Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått og bitt negler helt siden skolene stengte, er så bekymret for privatisteksamen, og nå begynner jeg egentlig å innse at det mest sannsynlig ikke blir noe av. Dette vil jo få store negative konsekvenser for veldig, veldig mange mennesker. Jeg tar nødvendige realfag som jeg ikke har fra før, så selv om poengkravene sikkert kommer til å stupe, kommer jeg likevel ikke inn på studiet jeg har søkt på i år. Sykt kjipt. Hvilke konsekvenser får en eventuell avlysning for dere? 

Anonymkode: 3cee0...be5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme gjelder for meg, tar realfag for å komme inn på et bestemt studie. I verste fall blir studiene utsatt et år. Det er kjipt, men ikke verdens undergang. 

De forsøker å kunne gjennomføre eksamen, så det er jo absolutt ikke sikkert at det blir avlyst.

Anonymkode: d7029...f75

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke tatt det siste faget jeg mangler for å få vitnemål, så jeg kan ikke studere til høsten.

Men tror dere virkelig at det blir avlyst? Hvorfor det? Jeg tenker at det er mer sannsynlig at muntlig blir over skype feks, eller går som vanlig siden det uansett er få folk. Under muntlig eksamen kan jo eksaminator, sensor og elev ha flere meters avstand i et stort nok rom. Skriftlig eksamen er det kanskje litt verre med, men er jo mulig at det blir en hjemmeeksamen.

I dialog med Privatistkontoret har jeg fått inntrykk av at de gjør alt for å kunne gjennomføre eksamen, og at de planlegger som vanlig for eksamen (men venter på videre beskjed fra myndighetene)

Anonymkode: 9a20e...0e7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke tatt det siste faget jeg mangler for å få vitnemål, så jeg kan ikke studere til høsten.

Men tror dere virkelig at det blir avlyst? Hvorfor det? Jeg tenker at det er mer sannsynlig at muntlig blir over skype feks, eller går som vanlig siden det uansett er få folk. Under muntlig eksamen kan jo eksaminator, sensor og elev ha flere meters avstand i et stort nok rom. Skriftlig eksamen er det kanskje litt verre med, men er jo mulig at det blir en hjemmeeksamen.

I dialog med Privatistkontoret har jeg fått inntrykk av at de gjør alt for å kunne gjennomføre eksamen, og at de planlegger som vanlig for eksamen (men venter på videre beskjed fra myndighetene)

AnonymBruker
Skrevet

Det er godt mulig muntlig eksamen kan bli gjennomført over Skype eller lignende, men hva med Kroppsøving som er praktisk-muntlig? Skal jeg gjøre øvelser på kamera for dem eller hva?

Anonymkode: 8e7ab...059

AnonymBruker
Skrevet

Nå har det jo snart gått to uker siden de tøffere tiltakene kom fra myndighetenes side, også kommer vel en mulig forlengelse i dag? Det virker for meg som om de ikke er noe nærmere noen løsning, sonans har veldig lite info å komme med og de er i løpende kontakt med Udir. Men er jo veldig mange spørsmål som skal besvares og praktiske løsninger som skal tilrettelegges. Som nevnt over her er det jo få mennesker som trengs for en muntlig eksamen og burde derfor kunne løses. Men for å kunne ha muntlig eksamen må de også kunne gjennomføre den skriftlige, ellers så blir det jo veldig fordel for de som har stort sett muntlige eksamener kontra de med flere skriftlige eksamener. I tillegg til dette er det jo sinnsykt mange privatister i Norge (meg selv inkludert), så mange kabaler som legges. For hver dag som går (uten at vi får info) blir jeg litt mer sikker på at de blir avlyst. Men prøver å være positiv. Skal jo også nevnes at motivasjonen for å lese er så som så når man ikke vet om eksamen blir noe av. 

Anonymkode: 7fa7a...5b0

AnonymBruker
Skrevet

Så vidt jeg har skjønt skal privatisteksamener prioriteres. Vg1 og vg2 vil bli nedprioritert dersom skolene blir stengt lenge, de vil uansett ha standpunktkarakterer.

Anonymkode: dca0c...06f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner også veldig på mangel på motivasjon. Prøver å anta at det blir eksamen, men det har vært dårlig med lesing de siste ukene. I utgangspunktet kan jo de muntlige eksamenene være om rundt 3 uker (rett etter påske)..

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt jeg har skjønt skal privatisteksamener prioriteres. Vg1 og vg2 vil bli nedprioritert dersom skolene blir stengt lenge, de vil uansett ha standpunktkarakterer.

Anonymkode: dca0c...06f

Ah, det er logisk at de prioriteres før Vg1 og Vg2 ja. Men husker også at jeg leste (husker ikke hvilken avis) at dette ville gå verst utover privatister. Nå er riktignok et par uker siden og ting har forandret seg siden i dag. Vi får bare vente og se, men de begynner å få dårlig tid tenker jeg. Om det blir en ytterligere forlengelse av tiltakene i dag, kan jo det også tenkes å påvirke privatisteksamener. Vi burde i det minste få informasjon denne uka. 

Anonymkode: 7fa7a...5b0

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg også lurer på er hvordan de legger det opp med tanke på at veldig mange kan være syke og/eller i karantene. Selv om eksamen avholdes som normalt, kan det være problematisk for mange å få møtt. 

Anonymkode: d7029...f75

AnonymBruker
Skrevet

Ser egentlig ikkje problemet med å fullføre enkelt eksamener. Det må så klart tilpasset, men prioriters. I værste fall blir ulike tider, steder og yngre eksamens vakter. 

Anonymkode: ffe8d...6a9

AnonymBruker
Skrevet

Det må da kunne gjennomføres så lenge det er minst  2 meter avstand 

Anonymkode: 6f574...082

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...