AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 Er det slutt på å finne gratis antivirus program? avast som noen anbefalte meg, kvelte jo hele datamaskinen min, dessuten startet de med kampanjer med å kjøpe program fra dem, og jeg gjorde, dermed kverket de hele laptoppen min. Finnes det bedre versjoner på markedet? Anonymkode: 66e88...5ff
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #2 Skrevet 24. mars 2020 Bruk det som følger med Windows. Anonymkode: b3c10...643 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 Windows Defender, altså Microsoft sin egen antivirus som kommer med Windows 10 er en av de beste på markedet så det skal ikke være nødvendig med noe i tillegg hvis man ikke er den typen som klikker på alt som er av linker og pop-ups. Gratis antivirus er heller ikke gratis, hvis du ikke betaler for programmet så er det du som er produktet. Hvis du skal ha noe i tillegg så anbefaler jeg Malwarebytes som tar malware, trojanere og andre ting som ikke Defender oppdager. Jeg abonnerer på Malwarebytes og er veldig fornøyd, den blokkerer også skumle linker som kommer med søppelpost. Anonymkode: 4e2e1...13e 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Windows Defender, altså Microsoft sin egen antivirus som kommer med Windows 10 er en av de beste på markedet så det skal ikke være nødvendig med noe i tillegg hvis man ikke er den typen som klikker på alt som er av linker og pop-ups. Gratis antivirus er heller ikke gratis, hvis du ikke betaler for programmet så er det du som er produktet. Hvis du skal ha noe i tillegg så anbefaler jeg Malwarebytes som tar malware, trojanere og andre ting som ikke Defender oppdager. Jeg abonnerer på Malwarebytes og er veldig fornøyd, den blokkerer også skumle linker som kommer med søppelpost. Anonymkode: 4e2e1...13e tusen takk, veldig nyttig informasjon, det beste jeg har fått på lenge! Anonymkode: 66e88...5ff
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #5 Skrevet 25. mars 2020 På 24.3.2020 den 15.30, AnonymBruker skrev: Windows Defender, altså Microsoft sin egen antivirus som kommer med Windows 10 er en av de beste på markedet så det skal ikke være nødvendig med noe i tillegg hvis man ikke er den typen som klikker på alt som er av linker og pop-ups. Gratis antivirus er heller ikke gratis, hvis du ikke betaler for programmet så er det du som er produktet. Hvis du skal ha noe i tillegg så anbefaler jeg Malwarebytes som tar malware, trojanere og andre ting som ikke Defender oppdager. Jeg abonnerer på Malwarebytes og er veldig fornøyd, den blokkerer også skumle linker som kommer med søppelpost. Anonymkode: 4e2e1...13e jeg visste ikke om windows defender allerede var tilrettelagt i laptop, og jeg kjøpte avast ukritisk, først gratis, deretter over i betalingsmodus. Og da startet problemene med laptop, den dag i dag så fungerer ikke tastaturet der, jeg har måtte ordne ekstern tastatur for å bruke fortsatt laptop. Hva kan man gjøre for å få tilbake tastatur på i laptop? jeg har avregistrert avast fra laptop, for lenge siden, men siden da har jeg aldri kunne bruke laptop tastaturet. Anonymkode: 66e88...5ff
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #6 Skrevet 25. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: jeg visste ikke om windows defender allerede var tilrettelagt i laptop, og jeg kjøpte avast ukritisk, først gratis, deretter over i betalingsmodus. Og da startet problemene med laptop, den dag i dag så fungerer ikke tastaturet der, jeg har måtte ordne ekstern tastatur for å bruke fortsatt laptop. Hva kan man gjøre for å få tilbake tastatur på i laptop? jeg har avregistrert avast fra laptop, for lenge siden, men siden da har jeg aldri kunne bruke laptop tastaturet. Anonymkode: 66e88...5ff Kjør en tilbakestilling av Windows, så blir du kvitt avast og får sett om tastaturproblemet har tilknytning til det eller ikke. Anonymkode: 10208...620 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #7 Skrevet 25. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjør en tilbakestilling av Windows, så blir du kvitt avast og får sett om tastaturproblemet har tilknytning til det eller ikke. Anonymkode: 10208...620 hva betyr å kjøre en tilbakestilling av windows? Hvor skal jeg gjøre det? jeg vet hvor jeg kan finne windows sikkerhet etc. når jeg tester tastatur på laptop så er det Y, K, L OG ENTER SOM IKKE VIRKER PÅ TASTATURET. Anonymkode: 66e88...5ff
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #8 Skrevet 25. mars 2020 Jeg er fornøyd med Avira. Gratis og greit, så lenge man holder ut daglige popups med reklame for betal-versjonen. Anonymkode: 506cd...6cf
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #9 Skrevet 25. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er fornøyd med Avira. Gratis og greit, så lenge man holder ut daglige popups med reklame for betal-versjonen. Anonymkode: 506cd...6cf Den jeg kjøpte ved et uhell og som jeg fikk anbefalt heter avast. Den tok knekken på min laptop, jeg har fjernet den og heldigvis fikk jeg tilbake betalt alt. Anonymkode: 66e88...5ff
