Gå til innhold

Italia og Spania - Hellas neste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kommer Hellas til å bli det neste europeiske landet som sliter?

Allerede før coronaviruset, har Hellas slitt med økonomien, har store gjeld og kuttet ned budsjett her og der i flere år. Det skal også bo altfor mange pensjonister der. Og de har omtrent samme livsstil som Italia og Spania. Jeg kan ikke se meg for at de skal gjøre en bedre jobb enn Italia eller Spania.

Deres eneste fordel er at de kanskje har 1-2 uker forsprang i forhold til landene. Kommer de til å gjøre noe med forspranget?

Anonymkode: 55cfb...760

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har vært portforbud her siden i går. Folk som har kommet fra utlandet fikk karantene for halvannen uke siden, med tilbakevirkende kraft. De fleste butikker, utesteder o.l. stengte også for halvannen uke siden. Desinfeksjon av offentlige områder har pågått i ukesvis. Forbud mot store grupper har også vart en stund. Så Hellas var tidligere ute med tiltak enn Spania og Italia. Men ja, mange gamle grekere, mange som røyker, et helsevesen preget av årevis med innsparinger. 

Anonymkode: 869f8...703

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært portforbud her siden i går. Folk som har kommet fra utlandet fikk karantene for halvannen uke siden, med tilbakevirkende kraft. De fleste butikker, utesteder o.l. stengte også for halvannen uke siden. Desinfeksjon av offentlige områder har pågått i ukesvis. Forbud mot store grupper har også vart en stund. Så Hellas var tidligere ute med tiltak enn Spania og Italia. Men ja, mange gamle grekere, mange som røyker, et helsevesen preget av årevis med innsparinger. 

Så bra! Jeg har ikke noe forhold til Hellas egentlig. Jeg bare tenkte at de kan bli like hardt rammet - om ikke verre. Det er godt å høre at de var tidligere ute med tiltakene. Håper at disse hjelper tross deres økonomi.

Jeg er også bekymret for de fattige landene, men de er muligens mer "rustet" fordi de er vant til sykdommer og har ikke så mange gamlinger som oss i Europa? Det er uansett en ganske kjip tid for hele verden.

Anonymkode: 55cfb...760

• Liker 1
  • Opprett ny...