AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 I disse dager hvor treningssenteret er stengt må mange av oss trene på andre måter enn vi er vant til. Jeg har nå begynt å løpe, noe jeg i utgangspunktet ikke liker og derfor unngår. Kondisen min er ikke så verst, så jeg føler ikke at det er tungt å puste. Men beina føles tunge som bly! Antar at det er mye å hente på teknikk. Noen som har noen tips til en nybegynner? Anonymkode: 6ea59...1aa
Sunset90 Skrevet 24. mars 2020 #2 Skrevet 24. mars 2020 (endret) Hvor langt kan du løpe i strekk?? før pause? hvor ofte trener du? Hvilket underlag løper du på? Har du gode sko? Endret 24. mars 2020 av Sunset90 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 Jeg har ikke testet hvor langt jeg kan løpe. Følger et program med kombinasjon mellom løping og gåing for å venne kroppen til ny aktivitet. Er ikke interessert i å dra på meg skader. Løper ca tre ganger i uka, men har nå bare gjort det de to siste ukene. Før det har jeg trengt 4-6 ganger i uka, men da ikke løping. Løper på asfalt. Og synes skoene er gode. Takk for video, skal se på den. Anonymkode: 6ea59...1aa
Sunset90 Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke testet hvor langt jeg kan løpe. Følger et program med kombinasjon mellom løping og gåing for å venne kroppen til ny aktivitet. Er ikke interessert i å dra på meg skader. Løper ca tre ganger i uka, men har nå bare gjort det de to siste ukene. Før det har jeg trengt 4-6 ganger i uka, men da ikke løping. Løper på asfalt. Og synes skoene er gode. Takk for video, skal se på den. Anonymkode: 6ea59...1aa I starten er det ofte hardt til beina. Husker det var underlaget samt kondisen som streiket når jeg trente meg opp, men det ble gradvis bedre etter noen måneder. Tilvening av underlag, distanse, kondisjon Det blir mye gå jogg, til man blir bedre etterhvert, da klarer man lengre før det er stopp. gi det noen månder, så er man godt igang, og gleden og flyten blir større Må ofte over den harde kneika før det løsner hehe. Sikkert lurt og prøve og varriere litt underlag også, så man får litt avlastning og noe annet innimellom. Har opplevd en del skader på ujevnt under på asfalt, veien buer på en måte, og slitasjen blir større eks på 1 fot når man løper, da var jeg fort ute 1 måneds tid, det gikk an og fullføre, men det gikk mye saktere, og gleden var ikke den samme, ble veldig haltende. Men det en del av gamet desverre, ikke så ofte, men det skjer Endret 24. mars 2020 av Sunset90
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #5 Skrevet 24. mars 2020 Det er for mye snø i skogen til at jeg får løpt der ennå dessverre. Kondisen er ikke utfordringen min, men føttene føles som om veier 15 kg hver. Forhåpentligvis åpner treningssentrene etter påske og jeg kan droppe denne ulidelig kjedelige løpingen igjen. Takk for svar! Anonymkode: 6ea59...1aa
Thie Skrevet 24. mars 2020 #6 Skrevet 24. mars 2020 Det er nok ikke mer hokus pokus enn at musklene dine ikke er vandt til løping Det høres ut som du allerede har en god plan.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #7 Skrevet 25. mars 2020 9 timer siden, Thie skrev: Det er nok ikke mer hokus pokus enn at musklene dine ikke er vandt til løping Det høres ut som du allerede har en god plan. Ja, dette gir jo mening. Anonymkode: 6ea59...1aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå