Gå til innhold

tror dere det blir lockdown i Norge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det tror ikke jeg med tanke på at Norge er så opptatt av frisk luft, turer. Samtidig økonomi. 

hva mener dere?

Anonymkode: 276f6...758

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det fugerer kun i land der det er normalt å ta vare på egne eldre og egne svake. Er jo derfor det også dør flere eldre, fordi de blir utsatt for mer smitte. I Norge er vi avhengig av at folk skal ta vare på de eldre og de svake i mye større grad enn i veldig mange land. Det jobber uhorvelig mange mennesker innen helse og omsorg. Disse kan aldri bli med på en lock down. Og skal de da bli stengt inne på sin jobb i14 dager? 

Anonymkode: 629e5...e6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja håper det

Anonymkode: 4a773...1df

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er begrenset hvor mye folk aksepterer. 

Anonymkode: 48752...a86

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Norge er et såpass dumt land at jeg tviler på at det kommer i det hele tatt til å være regler om at man må gå med maske ute. De brukte så lang tid på å stenge skoler og barnehager også..

Idiotisk land vi bor i.

Anonymkode: d7828...18e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Håper det blir det. 

Anonymkode: 98e7e...c47

AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg ikke, de har jo lyktes ganske godt med å begrense smitten med de virkemidlene de har brukt.

Anonymkode: fcab7...a31

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir dessverre ikke overrasket hvis det blir det. Men det vil ha en enorm kostnad og kan velte samfunnet slik at det ikke blir noe å returnere til. 

Anonymkode: 9b8e6...8b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norge er et såpass dumt land at jeg tviler på at det kommer i det hele tatt til å være regler om at man må gå med maske ute. De brukte så lang tid på å stenge skoler og barnehager også..

Idiotisk land vi bor i.

Hvor tenker du disse maskene skulle kommet fra? Første prioritet er uansett at de som behøver slike masker i arbeidet får god tilgang på dem, og der er vi ikke nå.

Anonymkode: 8ef08...301

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Idiotisk land vi bor i.

Dette hjelper jo ikke noe særlig uansett og hva skal jeg med maske når jeg er alene i skogen?

Anonymkode: 48752...a86

• Liker 1
Gjest Tutte
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Idiotisk land vi bor i.

Tror du det bare var å stenge skoler og barnehager helt uten videre med alle de konsekvensene det medfører? Det er ikke noe man gjør bare sånn for sikkerhets skyld. Og det ble gjort da de ikke så noen annen utvei.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Tutte skrev:

Tror du det bare var å stenge skoler og barnehager helt uten videre med alle de konsekvensene det medfører? Det er ikke noe man gjør bare sånn for sikkerhets skyld. Og det ble gjort da de ikke så noen annen utvei.

De kunne begynt med å følge opp turistene som kom fra Italia og Østerrike. Da hadde vi sluppet alt dette. 

Anonymkode: 6d922...f1d

• Liker 3
Gjest Tutte
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kunne begynt med å følge opp turistene som kom fra Italia og Østerrike. Da hadde vi sluppet alt dette. 

Anonymkode: 6d922...f1d

Og ikke minst kunne de som valgte å reise til tross for at de visste om viruset tenkt lenger.

Ikke lenge siden man leste her på KG også at folk skulle reise uansett, og kunne da ikke la være og leve som normalt og slutte og leve på grunn av dette. Nå ser vi resultatet.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, tror og håper at det ikke blir det. Men hadde ikke blitt veldig overrasket heller. 

Anonymkode: 509ea...e14

Skrevet
47 minutter siden, Tutte skrev:

Folkehelseinstituttet anbefalte ikke stenging av skoler og barnehager, så politikernes beslutning om å gjøre dette var i strid med faglige råd

https://www.nrk.no/norge/who-radgiver_-hytteforbudet-er-bare-tull-1.14955158 

Gjest Sprettballen
Skrevet

Jeg trodde det ville bli lock down for en uke siden, men jeg tror ikke det nå. 

Så lenge tallene (innleggelser) er så stabile som de er nå tror jeg de tiltakene som er iverksatt i stor grad blir videreført, kanskje med noen små endringer, men at det ikke blir vesentlig strengere enn i dag.

• Opprett ny...