Gå til innhold

Hvis jenta er jomfru.. er det kleint for gutten og?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at oftest så er det vondt og kleint å miste jomfrudommen sin... Hvis det er så kleint/rart for jenter å miste jomfrudommen sin.. hvorfor vil gutter ta den da? Er det ikke kleint for dem også? Altså hvis jenta er jomfru.

Nå snakker jeg om hvis de ikke er kjærester eller kjenne hverandre så godt.

Anonymkode: 5c9b7...218

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt at oftest så er det vondt og kleint å miste jomfrudommen sin... Hvis det er så kleint/rart for jenter å miste jomfrudommen sin.. hvorfor vil gutter ta den da? Er det ikke kleint for dem også? Altså hvis jenta er jomfru.

Dette handler om mestringsfølelse.

Ideen om at det gjør vondt og er traumatisk å miste jomfrudommen, henger i den kulturelle myten om av kvinner har en jomfruhinne som blir åpnet ved første penetrering.  

Så fra det mannlige perspektivet ligger det en kollektiv målsetning om at denne opplevelsen skal være så positiv som mulig for jenta; Din identitet som sexuelt vesen og følgelig mann, er på bordet. Det gjør at du ønsker erfaring rundt problemstillingen. 

Så menns forhold til jomfruer , handler nok mere om stress, på lik linje med deres egen jomfrudom.

Så lenge det er en manns oppgave å gi kvinnen orgasme, og vi som skapninger ikke egentlig er bygd for det, så handler menns seksualitet mye om stress. 

Anonymkode: d1d67...9f4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner vil ha menn som har hatt sex med mange, menn vil ha kvinner som ikke har hatt sex med mange.

Anonymkode: bb141...859

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nektet å ta jenters jomfrudom, selv om jeg har fått tilbud. 

AmMa

Anonymkode: 79156...7fa

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nektet å ta jenters jomfrudom, selv om jeg har fått tilbud. 

AmMa

Fordi det er kleint? Eller kan du forklare hvorfor? Spør av nysgjerrighet:)

AnonymBruker
Skrevet

Noe av det handler vel om en slags barnslig og egoistisk erobrertrang, akkurat som å være først på sydpolen, eller en fjelltopp. For andre kan det være en god følelse av å faktisk bli utvalgt eller stolt nok på til å bli den første. 

Jeg har aldri vært med en jomfru,  men jeg tror jeg ville følt mer på spennende og interessant, enn kleint.  Hvis du ser for deg å ha sex med denne jenta flere ganger,  så er det jo om å gjøre det til en fin opplevelse.  

Paradokset er at jeg nå som voksen mann, har et mye bedre utgangspunkt for å kunne bidratt til en god opplevelse,  enn jeg hadde som utålmodig tenåring. 

Anonymkode: fba4d...53c

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, ulven298 skrev:

Fordi det er kleint? Eller kan du forklare hvorfor? Spør av nysgjerrighet:)

Nei, ikke fordi det er kleint, men fordi det betyr mye for mange, og jeg vil ikke være den drittsekken de tenker tilbake på som den første. 

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner vil ha menn som har hatt sex med mange, menn vil ha kvinner som ikke har hatt sex med mange.

Anonymkode: bb141...859

Generaliserende piss. Jeg vil mye heller ha en mann som ikke har ligget med mange, og det samme gjelder flere andre jeg kjenner, det er kun et fåtall som faller for fuckboysa gang på gang. Blir sikkert skutt av å si dette i disse tider hvor man ikke får lov til å ha egne preferanser, men selv synes jeg ikke det er attraktivt i det hele tatt med mange sexpartnere. Men hadde selvsagt ikke droppet en person pga det hvis alt som virkelig betyr noe var bra. Er jomfru selv, men ville ikke ha vært sammen med en mann som hadde droppet meg bare fordi jeg hadde ligget med mange heller.

Anonymkode: 27557...b99

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men er det ikke egentlig litt rart at det er kleint osv for jenter når de miste jomfrudommen sin, mens gutten ikke legger merke til at jenten synes det?

Nå snakker jeg igjen om de som ikke kjenner personen så godt.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det ikke egentlig litt rart at det er kleint osv for jenter når de miste jomfrudommen sin, mens gutten ikke legger merke til at jenten synes det?

Nå snakker jeg igjen om de som ikke kjenner personen så godt.

Tankegangen vitner om at du er alt for selvbevisst.  Det kommer til å forfølge deg i sexlivet, når du ligger der og tenker: Hva tenker han om meg nå? Ser jeg rar ut? Smaker jeg stygt? Er jeg trang nok? Etc, etc.  Å være tilstede i øyeblikket, og tenke på egen og felles nytelse er det som betyr noe. 

Det finnes ikke noe kleint med å miste jomfrudommen sin. Det er ikke en sensor der, som stryker deg.  Det skjer kun en gang i livet, og det kan være litt ubehagelig,  eller forhåpentligvis en god opplevelse. Neste gang du ligger med noen er du faktisk ikke jomfru lenger. 

Anonymkode: fba4d...53c

AnonymBruker
Skrevet

Vil det være bedre for jenta at den første gangen gjøres med en gutt med mindre peniss enn større? Eller er det så tøyelig der nede når hun er kåt og våt at det ikke spiller noen rolle? Hører gjerne tankene fra jenter og damer med erfaring.

Anonymkode: ab894...6e6

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 7c0b0...989

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil det være bedre for jenta at den første gangen gjøres med en gutt med mindre peniss enn større? Eller er det så tøyelig der nede når hun er kåt og våt at det ikke spiller noen rolle? Hører gjerne tankene fra jenter og damer med erfaring.

Anonymkode: ab894...6e6

Alt er relativt, men ja- det vil kanskje oppleves litt mindre voldsomt med en som er mindre. men - det kommer også an på deg og om du har jomfruhinna intakt og hvor klar du er fysisk.. Jeg trodde jeg ikke hadde særlig til jomfruhinne igjen siden jeg hadde brukt tamponger, og dette ofte kan ta den. Men- jeg blødde etterpå og kjente at det var veldig ømt, så jeg hadde nok noe igjen. Men det er ikke så VELDIG vondt asså, når man har holdt på litt blir det raskt bedre. Jeg var øm i flere dager etterpå, også prøvde vi igjen etter en uke. og etter litt øvelse noen ganger så var det blitt riktig så deilig.

Ville ikke tenkt en gang på at det kan være kleint for ham. Sannsynligvis føler han seg heldig og priviligert som får være den første. Men jeg ville valgt meg en skikkelig fyr da, til den første opplevelsen. Jeg var kjæreste med min første.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så menns forhold til jomfruer , handler nok mere om stress, på lik linje med deres egen jomfrudom.

Så lenge det er en manns oppgave å gi kvinnen orgasme, og vi som skapninger ikke egentlig er bygd for det, så handler menns seksualitet mye om stress. 

Anonymkode: d1d67...9f4

Altså hæ? Skriver du her at vi kvinner ikke er bygd for orgasme?? Snakk for deg sjøl, jeg kommer ved hvert eneste samleie, jeg...

Kvinne 40

Anonymkode: be034...ec6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...