Gå til innhold

Gjelder nye reglene om man bestiller før 1 april, eller må man også få varen før 1?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er de nye tollreglene? 

Kan man bestille så lenge bestillingen er lagt inn før 1 april? Eller må man også fått varen før det? 

Anonymkode: 81dc4...b14

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så du ser jo hvor mye du må betale nå kontra å bruke norske butikker 

Anonymkode: 99eb9...cef

AnonymBruker
Skrevet

Varen må komme seg inn i norge forbi tollen FØR 1. April. 

Anonymkode: 484d6...122

AnonymBruker
Skrevet

Såvidt jeg leser så gjelder det ikke om det er bestilt før første april og under 350 grensen

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De har spesialregler nå I en overgangsperiode. Så lenge varen er bestilt før den 1 så går det bra. Men det står ikke noe om hvor lenge den overgangsperioden varer, så ville ikke ventet for lenge med å bestille. 

Anonymkode: f3222...8ef

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Såvidt jeg leser så gjelder det ikke om det er bestilt før første april og under 350 grensen

Dette var nyttig - takk!

Bestilte et par småting fra utlandet før de nye reglene trår i kraft. Tenkte at det ville være tilstrekkelig å bestille fire-fem uker i forveien, fordi leveransen vanligvis tar ca. 14 dager.

Ingen av pakkene har dukket opp. Regner med at det er forsinkelser i hele systemet pga. Korona, er veldig takknemlig for å slippe å betale for fortolling på disse tingene. Utrolig fint at Tollmyndighetene tar hensyn til at det er forsinkelser som vi forbrukere ikke kunne ha forutsett!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Miss-Grey skrev:

Dette var nyttig - takk!

Bestilte et par småting fra utlandet før de nye reglene trår i kraft. Tenkte at det ville være tilstrekkelig å bestille fire-fem uker i forveien, fordi leveransen vanligvis tar ca. 14 dager.

Ingen av pakkene har dukket opp. Regner med at det er forsinkelser i hele systemet pga. Korona, er veldig takknemlig for å slippe å betale for fortolling på disse tingene. Utrolig fint at Tollmyndighetene tar hensyn til at det er forsinkelser som vi forbrukere ikke kunne ha forutsett!

Jeg bestilte varer i januar som fortsatt er på vei. 😂

• Liker 1
Skrevet

Men hva skjer hvis man får nettbutikkene til å sende som gaver?

Skrevet
På 24.3.2020 den 12.13, AnonymBruker skrev:

Jeg bestilte varer i januar som fortsatt er på vei. 😂

Det overrasker meg ikke! Vi får satse på at du slipper å betale for fortolling 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...