Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er utdannet førskolelærer.   Nå orker jeg ikke  mer i  barnehage .  Da jeg  studerte sa de at vi kunne  jobbe på skole,  barnehage , boliger og offentlige kontorer.   Nå kan en ikke  jobbe andre steder enn barnehage.  Trives veldig godt i omsorgsbolig  jobber  som ringe vikar som assistent i et bofelleskap.  Skal jeg  få fast  der må jeg ta vernepleien eller sykepleien.   Det er så høyt snitt i Bergen.  Da må jeg begynne å forbedre almennfagene  tragisk nok.    Sitter å tenker  ja  innen for helse vil det  alltid  være jobb.  Er det  andre ting  jeg kan trives med 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med å forberede allmennfagene? Tenker du å forbedre studiekompetansen din sånn at du lettere kan komme inn på vernepleien eller sykepleie? Får du ikke noe ekstra poeng fordi du har 3 årig høyskole? 

Anonymkode: c4471...1fd

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med å forberede allmennfagene? Tenker du å forbedre studiekompetansen din sånn at du lettere kan komme inn på vernepleien eller sykepleie? Får du ikke noe ekstra poeng fordi du har 3 årig høyskole? 

Anonymkode: c4471...1fd

Nei  det  gjør eg ikke tydligvis.  Synd det ikke  er noe  enklere måte  å komme videre enn en ny bachelor 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du ikke trives med i bhg ? Jeg er selv bhg lærer student.

Anonymkode: ddbf0...4fd

Skrevet

Det er kjempegøy å være med barna.  Det blir bare så utrolig mye støy  i løpet av en dag,  jeg var helt utmattet  etter endt  arbeidsdag.   Nå har jeg  egne barn og må ha energi og overskudd til de og :)   

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du spurt meg  før du begynte  ville  jeg ikke anbefalt  deg det. Med det grunnlag    blir en lærer  kan en ta småbarnsped  og jobbe i  barnehage,  omvendt  går ikke.  

• Liker 1
Skrevet

Hva med å videreutdanne deg? Ta spes ped og jobbe med mindre grupper barn eller enkelt barn? 
jobber selv i barnehage og skjønner hva du mener, elsker jobben min.. men det er ekstremt høyt støynivå og en blir veldig sliten i hodet 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Sunnys skrev:

Hva med å videreutdanne deg? Ta spes ped og jobbe med mindre grupper barn eller enkelt barn? 
jobber selv i barnehage og skjønner hva du mener, elsker jobben min.. men det er ekstremt høyt støynivå og en blir veldig sliten i hodet 

Har ikke c i snitt   så må  starte på nytt uansett :(  

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, vesla1985 skrev:

Hadde du spurt meg  før du begynte  ville  jeg ikke anbefalt  deg det. Med det grunnlag    blir en lærer  kan en ta småbarnsped  og jobbe i  barnehage,  omvendt  går ikke.  

Jeg spurte deg hva du ikke liker med bhg.

Skrevet
1 minutt siden, vesla1985 skrev:

Eller prøve å holde ut.. det blir mye bedre når dine egne barn blir større.. nå har jeg ungdommer i hus og det funker bra kombinert med bhg jobb. Da barna var små jobbet jeg i helsesektoren. Hadde ikke orket både småbarn hjemme og på jobb.. 

Skrevet

Støy skrev hun.. blir veldig sliten av mye støy over tid.. 

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, vesla1985 skrev:

Bare bytt ut det faget du gjorde det dårlig i? Smokk i hop en selvvalgt bachelor.

Skrevet
Akkurat nå, Sunnys skrev:

Eller prøve å holde ut.. det blir mye bedre når dine egne barn blir større.. nå har jeg ungdommer i hus og det funker bra kombinert med bhg jobb. Da barna var små jobbet jeg i helsesektoren. Hadde ikke orket både småbarn hjemme og på jobb.. 

Er så utmattet  da eg kom hjem.  Tok et vikariat  da jeg ble gravid med siste.  like utmattet i ny barnehage .   Ingenting er som å bli ønskt velkommen med  klemmer og leverposteihender.  Det er så utrolig gøy og være med på mestring og læring,  Eg er kommet til et punkt  det  er  bare nok :(

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støy.   kjenner jeg er utmattet  da jeg er ferdig på jobb.  svarte  deg to ganger  se rett over  den forje

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, vesla1985 skrev:

Er så utmattet  da eg kom hjem.  Tok et vikariat  da jeg ble gravid med siste.  like utmattet i ny barnehage .   Ingenting er som å bli ønskt velkommen med  klemmer og leverposteihender.  Det er så utrolig gøy og være med på mestring og læring,  Eg er kommet til et punkt  det  er  bare nok :(

Du mente det ironiske det med leverpostei hender osv ?

Skrevet
2 minutter siden, ajarRun skrev:

Bare bytt ut det faget du gjorde det dårlig i? Smokk i hop en selvvalgt bachelor.

2 minutter siden, ajarRun skrev:

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du mente det ironiske det med leverpostei hender osv ?

Nei  syns  det  gjør  hele dagen eg  1 åringer  som glise med  mat over alt  og  leverpostei  er koselig :P  De viser at  de setter pris på deg  syns det  er koselig.  Det er faktisk noe  av  det  beste.  Barna blir  glad  for å se deg :)

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, ajarRun skrev:

Hvordan i alle  dager  gjør  eg  det .   vi hadde  temablokker   1-6 og tverrfagligeksamen 

Skrevet
11 minutter siden, vesla1985 skrev:

Hvordan i alle  dager  gjør  eg  det .   vi hadde  temablokker   1-6 og tverrfagligeksamen 

Du tar 60 studiepoeng på valgfritt universitet og så bytter du ut det du ikke liker. 

Dog er vel spesped mer populært enn c? Selv i bergen?

Skrevet
7 minutter siden, ajarRun skrev:

Du tar 60 studiepoeng på valgfritt universitet og så bytter du ut det du ikke liker. 

Dog er vel spesped mer populært enn c? Selv i bergen?

Det er det nok :)

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Sunnys skrev:

Tror du det er realistisk? Ts er ikke i stand til å gjøre seg forstått skriftlig, og må her og nå regnes som delvis analfabet. Hun står ingen sjanse i høyere utdanning uten vilje til massiv innsats.

Ts: kanskje du skulle tenke enklere, ikke vanskeligere? Jeg tror nok nemlig at folk med din utdannelse fint kan ha jobbene du sier du ikke får, men at kommunikasjonsnivået ditt er så lavt at du sorteres ut fra søknadsbunken. Så kanskje et norskkurs rett og slett er tingen? Grunnleggende  setningsbygning?

Anonymkode: 7e5ee...c2a

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...