AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 Er det så mye man ikke kan spise? finns det en grei liste eller er det bare enkelte ting? skjønner at alkohol og slikt er nogo men røyker og drikker ikke så tenker mest på matvarer Førstegangs og akkurat fått to blå streker, s dette er veldig ny verden.. Anonymkode: 6c3b9...798
Rosa Sitron Skrevet 24. mars 2020 #2 Skrevet 24. mars 2020 Matportalen har god info:) Da slipper du også mammapolitiet 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 https://helsenorge.no/gravid/mat-og-drikke-som-gravide-ikke-bor-spise Anonymkode: 2dcad...e66 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, Rosa Sitron skrev: Matportalen har god info:) Da slipper du også mammapolitiet Takk, ja jeg har googlet litt da, men syns det er mye😂 også mener andre at det ikke er så farlig og ditt å datt😫 Anonymkode: 6c3b9...798
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #5 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://helsenorge.no/gravid/mat-og-drikke-som-gravide-ikke-bor-spise Anonymkode: 2dcad...e66 Oi.. viste ikke at det faktisk var så mye.. max 500g rødt kjøtt PR uke? 😳🤭 Anonymkode: 6c3b9...798
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #6 Skrevet 24. mars 2020 Ville heller fulgt rådene fra helsedirektoratet enn å spørre hvem som helst på et forum. Selv om mange sikkert har drukket litt alkohol under svangerskapet og det gikk bra, bør man følge faglige råd. Anonymkode: 552f1...8f4 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #7 Skrevet 24. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville heller fulgt rådene fra helsedirektoratet enn å spørre hvem som helst på et forum. Selv om mange sikkert har drukket litt alkohol under svangerskapet og det gikk bra, bør man følge faglige råd. Anonymkode: 552f1...8f4 Dette! Jeg var totalt forvirret til å begynne med. Men så leste jeg bare inne på de offisielle danske sidene (jeg bor i Danmark), og har bare forholdt meg til det siden. Og det er ikke så mange regler som man tror:) Anonymkode: 8ade3...269
teknosilje Skrevet 24. mars 2020 #8 Skrevet 24. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Oi.. viste ikke at det faktisk var så mye.. max 500g rødt kjøtt PR uke? 😳🤭 Anonymkode: 6c3b9...798 Det er jo ikke noe mye. Du spiser vel ikke alt det som er ramset opp uansett? 😊 500 gr rødt kjøtt er ganske mye da. Det viktigste er vel å holde seg unna spekemat og steke kjøtt er godt. Ikke drikke mer enn 3-4 kopper kaffe. Da er du ganske safe. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #9 Skrevet 24. mars 2020 Her er også en liste over de offisielle anbefalingene, jeg fulgte bare denne og blåste en lang marsj i hva alle mulige mennesker ellers mente og trodde. https://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/ Anonymkode: 64956...072
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #10 Skrevet 24. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette! Jeg var totalt forvirret til å begynne med. Men så leste jeg bare inne på de offisielle danske sidene (jeg bor i Danmark), og har bare forholdt meg til det siden. Og det er ikke så mange regler som man tror:) Anonymkode: 8ade3...269 Men nå er vi i Norge. Hvis man faktisk har problemer med å skjønne og følge såpass enkle råd som også de norske kostholdsrådene er så trenger man kanskje den utfordringen de gir..... Anonymkode: 81ae1...c48 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #11 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men nå er vi i Norge. Hvis man faktisk har problemer med å skjønne og følge såpass enkle råd som også de norske kostholdsrådene er så trenger man kanskje den utfordringen de gir..... Anonymkode: 81ae1...c48 Nå siterte jeg noen som henviste til de offisielle norske sidene. Jeg har valgt å følge de danske. Mitt poeng var uansett at de offisielle sidene gir god info og er lette å forholde seg til, istedet for alle mulige meninger som florerer om emnet. Det syntes jeg var forvirrende. Anonymkode: 8ade3...269 4
Rosa Sitron Skrevet 24. mars 2020 #12 Skrevet 24. mars 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Takk, ja jeg har googlet litt da, men syns det er mye😂 også mener andre at det ikke er så farlig og ditt å datt😫 Anonymkode: 6c3b9...798 Akkurat hva alle andre mener som er grunnen til at jeg anbefaler de offisielle retningslinjene.
annelis Skrevet 26. mars 2020 #13 Skrevet 26. mars 2020 On 3/24/2020 at 1:14 PM, AnonymBruker said: Takk, ja jeg har googlet litt da, men syns det er mye😂 også mener andre at det ikke er så farlig og ditt å datt😫 Anonymkode: 6c3b9...798 Det er ikke så mye da. Lurt med sunn mat også for vår del ikke bare babyen sin
annelis Skrevet 26. mars 2020 #14 Skrevet 26. mars 2020 Jeg spiste faktisk en hel pakke med salami tidlig i graviditet før jeg visste at jeg er gravid. Håper det gikk bra😳🙄
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #15 Skrevet 26. mars 2020 3 timer siden, annelis skrev: Jeg spiste faktisk en hel pakke med salami tidlig i graviditet før jeg visste at jeg er gravid. Håper det gikk bra😳🙄 https://heleneragnhild.blogg.no/1502209222_du_skader_babyen_din.html Her står det litt om det. Nortura sier salamien og spekepølsen deres er trygg for gravide da den er norskprodusert. Spis den fersk fra pakken, og dropp den et par dager etter åpning! Anonymkode: 31d4c...be0 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #16 Skrevet 26. mars 2020 3 timer siden, annelis skrev: Jeg spiste faktisk en hel pakke med salami tidlig i graviditet før jeg visste at jeg er gravid. Håper det gikk bra😳🙄 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://heleneragnhild.blogg.no/1502209222_du_skader_babyen_din.html Her står det litt om det. Nortura sier salamien og spekepølsen deres er trygg for gravide da den er norskprodusert. Spis den fersk fra pakken, og dropp den et par dager etter åpning! Anonymkode: 31d4c...be0 Det går nok bra, det er ganske lav sjanse for å bli smittet, særlig i Norge. Men jeg ville likevel fulgt de offisielle rådene om å unngå rått kjøtt, samme hva Nortura sier - det er jo en grunn til at de fortsatt fraråder det. Bedre føre var. Anonymkode: 64956...072 3
annelis Skrevet 27. mars 2020 #17 Skrevet 27. mars 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Det går nok bra, det er ganske lav sjanse for å bli smittet, særlig i Norge. Men jeg ville likevel fulgt de offisielle rådene om å unngå rått kjøtt, samme hva Nortura sier - det er jo en grunn til at de fortsatt fraråder det. Bedre føre var. Anonymkode: 64956...072 Vurderer å høre med fastlegen å ta toxoplasmose test. Jeg spiste masse salami før så kanskje er immun nå 🙈 nei ingen salami nå på meg når jeg vet at jeg har baby i magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå