AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Del Skrevet 24. mars 2020 Jeg holder på å gå på veggen. Har ofte slitt med søvn i perioder. Dette forverret seg etter at jeg fikk barn for over 2 år siden. Nå holder jeg på å ramle sammen. Det er ikke barnet som holder meg våken. Jeg har ingen problemer med innsovning på kvelden men våkner etter 3-5 timer og får ikke til å sove igjen....Det går utover de rundt meg og jeg er helt frynsete i nervene...nå har jeg kun sovet 3-5 timer hver jævla natt i 2 uker i strekk. dere som har det samme problemet og som nå har fått mild sovemedisin mot dette som funker; hva bruker dere?? Jeg vil ikke bruke noe som gir hverken avhengighet eller hangover..har forsøkt zonat men hjalp ikke... Anonymkode: d38fb...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #2 Del Skrevet 24. mars 2020 Jeg bruker en medisin som egentlig er mot angst, men bivirkningen er at man blir søvnig eller døsig. Den heter Truxal, og er IKKE avhengighetsskapende og derfor brukes den ofte mot søvnforstyrrelser iflg legen min. Jeg har brukt den i flere år og den fungerer veldig bra for meg. Har samme type søvnforstyrrelse som deg, men jeg sliter (uten medisin) med å sovne på kvelden. Kan ligge i 4-5 timer uten å få sove i mørklagt, stille soverom, uten å få sove. Truxal funker mot dette. Sovner da lett i løpet av 20-30 minutter hver kveld. Men det hender jeg våkner i 4-tiden på natten likevel, men 7 av 10 ganger klarer jeg å sovne igjen. Ikke alltid jeg våkner da, men noen ganger. Tror ikke jeg hadde sovnet på nytt om jeg ikke brukte Truxal. Som nevnt er den absolutt ikke avhengighetsskapende, derfor trygg å ta, men vær obs på at høye doser kan gi f.eks hjertebank en time eller to etter at du har tatt den. Jeg tar min dose på to tabletter to timer før planlagt leggetid. Anonymkode: 32209...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #3 Del Skrevet 24. mars 2020 PS! Den er reseptbelagt (Truxal) så du må snakke med legen. Anonymkode: 32209...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 24. mars 2020 #4 Del Skrevet 24. mars 2020 Melatonin fungerer ikke for alle, men de gir få bivirkninger og er nå frigitt slik at du kan kjøpe dem reseptfritt på apotek/helsekost så det kan jo være verdt å prøve. Jeg har heller ingen egentlige problemer med å få sove, men jeg har smerter som ofte vekker meg flere ganger i løpet av natten og jeg synes det er lettere å få sove igjen når jeg tar melatonin. Circadin (Som også inneholder melatonin, men er depottabletter som gjør at virkestoffet frigis i kroppen over lengre tid slik at virkningen varer lenger) kan også være et alternativ, men disse får du kun på resept. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leonetta Skrevet 24. mars 2020 #5 Del Skrevet 24. mars 2020 Du kan forsøke valergan. Det er egentlig en allergimedisin som du blir trøtt av. Sliter med det samme som deg i perioder, og har brukt denne med vekslende hell. Min erfaring er at jeg sov hele natten i gjennom men får en fryktelig «hangover» dagen etter som gjør at jeg blir trett hele dagen. Men det kan hende at den ikke virker slik på deg. Jeg foretrakk å ta tabletten tidlig på kvelden, feks dersom jeg skulle legge meg rundt kl ti på kvelden tok jeg den kl syv. ikke avhengighetsskapende og tror nok legen skriver den ut til deg dersom du ønsker å prøve. Lykke til og sov godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #6 Del Skrevet 24. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker en medisin som egentlig er mot angst, men bivirkningen er at man blir søvnig eller døsig. Den heter Truxal, og er IKKE avhengighetsskapende og derfor brukes den ofte mot søvnforstyrrelser iflg legen min. Jeg har brukt den i flere år og den fungerer veldig bra for meg. Har samme type søvnforstyrrelse som deg, men jeg sliter (uten medisin) med å sovne på kvelden. Kan ligge i 4-5 timer uten å få sove i mørklagt, stille soverom, uten å få sove. Truxal funker mot dette. Sovner da lett i løpet av 20-30 minutter hver kveld. Men det hender jeg våkner i 4-tiden på natten likevel, men 7 av 10 ganger klarer jeg å sovne igjen. Ikke alltid jeg våkner da, men noen ganger. Tror ikke jeg hadde sovnet på nytt om jeg ikke brukte Truxal. Som nevnt er den absolutt ikke avhengighetsskapende, derfor trygg å ta, men vær obs på at høye doser kan gi f.eks hjertebank en time eller to etter at du har tatt den. Jeg tar min dose på to tabletter to timer før planlagt leggetid. Anonymkode: 32209...486 Truxal KAN gi hangover som faen Anonymkode: 98196...c1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #7 Del Skrevet 25. mars 2020 22 timer siden, Leo skrev: Melatonin fungerer ikke for alle, men de gir få bivirkninger og er nå frigitt slik at du kan kjøpe dem reseptfritt på apotek/helsekost så det kan jo være verdt å prøve. Jeg har heller ingen egentlige problemer med å få sove, men jeg har smerter som ofte vekker meg flere ganger i løpet av natten og jeg synes det er lettere å få sove igjen når jeg tar melatonin. Circadin (Som også inneholder melatonin, men er depottabletter som gjør at virkestoffet frigis i kroppen over lengre tid slik at virkningen varer lenger) kan også være et alternativ, men disse får du kun på resept. Takk for tips! Melatonin i flytende form samt circadin var de rådene jeg fikk både på apoteket og av kollegaer igår så da forsøker jeg det. Har bestilt melatnonin og avventer litt med circadin i håp om at melatoninen skal virke godt. Pluss at fastlegen har sikkert viktigere ting å ta seg av for tiden.. Anonymkode: d38fb...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 25. mars 2020 #8 Del Skrevet 25. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips! Melatonin i flytende form samt circadin var de rådene jeg fikk både på apoteket og av kollegaer igår så da forsøker jeg det. Har bestilt melatnonin og avventer litt med circadin i håp om at melatoninen skal virke godt. Pluss at fastlegen har sikkert viktigere ting å ta seg av for tiden.. Anonymkode: d38fb...2e9 Da vet du kanskje også at Circadin inneholder 3 mg. melatonin pr. tablett/dose, mens de reseptfrie produktene oppgir 1 mg. som anbefalt dosering. Og så kan du tolke det som du vil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #9 Del Skrevet 25. mars 2020 16 minutter siden, Leo skrev: Da vet du kanskje også at Circadin inneholder 3 mg. melatonin pr. tablett/dose, mens de reseptfrie produktene oppgir 1 mg. som anbefalt dosering. Og så kan du tolke det som du vil! Akkurat det samme sa min kollega som har hatt god erfaring med melatonin 😁 😉 Anonymkode: d38fb...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå