Gå til innhold

Støy fra lekende barn - klager ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en godt isolert leilighet. Hører aldri snakking eller musikk fra mine naboer. Unntaket er skrittlyd og banking. Jeg har selv fått klager når kjæresten har gått med harde/høye hæler inne fra de under.

De over meg har et lite barn som løper frem og tilbake i timesvis. En utrolig energi og de raske skrittene er som om noen bruker gulvet som trommer. Blir veldig slitsomt når jeg er hjemme hele dagen. Jeg får meg bare ikke til å klage på et lite barn.

Hva ville du gjort?

Anonymkode: a1603...e4c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte enebolig og flytta.

Herregud ,stilheten i enebolig er skummelt noen ganger men er deiliiiiig !

Orka ikke mer barn som lopper ,folk som pusser opp hele tiden ,fester …….

(og vi har 2 barn og !)

Anonymkode: ba736...c8f

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker at dersom man bor i blokk, så må man nesten forvente noe "støy". Sett at du klager, hva skal foreldrene gjøre? Så lenge bråket ikke er etter 23 (er vel det som er "grensa" i borettslag?) har du vel egentlig ikke noe grunnlag for å klage.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir veldig slitsomt når jeg er hjemme hele dagen. Jeg får meg bare ikke til å klage på et lite barn.

Du klager jo nå.

Jeg ville kost meg med lyden av barnelek, og forsøkt så godt jeg kunne å ikke irritere meg over det. I tillegg ville jeg forsøkt ektra godt å sette pris på stilletiden på kvelder og ellers. Samt jeg hadde nok brukt headsettet med støyreduksjon hakket mer enn jeg gjør i dag.

Du kommer nok ingen vei med å sende inn noe klage på helt ordinær støy på dagtid, ikke noen vei som vil gagne deg i hvert fall.

Anonymkode: 866ed...ff2

Skrevet

Du kan ikke gjøre noe. Det er umulig for foreldre å få et lite barn til å være rolig 

• Liker 3
Skrevet

Du kan ikke klage på et lite barn heller. Foreldrene kan ikke binde fast barnet akkurat.

Du får bruke noe i/på øra. Det er den eneste løsningen. Ikke stress opp småbarnsforeldrene med ting de ikke får gjort noe med nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lydisolerende headsett? Formstøpte ørepropper? Er mye billigere løsninger enn å kjøpe ny bolig.

Anonymkode: c746e...322

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn under som gråter mye. Når jeg er på badet høres det ut som et er i leiligheten, tror lyden går veldig godt gjennom rørene. 

Men jeg tenke barnet vil bli større og gråtingen vil avta. Mer slitsomt for foreldrene enn for meg. De gangene det blir litt intenst tar jeg på meg støydempende headset. Det gjør jeg også når vaskemaskinen har sentrifuge-fest. :)

Anonymkode: 8d067...db7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa i fra til mine naboer da de over som bodde der hadde 4 barn!! Sa det var ikke greit at de hopper og tramper. De fikk lov til og slå hjul inne og dt var ikke bare jeg som irriterte meg. T.o.m naboer i 2 etasjer under meg hørte det. Gammel blokk. Selvsagt skal de få lov og leke men det enkelte ting går det an og si fra om. Heldigvis har mine naboer flytta og tror alle var glade for det. 

Anonymkode: 17d30...8a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en godt isolert leilighet. Hører aldri snakking eller musikk fra mine naboer. Unntaket er skrittlyd og banking. Jeg har selv fått klager når kjæresten har gått med harde/høye hæler inne fra de under.

De over meg har et lite barn som løper frem og tilbake i timesvis. En utrolig energi og de raske skrittene er som om noen bruker gulvet som trommer. Blir veldig slitsomt når jeg er hjemme hele dagen. Jeg får meg bare ikke til å klage på et lite barn.

Hva ville du gjort?

Anonymkode: a1603...e4c

Jeg ville tatt på meg støydempende hodetelefoner og takket høyere makter for at det ikke er mitt barn som jeg måtte aktivere hele dagen hjemme i disse koronatider.... Og ja, jeg har barn så jeg vet at dette er mye mer slitsomt for de som sitter hjemme med barna (Og hjemmekontor) enn det er for naboen som bare irriterer seg over bråket fordi de også har hjemmekontor. Vær raus, det er unntakstilstand for alle mann og klaging hjelper ingen.

Anonymkode: f1888...cbc

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...