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #10 Skrevet 26. mars 2020 18 hours ago, AnonymBruker said: når jeg tester tastatur på laptop så er det Y, K, L OG ENTER SOM IKKE VIRKER PÅ TASTATURET. Anonymkode: 66e88...5ff Du kan prøve forslagene her, men det er mulig det er tastaturet ditt som er ødelagt når det bare er enkelte taster som ikke virker. https://www.google.com/search?q=laptop+keyboard+stopped+working Anonymkode: b3c10...643
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #11 Skrevet 26. mars 2020 18 hours ago, AnonymBruker said: hva betyr å kjøre en tilbakestilling av windows? Hvor skal jeg gjøre det? jeg vet hvor jeg kan finne windows sikkerhet etc. når jeg tester tastatur på laptop så er det Y, K, L OG ENTER SOM IKKE VIRKER PÅ TASTATURET. Anonymkode: 66e88...5ff Det finnes flere alternativer, slette alt fra maskinen, eller bare tilbakestille windows i seg selv. Førstnevnte setter maskinen tilbake til slik den kommer fra fabrikken/butikken. Se mer om instruksjoner her, og pass på å ikke slette filer du ev. må ta vare på hvis du velger å fjerne alle filer. https://support.microsoft.com/nb-no/help/12415/windows-10-recovery-options Anonymkode: 10208...620
Gjest Ufordragelig Skrevet 26. mars 2020 #12 Skrevet 26. mars 2020 (endret) 18 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er fornøyd med Avira. Gratis og greit, så lenge man holder ut daglige popups med reklame for betal-versjonen. Anonymkode: 506cd...6cf Jeg skulle også til å tipse om Avira, jeg har i alle år brukt det selv, og det har fungert ganske bra. On 3/24/2020 at 3:30 PM, AnonymBruker said: Windows Defender, altså Microsoft sin egen antivirus som kommer med Windows 10 er en av de beste på markedet så det skal ikke være nødvendig med noe i tillegg hvis man ikke er den typen som klikker på alt som er av linker og pop-ups. Gratis antivirus er heller ikke gratis, hvis du ikke betaler for programmet så er det du som er produktet. Hvis du skal ha noe i tillegg så anbefaler jeg Malwarebytes som tar malware, trojanere og andre ting som ikke Defender oppdager. Jeg abonnerer på Malwarebytes og er veldig fornøyd, den blokkerer også skumle linker som kommer med søppelpost. Anonymkode: 4e2e1...13e Jeg hadde ikke anbefalt en noob å kun bruke windows innebygde. Plutselig klikker de noe feil noe sted fordi de vet simpelthen ikke bedre, og da er windows defender helt ubrukelig. Det er som å si at du ikke trenger sikkerhetsbelte i bilen fordi windows defender er så flink å kjøre. Når det gjelder Malwarebytes så skal det også vites hvordan det brukes. Finner malwarebytes noe som defender har missa eller noe annet antivirus har missa, ja da er sjansen stor for at man må omformatere hele datamskinen. Endret 26. mars 2020 av Ufordragelig
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #13 Skrevet 26. mars 2020 30 minutter siden, Ufordragelig skrev: Jeg skulle også til å tipse om Avira, jeg har i alle år brukt det selv, og det har fungert ganske bra. Jeg hadde ikke anbefalt en noob å kun bruke windows innebygde. Plutselig klikker de noe feil noe sted fordi de vet simpelthen ikke bedre, og da er windows defender helt ubrukelig. Det er som å si at du ikke trenger sikkerhetsbelte i bilen fordi windows defender er så flink å kjøre. Når det gjelder Malwarebytes så skal det også vites hvordan det brukes. Finner malwarebytes noe som defender har missa eller noe annet antivirus har missa, ja da er sjansen stor for at man må omformatere hele datamskinen. Malwarebytes finner og blokkerer trusler før de får gjort skade i sanntid, dette er vel og merke hvis man har den versjonen som ikke er gratis. Man trenger ikke å vite hvordan Malwarebytes skal brukes fordi det er ikke så veldig komplisert, dette er bare tull. Windows Defender er en av de beste antivirus på markedet og sammen med Malwarebytes så har man utmerket beskyttelse. https://www.cnet.com/news/best-antivirus-protection-of-2020-for-windows-10/ Anonymkode: 4e2e1...13e 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #14 Skrevet 26. mars 2020 da må jeg komme med tillegg spørsmål, hvordan få alt det som er i pc, få lagret ett annet sted? det er vel klinisk umulig å få det til, og kan man kun trykke på en knapp for at det skal kunne skje? Anonymkode: 66e88...5ff
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #15 Skrevet 26. mars 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan prøve forslagene her, men det er mulig det er tastaturet ditt som er ødelagt når det bare er enkelte taster som ikke virker. https://www.google.com/search?q=laptop+keyboard+stopped+working Anonymkode: b3c10...643 tastaturet er ikke ødelagt, det er 100% sikkert, men det startet når jeg downloadet avast antivirus program, og det skjedde at jeg måtte holde inne lenge noen bokstaver inntil den spyttet ut kanskje 10 bokstaver på rappen, og det sier seg selv det fungerer ikke å skrive eller benytte en sånn tastatur. Nå bruker jeg ekstern tastatur. Anonymkode: 66e88...5ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå