Janne Kari Viken Skrevet 24. mars 2020 #1 Del Skrevet 24. mars 2020 På jakt etter en deo uten aluminium som også er mild og som holder meg luktfri i minst 24 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #2 Del Skrevet 24. mars 2020 Saltstein (fås kjøpt på helsekost/noen coop butikker). Sleit med mye svetting/lukt før, og saltstein var redninga hos meg i hvert fall. Anonymkode: 63b98...dfc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightcrawler00 Skrevet 25. mars 2020 #3 Del Skrevet 25. mars 2020 Hvorfor skal du ha uten aluminium? Trodde ikke folk var så redde for dette lenger. Aluminiumsalter er det som hemmer svetteproduksjonen. "Som med alle stoffer kan aluminium være skadelig i store konsentrasjoner. Det er imidlertid utbredt enighet i forskningsmiljøer om at vanlig inntak av aluminium (mat, drikke og kosmetikk) ikke er helsefarlig. Det som er skadelig er å bruke antiperspirant eller annen kosmetikk på sår eller skadet hud, det bør man aldri gjøre." Forresten: "Det finnes alternative antiperspiranter som markedsfører seg som aluminiumsfrie. Et eksempel er såkalte krystalldeodoranter, men disse inneholder også aluminiumssalt. De er faktisk laget av alun – en felles betegnelse på flere typer aluminiumsulfater." For å lese alt: https://www.svanemerket.no/miljo/kjemikalier/aluminium/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #4 Del Skrevet 26. mars 2020 På 24.3.2020 den 22.24, AnonymBruker skrev: Saltstein (fås kjøpt på helsekost/noen coop butikker). Sleit med mye svetting/lukt før, og saltstein var redninga hos meg i hvert fall. Anonymkode: 63b98...dfc anbefaler også denne! Jeg svetter mer enn gjennomsnittet, men etter jeg har begynt med saltsteindeoen er svettelukten fullstendig borte. Nesten for godt til å være sant den deoen hehe. Helsedeodoranten heter den på helsekost tror jeg. Anbefaler den til alle jeg kjenner nå. Også utrolig drøy i bruk. Anonymkode: f11b9...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #5 Del Skrevet 26. mars 2020 5 timer siden, Nightcrawler00 skrev: Hvorfor skal du ha uten aluminium? Trodde ikke folk var så redde for dette lenger. Aluminiumsalter er det som hemmer svetteproduksjonen. "Som med alle stoffer kan aluminium være skadelig i store konsentrasjoner. Det er imidlertid utbredt enighet i forskningsmiljøer om at vanlig inntak av aluminium (mat, drikke og kosmetikk) ikke er helsefarlig. Det som er skadelig er å bruke antiperspirant eller annen kosmetikk på sår eller skadet hud, det bør man aldri gjøre." Forresten: "Det finnes alternative antiperspiranter som markedsfører seg som aluminiumsfrie. Et eksempel er såkalte krystalldeodoranter, men disse inneholder også aluminiumssalt. De er faktisk laget av alun – en felles betegnelse på flere typer aluminiumsulfater." For å lese alt: https://www.svanemerket.no/miljo/kjemikalier/aluminium/ Jo mer forskning som kommer ang aluminium, jo mer tyder på at det ikke er bra. Jeg leser mye medisinske studier. Flere av disse studiene er motstridende så det er ofte klokt å se på hvor stor kontrollgruppen er. Det er b.la ennå ikke klarlagt om det øker sjansen for brystkreft, da enkelte studier indikerer dette. Heller safe than sorry. Deo er noe du bruker hver dag og du kan absolutt ikke sammenligne de små mengdene vi får i oss i mat versus deodoranter. Som jeg har forstått er alun en annen type av aluminium, men må sjekke dette ut nærmere. Anonymkode: f11b9...9b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightcrawler00 Skrevet 26. mars 2020 #6 Del Skrevet 26. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo mer forskning som kommer ang aluminium, jo mer tyder på at det ikke er bra. Jeg leser mye medisinske studier. Flere av disse studiene er motstridende så det er ofte klokt å se på hvor stor kontrollgruppen er. Det er b.la ennå ikke klarlagt om det øker sjansen for brystkreft, da enkelte studier indikerer dette. Heller safe than sorry. Deo er noe du bruker hver dag og du kan absolutt ikke sammenligne de små mengdene vi får i oss i mat versus deodoranter. Som jeg har forstått er alun en annen type av aluminium, men må sjekke dette ut nærmere. Anonymkode: f11b9...9b2 Interessant. Har du noen kilder? Skulle gjerne lest mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
334 Skrevet 26. mars 2020 #7 Del Skrevet 26. mars 2020 Det hindrer ikke svetteproduksjon. Det blokkerer porerne. Vi svetter for en grunn. Bla. for å kvitte oss med avfallsstoffer. Og aluminium er jo ikke veldig bra for oss sånn generelt heller. Et enkelt og billig alternativ er sitron. Enten ferske skiver, eller konsentrat. Holder lett hele dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #8 Del Skrevet 26. mars 2020 Aluminiumssalter (som er i deodorant) er ikke farlig å få i seg, i motsetning til aluminium. Har du Coop i nærheten? Den til Änglamark er fri for "alt" og holder svetten ganske greit vekk. Anonymkode: 3ef2d...394 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #9 Del Skrevet 26. mars 2020 6 timer siden, Nightcrawler00 skrev: Interessant. Har du noen kilder? Skulle gjerne lest mer "Helsedeodoranten" som jeg bruker har ihvertfall naturlige mineralsalter. Inneholder mineralene ammonium alum og potassium alum (kalium-aluminiumsulfat på norsk). Man svetter ikke mindre, mineralet fjerner bare svettelukten. Så tetter ikke porene. "kalium-aluminiumsulfat er heldigvis helt ufarlig for mennesker. Det finnes overalt i naturen og vi karbonbaserte livsformer kan effektivt la slike mineraler passere gjennom kroppen uten plager. Dette til forskjell fra aluminium klorhydrat som er et syntetisk framstilt salt som stopper svette og derfor ofte brukes i antiperspiranter, da bare kalt aluminium" Jeg har prøvd det meste av antipersperanter, går på medisiner som gjør at jeg svetter kraftig. .Fikk min i gave og var superskeptisk, trodde det var lureri. Men tydeligvis er det naturlige bedre en syntetisk.. Den er vanvittig god. Man må bare holde den under vann så den er fuktig nok. Mineralet er bakteriedrepende Anonymkode: f11b9...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå