AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #21 Skrevet 24. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må det være likt over hele landet? Kan ikke skolene hvor det er lite smitte og små skoler få åpne igjen, så kan skolene i storbyene med tusenvis av elever holde stengt? Skjønner ikke helt vitsen med at klasser med ti elever må holde seg hjemme fordi det er storutbrudd i en by seksti mil unna. Anonymkode: 8ba20...537 Tror nok ikke alle foreldre føler seg trygge på å sende barna sine på skolen selv om det ikke er påvist noe smitte der. Er jo det som er skummelt med barn også; de blir ikke særlig syke, men er smittebærere. Kan godt hende at noen er smittet, men at det ikke blir fanget opp. Anonymkode: dd912...948
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #22 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi er ikke lei. Men vi får verken undervist barna eller jobbet når vi må utføre alt dette samtidig. Anonymkode: 10457...743 Er bare å jobbe på dagen/formiddagen og undervise barna på ettermiddagen/kvelden. Klart det ikke blir helt ideelt, men lærere kan ikke forvente så mye nå, og det tror jeg heller ikke de gjør Anonymkode: dd912...948 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #23 Skrevet 24. mars 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: De samme arbeidsplassene som har permittert folk Anonymkode: 038cf...d09 Nei, ikke de samme. Mange småbarnsforeldre jobber i det offentlige, for eksempel nav og skatteetaten. Det er ganske avgjørende nå at alle de over 200 000 søknadene om dagpenger som er kommet i løpet av siste uka, blir behandlet raskt så de som er permittert har noe å leve av. Da er det ugunstig at over halve arbeidsstyrken K NAV er enten i omsorgspermisjon eller jobber sakte hjemmefra fordi de må undervise barna samtidig. Anonymkode: 10457...743 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #24 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror nok ikke alle foreldre føler seg trygge på å sende barna sine på skolen selv om det ikke er påvist noe smitte der. Er jo det som er skummelt med barn også; de blir ikke særlig syke, men er smittebærere. Kan godt hende at noen er smittet, men at det ikke blir fanget opp. Anonymkode: dd912...948 Åpne opp skolene, og hold barna unna risikogruppene, sier nå bare jeg. Effektene av tiltakene blir jo mye verre enn selve epidemien. Anonymkode: 8ba20...537 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #25 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er bare å jobbe på dagen/formiddagen og undervise barna på ettermiddagen/kvelden. Klart det ikke blir helt ideelt, men lærere kan ikke forvente så mye nå, og det tror jeg heller ikke de gjør Anonymkode: dd912...948 Det er nettopp det lærer forventer. Min arbeidsgiver forventer at jeg stiller opp mellom 8 og 16, holder frister, deltar i møter osv. I dag har jeg hatt tre møter. Samtidig er fristen for å levere skolearbeidet ved slutten av ordinær skoledag. Anonymkode: 10457...743 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #26 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er nettopp det lærer forventer. Min arbeidsgiver forventer at jeg stiller opp mellom 8 og 16, holder frister, deltar i møter osv. I dag har jeg hatt tre møter. Samtidig er fristen for å levere skolearbeidet ved slutten av ordinær skoledag. Anonymkode: 10457...743 Da hadde jeg sendt en mail til lærer og forklart at det ikke går. Det må da være greit at dere leverer på kvelden - det viktigste er jo at noe blir gjort. Anonymkode: dd912...948 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #27 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åpne opp skolene, og hold barna unna risikogruppene, sier nå bare jeg. Effektene av tiltakene blir jo mye verre enn selve epidemien. Anonymkode: 8ba20...537 Er 1,5-2 millioner mennesker som befinner seg i risikogruppene, så det blir litt vel korttenkt. Anonymkode: dd912...948 2
Mut Skrevet 24. mars 2020 #28 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åpne opp skolene, og hold barna unna risikogruppene, sier nå bare jeg. Effektene av tiltakene blir jo mye verre enn selve epidemien. Anonymkode: 8ba20...537 Og hvordan foreslår du å holde barna unna risikogruppene når foreldrene deres er i risikogruppen? Det er ikke bare gamle som er i risiko. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #29 Skrevet 24. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med dem som er syke og har barn da? Skal dem også sende sitt barn på skole slik at de blir potensielt smittet og så er det liksom helt greit at foreldrene dør? Anonymkode: 30a48...165 Det er virkelig påfallende mange som tror at dette viruset er noe som kan utryddes ved noen uker i isolasjon. De fleste av oss vil bli smittet, enten i år eller senere, og de fleste vil det gå bra med. Dem som er disponert for alvorlig sykdomsgrad, vil også sannsynligvis bli smittet enten nå eller senere – poenget er at helsevesenet skal ha kapasitet til dem slik at de kan få hjelpen de trenger og færre av dem dør. Anonymkode: d5386...c02 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #30 Skrevet 24. