmede ting sprøytet inn. Jeg fikk satt Restylane i lepper kanten mot røykelinjer og opplevde at leppen hovnet opp og jeg fikk klumper opptil 18 måneder etterpå. Hadde også en dag jeg var helt rød og varm i ansiktet, nesten feber. Måtte da få sprøytet inn hylourensyre for å få løst opp restylane. 

Anonymkode: e8bae...e2c

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Vet ikke om jeg tør å gjøre det nå som jeg hører hvor galt det kan gå. 
Brytes forresten disse stoffene ned inne i kroppen? Har googlet masse, men vanskelig å finne svar på hvordan bl.a. restylane brytes ned. 

Anonymkode: a9b5b...e55

Gjest Onkel Blå
Skrevet

Der kom jammen anonymknappen på. Det var ikke meningen, 

hilsen ts

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Vet ikke om jeg tør å gjøre det nå som jeg hører hvor galt det kan gå. 
Brytes forresten disse stoffene ned inne i kroppen? Har googlet masse, men vanskelig å finne svar på hvordan bl.a. restylane brytes ned. 

Anonymkode: a9b5b...e55

De færreste får allergiske reaksjoner. Jeg var bare maks uheldig siden jeg er allergisk mot alt mellom himmel og jord. Det finnes også naturlig i kroppen og det blir brutt ned etter en stund. Botox er jo nervegift som lammer musklatur i alt fra to til fire måneder

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler microneedling! Strammer opp huden og gir løft helt uten kirurgi. Trenger noen behandlinger før ønsket resultat, men man ser allerede forskjell etter den første behandlingen.

Anonymkode: 2e755...b9d

• Liker 1
Gjest Onkel Blå
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler microneedling! Strammer opp huden og gir løft helt uten kirurgi. Trenger noen behandlinger før ønsket resultat, men man ser allerede forskjell etter den første behandlingen.

Leste litt om det nå. Ser at behandlingen er varierende. Noen grunn til at du ikke prøver botox/fillere? 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, Onkel Blå skrev:

Leste litt om det nå. Ser at behandlingen er varierende. Noen grunn til at du ikke prøver botox/fillere? 

De eneste som kler det er de under 30 som har sinnarynke. Med en gang man får voksen hud ser man bare eldre ut. Mindre rynker, ja, men helheten blir eldre, synes jeg. Don´t do it, hvis det er for forfengelighetens skyld!

K45

Endret av Pia Sofia
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det Dermapen? 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det kommer til fillers og botox tenker jeg det holder med botox i kråketær/smilerynker for deg ts. Andre steder gir et unaturlig og stivt uttrykk. Fillers i søkk under øynene, i nasolabiale linjer fra nesen til munnen/haken gir også fint resultat som ikke ser fake ut. Men det kan klumpe seg ja og det er en risiko mn må ta. Botox gir også svakere følelser, en veldig fascinerende forskning fordi når musklene vi bruker for å uttrykke glede, sinne, sorg osv lammes så sendes ikke samme signaler til hjernen, og man får mindre følelser rett og slett. Det er litt ekkelt på sikt.. Du må også overveie om dette er noe du vil bruke så mye penger på, botox koster minst 2500 kr pr sted i ansiktet hver 3 måned,  og fillers må du ut med ca 9000 for de områdene i ansiktet jeg nevnte. En såkalt softlift koster fra 15.000 og holder litt under et år. Så skal du opprettholde dette i ti år blir det over 250.000 kroner. 

Jeg ville heller sett på behandlinger som TCA peel, Blue peel, Green peel, cO2 laser og ledlys behandling.  

Anonymkode: eced9...124

• Liker 1
Gjest Onkel Blå
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det kommer til fillers og botox tenker jeg det holder med botox i kråketær/smilerynker for deg ts. Andre steder gir et unaturlig og stivt uttrykk. Fillers i søkk under øynene, i nasolabiale linjer fra nesen til munnen/haken gir også fint resultat som ikke ser fake ut. Men det kan klumpe seg ja og det er en risiko mn må ta. Botox gir også svakere følelser, en veldig fascinerende forskning fordi når musklene vi bruker for å uttrykke glede, sinne, sorg osv lammes så sendes ikke samme signaler til hjernen, og man får mindre følelser rett og slett. Det er litt ekkelt på sikt.. Du må også overveie om dette er noe du vil bruke så mye penger på, botox koster minst 2500 kr pr sted i ansiktet hver 3 måned,  og fillers må du ut med ca 9000 for de områdene i ansiktet jeg nevnte. En såkalt softlift koster fra 15.000 og holder litt under et år. Så skal du opprettholde dette i ti år blir det over 250.000 kroner. 

Jeg ville heller sett på behandlinger som TCA peel, Blue peel, Green peel, cO2 laser og ledlys behandling.  

