Rio Skrevet 15. juni 2005 #1 Skrevet 15. juni 2005 Jeg kjøpte nettopp et rosa som støtter brystkreft forskningen. Det er i allefall noe som burde oppta kvinner i alle aldre. Selv om det er en litt pussig trend, og de fleste går nok med det kun fordi det er en trend, så gleder jeg meg til å ha på (det søte fine rosa) båndet og vite at jeg har bidratt. http://www.breastcancercampaign.org
liv Skrevet 15. juni 2005 #2 Skrevet 15. juni 2005 ja jeg har et rosa fra thebreastcancersite.com og et hvitt fra Kirkens Nødhjelp; Make Poverty History!
Anglofil Skrevet 15. juni 2005 #3 Skrevet 15. juni 2005 Jeg har ett hvitt og ett rødt. Jeg fikk begge da jeg var med på intimkonserten i Oslo. Det røde støtter Mandelas HIV/AIDS kampanje og det hvite er kirkens nødhjelp Make Poverty History! Mvh Yvonne
Gjest Vinga Skrevet 15. juni 2005 #4 Skrevet 15. juni 2005 Nei, det har jeg ikke. Av ren nysgjerrighet; ikke fordi jeg skal ha... Hvor fås de kjøpt? Kun på nettet?
Anglofil Skrevet 15. juni 2005 #5 Skrevet 15. juni 2005 Jeg fikk de utdelt, så jeg aner ikke, men tror man får dem på nettet ja. Mvh Yvonne
orakel Skrevet 15. juni 2005 #6 Skrevet 15. juni 2005 Jeg skaffet meg LiveStrong-armbånd etter Tour de France i fjor.
Rio Skrevet 15. juni 2005 Forfatter #7 Skrevet 15. juni 2005 Nei, det har jeg ikke. Av ren nysgjerrighet; ikke fordi jeg skal ha... Hvor fås de kjøpt? Kun på nettet? Check out where you can buy the most popular authentic charity wristbands http://www.gm.tv/index.cfm?articleid=14173
Tusseline Skrevet 15. juni 2005 #8 Skrevet 15. juni 2005 Jeg har ikke noen bånd. Jeg er "i mot" kreft, rasisme og andre elendigheter som de fleste andre, og føler ikke jeg trener å uttrykke det på en slik måte.
lillesky Skrevet 16. juni 2005 #10 Skrevet 16. juni 2005 Live Strong (de gule). Skulle gjerne hatt brystkreft-bånd også.
Gjest jeg hr jeg har Skrevet 16. juni 2005 #11 Skrevet 16. juni 2005 du støtter jo fordi du bidrar med penger..ikke bare det å vise!! HERREGUD
LilleBille Skrevet 16. juni 2005 #12 Skrevet 16. juni 2005 Har det gule Live Strong arbåndet.. Det kan hvertfall skaffes i Norge - via Kreftforeningen
~sikka~ Skrevet 16. juni 2005 #13 Skrevet 16. juni 2005 Jeg har ikke noen bånd. Jeg er "i mot" kreft' date=' rasisme og andre elendigheter som de fleste andre, og føler ikke jeg trener å uttrykke det på en slik måte.[/quote'] Samme her.
Gjest Embla s Skrevet 16. juni 2005 #14 Skrevet 16. juni 2005 Har ikke. Kan gjerne gi penger til bra formål, men trenger ikke et armbånd "alle" går med for å vise det.
Arkana Skrevet 16. juni 2005 #15 Skrevet 16. juni 2005 Har ikke. Kan gjerne gi penger til bra formål' date=' men trenger ikke et armbånd "alle" går med for å vise det.[/quote'] Samme her.
aline Skrevet 16. juni 2005 #16 Skrevet 16. juni 2005 Har ikke. Kan gjerne gi penger til bra formål' date=' men trenger ikke et armbånd "alle" går med for å vise det.[/quote'] ikke jeg heller, men dersom det er med på å påvirke andre til å støtte mer en de ville gjort ellers, så kanskje det har en effekt likevel? jeg har noen venner som går rundt med sånne, og som stolt snakker om at de har støttet sånn og slik, har liksom ikke helt skjønt poenget med å faktisk gå med bånd for å vise det.... men så tenkte jeg... dersom folk synes det er litt sånn "hey, se jeg har støttet!", så kanskje det motiverer andre til å støtte som kanskje ikke hadde støttet ellers? og da er det jo bra likevel?
Gjest Embla s Skrevet 16. juni 2005 #17 Skrevet 16. juni 2005 Joda, skjønner tankegangen din, Aline; All støtte er bra støtte, alle monner drar, uansett motivasjon for støtten. Men for meg personlig tar jeg det som en selvfølge å være mot kreft, AIDS, fattigdom og urettferdighet, og jeg tar det som en selvfølge å bidra med noe, og for meg personlig virker det dumt og :finner ikke rette ordet: at det å hjelpe skal bli noe man gjør for å få et kult armbånd. Hva da når disse armbåndene går av moten og neste hype dukker opp? Vet ikke om jeg får fram det jeg tenker, og det kan godt hende at jeg har feil/dum innstilling, men...?
aline Skrevet 16. juni 2005 #18 Skrevet 16. juni 2005 jeg skjønner hva du mener Embla s, og jeg er også sånn. men det blir vel litt sånn som du sier, at støtten er god støtte uansett om pengene blir gitt av oppriktig ønske om å støtte for støttens skyld, eller om det er for støtte for også å kunne vise verden at de har støttet. kanskje det også får noen som ellers ikke engang ville lest om de forskjellige tingene, til å faktisk få ett aldri så lite innblikk og dermed ØNSKE å støtte i neste omgang? kommer ikke til å kjøpe armbånd selv, men ser på en måte at det kan ha en funksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå