Gå til innhold

Hvem får middag? Hvem får "bare" kaffe???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem inviterer dere til middag, og hvem inviterer dere eventuelt til kaffe?

Sitter å regner vi, kan bli dyrt det her. Har kommet opp i 110 gjester som vi synes bør få middag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi inviterer alle til middag. Blir 88 stk. Hvis vi skulle valgt å invitere noen til bare kaffe og fest, ville det kanskje blitt søskenbarn hvis vi hadde mange og venner som vi ikke er så mye sammen med lengre.

Vi har heller valgt å kun invitere de vi er sammen med eller prater med jevnlig.

Skrevet

Vi inviterer også alle til middag. Blir ca 85 gjester. Har selv vært kaffe gjest i bryllup, og sittet i 1.5 timer på gangen og ventet siden middagen var forsinket... Vil unngå presset med å bli ferdig med middagen i vårt bryllup.

Skrevet

Vi skal også invitere alle til middag. Regner med vi blir rundt 60-65 stk... Hadde vi valgt å invitere venner man ikke har så god kontakt med, folk på jobben eller liknende ville vi nok delt opp i middag og kaffe.

Skrevet

Vi kommer til å be alle på middag... i øyeblikket ligger listen over de vi har lyst å invitere på nesten 120, men må nok kortes litt ned desverre...

Skrevet

Vi inviterte familie og nære venner til middag, alle tilreisende ble selvfølgelig invitert til middag. Til kaffen og festen inviterte vi en del naboer, samt venner som ikke er av de aller nærmeste.

Vi endte opp med 69 middagsgjester og 24 kaffegjester.

Kaffegjestene ble forøvrig tatt skikkelig imot og ble umiddelbart en del av festen - som ble ganske så livlig utover natta :)

Skrevet

Vi valgte å ikke ha kaffegjester, nettopp fordi man hører om så mange tilfeller der middag blir forsinket osv. Forresten ville jeg bare invitere folk som sto meg så nært at de skulle være med på hele festen.

Et tips til dere som skal ha veldig mange gjester - det blir veldig slitsomt. Vi hadde 60, og jeg var stresset fordi jeg ikke fikk snakket med gjestene. Jegg ville kuttet ut alle som det ikke var så viktig for meg at var der! Det er jo hyggelig å faktisk få hilst på brudeparet også da, hvis man først blir invitert.

Skrevet

Vi blir 37 til middag. Det er oss, forlovere, foreldre, svigerforeldre, søsken, tilreisende onkler og tanter, nieser/nevøer, besteforeldre og et par onkler og tanter som vi har mye med å gjøre. Resten av onkler og tanter og venner kommer til kaffe.

Skrevet

Vi har valgt å invitere gjester til kaffe og bryllupsfest.

Vi blir 55 til middag og så kommer det 20 til kaffe.

Kaffegjestene er bla. arbeidskollegaer, medlemmer av korpset jeg spiller i og et par mer "perifere" venner.

Alternativet var å ikke invitere disse i det hele tatt, og samtlige har uttrykt at de både ble overrasket og glade for å bli inviterte :-)

Skrevet

Vi blir bare 17, og skal derfor ha alle til middag.

Om vi skulle vært flere, tror jeg nok jeg fremdeles bare ville hatt foreldre, søsken og forlovere til middag, og kanskje de aller nærmeste venner og venninner.

Vi er begge enige om at slike middager, som ofte blir litt intime, med taler som absolutt er mest interessante bare for de aller nærmeste, passer best for den nærmeste krets. Også når vi selv er gjester.

Personlig syns jeg det er litt slitsomt å sitte mange timer til middag om jeg f.eks. er samboer med søskenbarnet til en av brudefolkene....Meg om det!

Skrevet

Alle til middag :) Jeg er ikke noe personlig fan av oppdelt selskap, men det gjorde ta vi f.eks. ikke kunne catere maten. Heldigvis så har pappa en kompis som er utrolig flink til å lage mat til store selskap :-)

Skrevet

Var 30 til middag og kl 20.00 kom det 50 stk ekstra til kaffe/kake og bryllupefest.

Vi var kun nærmeste familien,forlovere og toastmastrer til middag og det angrer vi ikke på.Hverken jeg eller samboer er noen "selskapsmennesker",så vi ville heller satse på en stooor fest og det ble det. :) Jeg for min del syns det er litt feil og skrive "bare" til kaffe.

Vi leide et stort lokale med scene med levende musikk noe som kostet flesk(men det var værdt det).Det var da virkelig festen begynte og folk stor koste seg.Har fått høre av flere gjester som kom kl 20.00 i ettertid at det var det morsomste bryllupet de har vært i. :-)

Skulle vi hatt alle til middag,så hadde vi ikke hatt råd til og leie et slikt lokale og levende musikk.Det var bryllupsfesten på som kostet mest for oss.

Skrevet

Vi vurderte i utgangspunktet 40+ gjester til middag, og oppunder 20 til festen etterpå.

Dette kun av økonomiske årsaker, egentlig, og vi slet fælt med hvem som skulle havne på hvilken liste.

Så fikk vi beskjed om at vi fikk 20% på cateringen dersom vi bestilte for over 50 pers - og da kostet det plutselig like mye med middag til 60 som det gjorde med middag til 40!

Og da slapp jeg jo hele bekymringen! :-)

Skrevet

vi inviterte familie og ande langveisfarende til middag og venner og kollegaer til kaffi. Dette er heeelt normalt her omkring og ingen av våre venner forventet å bli bedt til kaffi.

Gjest Seleena
Skrevet
Var 30 til middag og kl 20.00 kom det 50 stk ekstra til kaffe/kake og bryllupefest.

Vi var kun nærmeste familien,forlovere og toastmastrer til middag og det angrer vi ikke på.Hverken jeg eller samboer er noen "selskapsmennesker",så vi ville heller satse på en stooor fest og det ble det. :)

Så smart! :D

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi hadde foreldre, søsken/svigerser og forlovere til middag. Tanter og onkler pluss noen søskenbarn ble invitert til kaffeselskap.

K

Skrevet

Vi har begge små familier, så med hele familien og 12 venner så blir vi bare 37 stk. Og alle kommer til middag.

Hvis man velger å invitere til kaffe, pass på at det blir noen. Ikke noe særlig å være en av to-tre som ikke får middag.... Er det flere (10 og oppover tenker jeg da..) så skjønner man at man ikke kunne invitere alle til middag.

Skrevet

En annen ting jeg synes er viktig er at det ikke er noen langveisfra som blir bedt til "bare" kaffe. De bruker ganske mye penger på å reise og overnatte og bør derfor få æren av å være i hele selskapet.

Dette ble vårt "dillemma". Vi hadde lyst til å invitere flere venner til kaffe, men da ble det hans venner som kom langt fra og mine var nære, det ble veldig skevt og rart, så vi inviterte de vi absolutt ville ha med til full pakke. Resten droppet vi.

Skrevet

Vi blir 30 til middag klokka 15.00 også kommer det 50 klokka 19.00 til bryllupsfest.

Vi har kun nærmeste familie,forlovere og toastmaster til middag og alle de andre til fest etterpå.

(Vi skal ha koldtbord og har gjort en kjempeavtale med en på Gilde.Hadde vi visst det vi vet nå hadde vi bedt alle på middag.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...