Gå til innhold

Gåtur med venninner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og to venninner var ute og gikk tur sammen i forrige uke, rett og slett fordi vi alle tre har et behov for å bare få et lite avbrekk fra denne nye hverdagen. Jeg og den ene venninna mi er begge hjemme med barn, og selv om vi begge koser oss med barna, så har vi fortsatt et behov for å kunne få en liten pause. Vi er jo foreløpig ikke pålagt av myndighetene å holde oss i karantene, og vi er alle tre friske, så jeg synes jo egentlig det er helt greit. Vi planlegger å gjenta turen i morgen, og da er planen å sette oss ned for en kaffe etterpå. Vi kjøper for å ta med, og setter oss da et sted et stykke unna andre mennesker. Men samboeren min ble sur og mente at vi burde ikke møtes i det hele tatt nå. Jeg mener at det er lett for han å si, for av oss to er det han som har lappen så det er han som reiser ut for å handle, og inntil nylig har han også reist på jobb to-tre ganger, så han får den pausa jeg sårt trenger. Det er ikke det at jeg egentlig trenger en pause fra barnet mitt, jeg bare må se andre mennesker innimellom og se litt andre omgivelser enn hjemme og nabolaget. Jeg blir veldig nedfor og har det ikke noe bra når jeg bare er hjemme, det har jeg aldri vært komfortabel med. I tillegg liker jeg meg ikke her vi bor nå, så for både min og hans del, og forholdet vårt sin skyld, trenger jeg den turen ut. Er det virkelig så ille? Vi holder avstand fra andre mennesker og tar hensyn, så jeg trodde virkelig ikke det var feil... 

Anonymkode: 1eebd...bcf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

😡🤬😷🤧😂

Anonymkode: 3add7...2c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når andre som eldre personer, funksjonshemmede, dyr i dyrehager og andre som av ulike grunner ikke klarer å gå ut overlever som dette i flere år, så klarer dere også å overleve uten å gå tur sammen for en liten periode. Det er snakk om toppen noen uker, eller to måneder.

Du kan godt gå tur, men gå på tur alene.

Anonymkode: 7e23b...f34

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hold avstand til hverandre så følger man jo myndighetenes råd. På søndag gikk jeg tur med ei venninne og vi holdt 1.5 m avstand hele tiden. Ser ikke problemet med det.

Anonymkode: 66405...24b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når andre som eldre personer, funksjonshemmede, dyr i dyrehager og andre som av ulike grunner ikke klarer å gå ut overlever som dette i flere år, så klarer dere også å overleve uten å gå tur sammen for en liten periode. Det er snakk om toppen noen uker, eller to måneder.

Du kan godt gå tur, men gå på tur alene.

Anonymkode: 7e23b...f34

Jeg ringte korona-telefonen her i kommunen, og fikk faktisk beskjed om at det er helt i orden å møte et par venninner for å gå tur, så lenge vi tok hensyn og alle var friske. Så jeg forstår derfor ikke hvorfor jeg skal gå tur alene. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hold avstand hvis dere skal gå tur.2meter!

Anonymkode: 4b8b0...e05

AnonymBruker
Skrevet

Det går fint. Det er 5 mennesker (om du ikke er i familie) som er grensen for hva som er greit. 

Anonymkode: b1ed1...f56

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hold avstand hvis dere skal gå tur.2meter!

Anonymkode: 4b8b0...e05

En meter ute. 

Anonymkode: b1ed1...f56

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe problem, men det kan være greit å snakke om at hver av dere ikke har for mange mennesker dere forholder dere til i tillegg til hverandre. 

Jeg og en venninne går tur stadig vekk, men vi går ikke tur med flere på hver vår kant. Skulle en eller begge bli syke er det lettere å spore ev smitte. 

Anonymkode: e839f...464

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan dere gå på tur! Vi blir oppfordret til å få frisk luft, og komme oss litt ut. Dere trenger jo ikke å klemme eller være nære hverandre. :)

Anonymkode: 0e1eb...925

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe problem, men det kan være greit å snakke om at hver av dere ikke har for mange mennesker dere forholder dere til i tillegg til hverandre. 

Jeg og en venninne går tur stadig vekk, men vi går ikke tur med flere på hver vår kant. Skulle en eller begge bli syke er det lettere å spore ev smitte. 

