Gå til innhold

Kan jeg besøke kjæresten min?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i helsevesenet med en sårbar gruppe. Har ikke turt å besøke kjæresten min siden hele Norge «stengte» for to uker siden, da han ikke er like streng som meg med tanke på å holde seg hjemme osv. Hva gjør dere andre? Er det noen regler på dette? Ønsker isåfall link hvis det finnes. Må krysse kommunegrenser.

Anonymkode: eccd8...e26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Svaret er nei, man skal ikke dra på besøk. "Sårbar gruppe" i jobben bør få deg til å tenke dette selv. 

Anonymkode: f2215...87a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 37cea...58f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør som du vil. Dette er råd og ingen regel. 

Anonymkode: 0c4d8...dd6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruk sunn fornuft.

Anonymkode: ece15...070

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når du jobber i helsevesenet så har du vel svaret på det der selv. 

Anonymkode: 78629...f42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Virkelig? Spør sjefen din - og han/hun sier garantert nei. Spesielt når du skal innom en annen kommune.

Anonymkode: 92b4b...123

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svaret er nei, man skal ikke dra på besøk. "Sårbar gruppe" i jobben bør få deg til å tenke dette selv. 

Anonymkode: f2215...87a

Besøk? Det er jo kjæresten? 
Selv drar jeg på besøk til barna mine. 

Anonymkode: 13817...dd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Spør sjefen din - og han/hun sier garantert nei. Spesielt når du skal innom en annen kommune.

Anonymkode: 92b4b...123

Vi er begge voksne, jeg har ikke sett han på over tre uker pga. dette. Holder meg kun hjemme alene foruten om å gå på jobb, handler ikke matvarer selv heller. Synes jeg tar alle forholdsregler, og var ikke ute etter å få noe «er du dum i hodet» tilbakemeldinger. Jeg spør etter hva regjeringen/FHI sier om dette konkret. Skal jeg ikke kunne treffe han frem til oktober, hvis det skal settes på spissen? Sjefen har gitt meg tillatelse, jeg er likevel skeptisk fordi jeg er redd for å utsette pasienter og kollegaer for smitte. 

ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er begge voksne, jeg har ikke sett han på over tre uker pga. dette. Holder meg kun hjemme alene foruten om å gå på jobb, handler ikke matvarer selv heller. Synes jeg tar alle forholdsregler, og var ikke ute etter å få noe «er du dum i hodet» tilbakemeldinger. Jeg spør etter hva regjeringen/FHI sier om dette konkret. Skal jeg ikke kunne treffe han frem til oktober, hvis det skal settes på spissen? Sjefen har gitt meg tillatelse, jeg er likevel skeptisk fordi jeg er redd for å utsette pasienter og kollegaer for smitte. 

ts

Da kommer det an på han. Er han en som lever isolert, som ikke omgås noen andre. Ja, da kan du besøke han. 

Anonymkode: 403cc...3b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du besøke han, hvorfor skulle du ikke det? Det er ingen lover, bare råd.

Anonymkode: ba44b...cf1

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men ikke fortell det til andre.

Anonymkode: 9f2cb...302

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan du besøke han, hvorfor skulle du ikke det? Det er ingen lover, bare råd.

Anonymkode: ba44b...cf1

Fordi hun er helsepersonell som jobber med sårbare grupper. Derfor. Det er ikke en med hjemmekontor som spør her.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som personlig assistent og har fått streng beskjed fra sjefen min om at jeg ikke får fortsette å jobbe dersom jeg beveger meg rundt blandt den øvrige befolkningen. Jeg fikk beskjed om å få alt av matvarer levert på døra, og selvfølgelig ikke besøke folk. Så jeg får kun treffe arbeidsleder og kolleger. Jeg har en kollega som ikke får lov til å jobbe da hun ikke ville rette seg etter dette, og ble observert på kjøpesenteret mens hun stod tett opptil to andre og pratet.   

Anonymkode: fe145...466

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja selvsagt. 

Anonymkode: 01854...803

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som personlig assistent og har fått streng beskjed fra sjefen min om at jeg ikke får fortsette å jobbe dersom jeg beveger meg rundt blandt den øvrige befolkningen. Jeg fikk beskjed om å få alt av matvarer levert på døra, og selvfølgelig ikke besøke folk. Så jeg får kun treffe arbeidsleder og kolleger. Jeg har en kollega som ikke får lov til å jobbe da hun ikke ville rette seg etter dette, og ble observert på kjøpesenteret mens hun stod tett opptil to andre og pratet.   

Det kan ikke sjefen bestemme. Eller kontrollere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å herregud. Nå begynner jeg å forstå hvorfor så mange roper portforbud....

Vi står midt i en pandemi, folkens! Er folk virkelig ikke villige til å ofte NOE?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, vi som er helsepersonell kan nå også bli beordret til å jobbe fryktelig lange vakter m.m. Dette er en helt spesiell situasjon. Dersom kollegene mine og jeg klarer å holde arbeidslederen vår frisk vil vi ikke redde bare hennes liv, men vi vil også avlaste sykehuset som ellers ville ha måttet bruke mye resurser på å holde henne i live. Så dersom arbeidsleder ikke blir smittet vil det sannsynligvis redde livet til kanskje 2-3 andre mennesker fordi sykehuset kan bruke resursene på disse istedet. Så det er ekstremt viktig at ikke kollegene mine og jeg bringer med oss smitte på jobb.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å herregud. Nå begynner jeg å forstå hvorfor så mange roper portforbud....

Vi står midt i en pandemi, folkens! Er folk virkelig ikke villige til å ofte NOE?

Hvorfor skal jeg ofre noe??

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal jeg ofre noe??

Fyf.... :dany:

Anonymkode: 78629...f42

• Liker 3