Ok - takk for svar. 
Møtte en gammel venninne her forleden som så helt smashing ut etter restylane behandling. Men, tenker at det er fort noe som kan snu etter behandling over tid. Virker som om det er flott bare de første årene, så kan man fort se ut som ei plastikkdukke. Også er det litt scary å sprøyte gelé (eller hva det nå er) under huden. 
vi får se hva jeg lander ned på 🙂 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Onkel Blå skrev:

Ok - takk for svar. 
Møtte en gammel venninne her forleden som så helt smashing ut etter restylane behandling. Men, tenker at det er fort noe som kan snu etter behandling over tid. Virker som om det er flott bare de første årene, så kan man fort se ut som ei plastikkdukke. Også er det litt scary å sprøyte gelé (eller hva det nå er) under huden. 
vi får se hva jeg lander ned på 🙂 

Ja se på Mia Gundersen på Farmen der hun er uredigert. Klumpete etter årevis med injeksjoner. Selve geléen er ikke så skummel , men hver injeksjon skaper arrvev for nålen skal langt inn i huden på langs, og dette arrvevet hoper seg opp etter år med stikk og sprøyter og da blir huden pløsete og oppblåst, til og med litt deformert. 

Det er flott for et par år men jeg hadde ikke villet satse på det langvarig, heller ikke pga utgiftene. 

Se på peel behandlingene og laser som jeg foreslo,  dette er kjempe effektivt på rynker  

• Liker 1
Gjest Onkel Blå
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja se på Mia Gundersen på Farmen der hun er uredigert. Klumpete etter årevis med injeksjoner. Selve geléen er ikke så skummel , men hver injeksjon skaper arrvev for nålen skal langt inn i huden på langs, og dette arrvevet hoper seg opp etter år med stikk og sprøyter og da blir huden pløsete og oppblåst, til og med litt deformert. 

Det er flott for et par år men jeg hadde ikke villet satse på det langvarig, heller ikke pga utgiftene. 

Se på peel behandlingene og laser som jeg foreslo,  dette er kjempe effektivt på rynker  

Dette tenker jeg du har helt rett i. Jeg har savnet en forklaring på hvorfor det kan bli så stygt etter noen år. 
Logisk at det skyldes arrvev. Mia G. som en gang var en vakker kvinne, er tydelig merket av behandlingene. Det er nok bedre med peeling & hudpleie framfor injeksjoner. 
Takk for at du ga en fin og troverdig forklaring. 

AnonymBruker
Skrevet

Hør med en klinikk du.

Gundersen er blant de som har brukt for mye, og har i tillegg hatt noe facelift greier.

Gode klinikker vil du skal se ubehandlet ut.

Anonymkode: 85b68...232

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Slutt å spre falsk info. Desuten er det virkelig ikke bra for huden å tador mye peeling og laser. Jeg har sett masse skader av det i mitt yrker. Dette fjerner også bare de aller minste rynkene som i all hovedsak er forårsaket av hudceller. 

Ts, ta kontakt med en seriøs behandler. De aller fleste har gratis konsultasjoner. Så får du svar fra noen som faktisk vet hva de prater om. 

Anonymkode: 91b5b...ab0

Gjest Onkel Blå
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Slutt å spre falsk info. Desuten er det virkelig ikke bra for huden å tador mye peeling og laser. Jeg har sett masse skader av det i mitt yrker. Dette fjerner også bare de aller minste rynkene som i all hovedsak er forårsaket av hudceller. 

Ts, ta kontakt med en seriøs behandler. De aller fleste har gratis konsultasjoner. Så får du svar fra noen som faktisk vet hva de prater om. 

Anonymkode: 91b5b...ab0

Takk for tips. Tenker jeg tar kontakt med en klinikk å hører med dem :-)

Men, det er jo noe i det anonym over her skrev: det er flere kjendiser som ikke ser ut etter lang tids behandling av fillere/botox. 

Hvordan er det forresten mulig å ta for mye av dette? Jeg trodde det var behandlerne som bestemte, basert på sine kunnskaper, hvor mye man injiserer? 

AnonymBruker
Skrevet

Maser du nok.

Og går til neste om ikke en klinikk sier nei.

Noen kjente klinikker har råd til å si nei til kunder. Og vil ikke pga dårlig reklame.

Mens andre vil gjerne ha inn pengene....

Anonymkode: 85b68...232

• 8 måneder senere...
Skrevet

Jeg tror ikke det er pga fillere/Restylane at Mia Gundersen ser ut slik du sier. Huden eldes med alderen! Mia Gundersen har ikke huden til en 20 åring mer heller. Det skyldes aldersforandringer som hadde kommet uavhengig om hun har tatt for mye Restylane eller ei. 

Anonymkode: 82cd0...9f5

Skrevet

Merker jeg er nysgjerrig på trådløft....men dyrt. 

Anonymkode: cca59...4bc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...