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor må det være likt over hele landet? Kan ikke skolene hvor det er lite smitte og små skoler få åpne igjen, så kan skolene i storbyene med tusenvis av elever holde stengt? Skjønner ikke helt vitsen med at klasser med ti elever må holde seg hjemme fordi det er storutbrudd i en by seksti mil unna. Anonymkode: 8ba20...537 Tror ikke du helt forstår hvor smittsomt dette viruset er. Anonymkode: 30a48...165 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #31 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da hadde jeg sendt en mail til lærer og forklart at det ikke går. Det må da være greit at dere leverer på kvelden - det viktigste er jo at noe blir gjort. Anonymkode: dd912...948 På kvelden er barna ofte trøtte og ukonsentrerte. Jeg er ikke lærer og vet ikke hvordan man lærer bort ting på riktig måte. Anonymkode: 10457...743 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #32 Skrevet 24. mars 2020 Viruset må jo få spre seg, vi kan ikke legge ned samfunnet. De yngste bør alle få viruset, slik at eldre og andre i risikogrupper kan slippe. Det er altså ikke slik at vi kan sitte hjemme og vente til korona forsvinner i løse luften Anonymkode: 23bab...37c 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #33 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke du helt forstår hvor smittsomt dette viruset er. Anonymkode: 30a48...165 Jo, men vi får jo ikke stoppet det uansett. Poenget er å bremse det. Vi kan jo ikke stenge alt i det uendelige, konsekvensene for barna, økonomien og hele landet blir jo enorme hvis vi skal holde på sånn i månedsvis. Anonymkode: 8ba20...537 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #34 Skrevet 24. mars 2020 3 minutter siden, Mut skrev: Og hvordan foreslår du å holde barna unna risikogruppene når foreldrene deres er i risikogruppen? Det er ikke bare gamle som er i risiko. Da må jo de ha hjemmeskole da. Anonymkode: 9d81a...7d7 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #35 Skrevet 24. mars 2020 34 minutter siden, Grønn Frosk said: Jeg har medfødt hjerte og lungesykdom. Jeg kan ikke sende minsten på skole nå selv om hun selv ikke kan bli så syk. Hun vil jo fortsatt kunne være bærer. Vi er nært innpå eldre og, og dette er det ikke gøy å ta sjanser med. Hvis skolen åpner nå, vet jeg om flere lærere som vil holde seg hjemme, fordi de er i en risikogruppe. Det vil bli slitsomt for oss andre. Vi har stort nok vikarbehov fra før. Vi voksne kan smitte hverandre, og de som får feber må jo holde seg hjemme. Skal skolene åpnes nå, må vi vinterlig tenke alternativt. Noen elever er også utsatte, med kroniske sykdommer. Hva med dem? Lærer Anonymkode: 47eef...51e 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #37 Skrevet 24. mars 2020 Jeg er 100% sikker på at de venter til over påske. Anonymkode: 30f5f...a66
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #38 Skrevet 24. mars 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nettopp det lærer forventer. Min arbeidsgiver forventer at jeg stiller opp mellom 8 og 16, holder frister, deltar i møter osv. I dag har jeg hatt tre møter. Samtidig er fristen for å levere skolearbeidet ved slutten av ordinær skoledag. Anonymkode: 10457...743 Skjønner ikke dette jaget med å måtte sende inn skolearbeid. Har en i 3. Klasse og en i 5. Klasse, det eneste kravet er at vi kommer oss igjennom timeplanen og holder kontakt 3x i uka. Eldste sender en e-post til lærer hver dag, minste skal sende SMS til lærer hver fredag om hvordan det går, og får vi oppfølging på visma med diverse spørsmål om hvordan hverdagen er. Ellers ingen krav til innleveringer. Anonymkode: c6487...59e 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #39 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke dette jaget med å måtte sende inn skolearbeid. Har en i 3. Klasse og en i 5. Klasse, det eneste kravet er at vi kommer oss igjennom timeplanen og holder kontakt 3x i uka. Eldste sender en e-post til lærer hver dag, minste skal sende SMS til lærer hver fredag om hvordan det går, og får vi oppfølging på visma med diverse spørsmål om hvordan hverdagen er. Ellers ingen krav til innleveringer. Anonymkode: c6487...59e Så heldige dere er da. Anonymkode: 10457...743 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #40 Skrevet 24. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 100% sikker på at de venter til over påske. Anonymkode: 30f5f...a66 Hallo!? Tre uker til med dette!? Har tre små barn hjemme, takler ikke mer! Anonymkode: 72eab...3e9 1
Fremhevede innlegg