Anonymkode: e839f...464

Vi har ikke så mange andre å finne på ting med, da de andre alternativene vi har enten jobber eller sitter i karantene, så det er ikke noe problem :) 

Gjest Albbas
Skrevet

I følge nasjonale råd er det helt greit. 

Jeg syns det er langt verre med disse hissigproppene som kjefter på alle som "bare" følger nasjonale råd og ikke mener det er nok. 

Skrevet

Ta med antibac i tilfelle man trenger det, hold avstand til hverandre og styr unna andre mennesker

Skrevet

Det er helt greit! Gå på tur med de med god samvittighet! Så lenge dere er flinke til å holde avstand både til hverandre og andre så er det ingen problem! 

AnonymBruker
Skrevet

Det er greit så lenge dere holder avstand mellom hverandre og andre som kommer forbi på veien, og at dere er en svært liten gruppe.

Fler-familie grupper både med og uten barn som gir blaffen derimot..

Anonymkode: d2554...ab0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går turer med ei venninne med god samvittighet. Vi holder avstand og møter nesten ikke på folk. Man skal leve litte granne oppi dette her og.

Anonymkode: 7f851...2da

Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og to venninner var ute og gikk tur sammen i forrige uke, rett og slett fordi vi alle tre har et behov for å bare få et lite avbrekk fra denne nye hverdagen. Jeg og den ene venninna mi er begge hjemme med barn, og selv om vi begge koser oss med barna, så har vi fortsatt et behov for å kunne få en liten pause. Vi er jo foreløpig ikke pålagt av myndighetene å holde oss i karantene, og vi er alle tre friske, så jeg synes jo egentlig det er helt greit. Vi planlegger å gjenta turen i morgen, og da er planen å sette oss ned for en kaffe etterpå. Vi kjøper for å ta med, og setter oss da et sted et stykke unna andre mennesker. Men samboeren min ble sur og mente at vi burde ikke møtes i det hele tatt nå. Jeg mener at det er lett for han å si, for av oss to er det han som har lappen så det er han som reiser ut for å handle, og inntil nylig har han også reist på jobb to-tre ganger, så han får den pausa jeg sårt trenger. Det er ikke det at jeg egentlig trenger en pause fra barnet mitt, jeg bare må se andre mennesker innimellom og se litt andre omgivelser enn hjemme og nabolaget. Jeg blir veldig nedfor og har det ikke noe bra når jeg bare er hjemme, det har jeg aldri vært komfortabel med. I tillegg liker jeg meg ikke her vi bor nå, så for både min og hans del, og forholdet vårt sin skyld, trenger jeg den turen ut. Er det virkelig så ille? Vi holder avstand fra andre mennesker og tar hensyn, så jeg trodde virkelig ikke det var feil... 

Hvis du leser litt nyheter fra blant annet italia, Spania og Iran, kombinert med norske nyheter og oppfordringer, så er det for meg fullstendig uforståelig at du skal ut å treffe venninner. At du vil utsette deg selv og andre for den unødvendige risikoen. Snakk om å lukke øynene for hva som er på vei, og atpåtill BIDRA til at det som kommer blir verre enn nødvendig!

Men folk tar tydeligvis ikke ting innover seg. Så nettopp italienske ordførere sitte å skrike på tv om at folk fortsatt fikk frisøren til å komme å klippe de hjemme. Som han ene skrek, hvem ser hvordan du er på håret når du ligger i en lukket kiste? Du får holde på, det kommer til å gå til helvete når alle bare skal "jeg skal bare det, jeg skal bare det, det er jo ikke så ille,  jeg skal bare det". Poenget er at det er helt unødvendig risiko!

Så lenge du er frisk og holder deg frisk, så bør det dempe nedforheten din til et akseptabelt nivå og noen ganger må man sette ting i perspektiv. Om det ble krig og Norge ble bombardert, så er jeg sikker på at en del folk fortsatt " jeg skal på hytta, jeg skal løpe trappeløp, jeg skal på venninnetreff". Men da hadde det i alle fall kun gått ut over de selv når de ble sprengt i fillebiter, men sånne folk sine handlinger går i dag utover uskyldige folk og det er  en helt samvittighetsløs forkastelig oppførsel.

Endret av Jr.Garcon
Skrevet

Jeg lar denne italienske ordføreren sine ord snakke for seg selv:

90517810_1089639018036858_30826838715740

• Liker 1
  • Opprett ny...