Gå til innhold

Sponheim: barnehager og barneskoler 1.- 4. trinn må åpnes

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke dette jaget med å måtte sende inn skolearbeid. Har en i 3. Klasse og en i 5. Klasse, det eneste kravet er at vi kommer oss igjennom timeplanen og holder kontakt 3x i uka. Eldste sender en e-post til lærer hver dag, minste skal sende SMS til lærer hver fredag om hvordan det går, og får vi oppfølging på visma med diverse spørsmål om hvordan hverdagen er. Ellers ingen krav til innleveringer.

Anonymkode: c6487...59e

Til sammenligning så har mine to skolebarn oppgaver, innleveringer og skolearbeid som tilsvarer ca. 5 skoletimer. Hver dag. I tillegg har de sosiale oppgaver som å.gå tur, natursti, lage bål, ringe en venn etc. Læreren skal ha full logg. Dette er andre og fjerde klasse. 

Anonymkode: 161c4...fb4

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Skottland måtte de stenge skoler før vedtaket kom fordi altfor mange lærere ble syke. Dette blir også konsekvensen her om de skulle ha løsnet opp på tiltakene i tillegg til mye raskere spredning i befolkningen. Det vil være galskap å åpne skoler og barnehager for tidlig.

• Liker 6
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er ikke tilhenger av å åpne barnehager og skoler fordi foreldre er møkk lei være hjemme med barn de selv har satt til verden.

Anonymkode: 038cf...d09

dingdingding!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til sammenligning så har mine to skolebarn oppgaver, innleveringer og skolearbeid som tilsvarer ca. 5 skoletimer. Hver dag. I tillegg har de sosiale oppgaver som å.gå tur, natursti, lage bål, ringe en venn etc. Læreren skal ha full logg. Dette er andre og fjerde klasse. 

Anonymkode: 161c4...fb4

Ganske likt her også. Tett program. Med de kjeder seg ikke. Synes kanskje det blir litt mye detaljstyring. Det er mye jeg har hatt lyst å lære barna, som jeg synes har vært veldig bra for mine barn... Som fint kan dekke flere læringsmål. Føler kanskje det blir litt lite tilitt til foreldrene. Men ser jo at enkelte sliter, som kanskje ikke har fulgt opp om det ikke var nødvendig.

Anonymkode: 3fb8f...e4e

AnonymBruker
Skrevet

Dette er det dummeste tiltaket Lars Sponheim har kommet opp med. Dess mindre barna er dess mer tar de på hverandre, nyser hverandre opp i ansiktet, putter fingrene i munnen og tar på leker og bøker. Selv for barn i fjerde klasse er det lett å glemme seg, klemme på vennene sine og leke tett sammen. 

Anonymkode: e8553...d6d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er fornuftig å åpne barneskoler og barnehager. Det er lite som tyder på at barn er viktige smittekilder, og hvis skolene og barnehagene åpner så kan flere mennsker gå på jobb igjen uten at smittespredningen øker noe særlig. 

Anonymkode: 30cff...0ae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo!? Tre uker til med dette!? Har tre små barn hjemme, takler ikke mer!

Anonymkode: 72eab...3e9

Det skulle du tenkt på før du fikk barn. 

Anonymkode: 3d2c7...cdf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er bare å jobbe på dagen/formiddagen og undervise barna på ettermiddagen/kvelden. Klart det ikke blir helt ideelt, men lærere kan ikke forvente så mye nå, og det tror jeg heller ikke de gjør :) 

Anonymkode: dd912...948

er det det du🤣 jeg må jobber 100% 8-16, så er det middag og vi er maks klare for at jeg skal leke lærer kl 17, barna er da slitne og legger seg kl 20. jeg er mindre bekymret for hva læreren mener, og mer bekymret for barnas manglende opplæring i potensielt lang tid fremover. 

Anonymkode: 9cd27...080

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er det det du🤣 jeg må jobber 100% 8-16, så er det middag og vi er maks klare for at jeg skal leke lærer kl 17, barna er da slitne og legger seg kl 20. jeg er mindre bekymret for hva læreren mener, og mer bekymret for barnas manglende opplæring i potensielt lang tid fremover. 

Anonymkode: 9cd27...080

Og barnehagebarn i huset må sitte på iPad hele dagen, først mens foreldre jobber, og så mens foreldre hjelper storesøsken med skole. Smart. 

Anonymkode: 10457...743

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er fornuftig å åpne barneskoler og barnehager. Det er lite som tyder på at barn er viktige smittekilder, og hvis skolene og barnehagene åpner så kan flere mennsker gå på jobb igjen uten at smittespredningen øker noe særlig. 

Enig!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle tenkt på pandemi som er ufarlig for barn og myndighetenes «eksperiment»? Minste er en måned gammel og må prioriteres, jeg har bare to hender, blir gal. Konsekvensene av tiltakene er langt verre enn selve viruset. Tvilsomt om det i det hele tatt viser seg å være verre enn en sesonginfluensa.

• Liker 3
Gjest Villfisker
Skrevet

Nei, de må absolutt ikke åpnes

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle tenkt på pandemi som er ufarlig for barn og myndighetenes «eksperiment»? Minste er en måned gammel og må prioriteres, jeg har bare to hender, blir gal. Konsekvensene av tiltakene er langt verre enn selve viruset. Tvilsomt om det i det hele tatt viser seg å være verre enn en sesonginfluensa.

Forstår du har hatt det travelt når du ikke har lest aviser på noen uker... Du kan IKKE sammenligne med influensa. Vi er mange i samme båt, men det er få som klager. Du skal ikke gjøre en jobb i tillegg, så du er jo blant de som er heldig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår du har hatt det travelt når du ikke har lest aviser på noen uker... Du kan IKKE sammenligne med influensa. Vi er mange i samme båt, men det er få som klager. Du skal ikke gjøre en jobb i tillegg, så du er jo blant de som er heldig. 

Du tror det ikke er jobb med en nyfødt og to barnehagebarn? 

• Liker 4
Skrevet

Flere tusen menneska e død i Italia og Spania, så sitt det virkelig nån å mene at vi skal åpne de 2 største smittebomben vi har i samfunnet fordi det e ubeleilig å være hjemme fra jobb med barn? 

• Liker 3
Skrevet (endret)

dobbelpost

Endret av Krutegodt
dobbelpost
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du tror det ikke er jobb med en nyfødt og to barnehagebarn? 

Tror du du er den eneste?

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, hæ?

Barna er vel ikke alene i barnehagen eller på skolen, håper jeg? Ansatte og foreldre, de kan være smittekilder i en mye større grad enn barn. Da er vi tilbake til start.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Erna sa på tv i januar 2019 at vi måtte få flere barn. Litt over ett år senere stenger de barnehager og skoler. Flott. Er faktisk ganske vanskelig å både jobbe og passe små barn samtidig. 

Anonymkode: 1c894...531

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Erna sa på tv i januar 2019 at vi måtte få flere barn. Litt over ett år senere stenger de barnehager og skoler. Flott. Er faktisk ganske vanskelig å både jobbe og passe små barn samtidig. 

Anonymkode: 1c894...531

Håper virkelig fåtallet hoppet til køys fordi statsministeren ba om det.

• Opprett ny...