Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Huden min ahr forandret seg etter at ejg sluttet på pillen for et par måneder siden, så jeg trenger nye hudpleieprodukter. De siste par årene har huden min vært ganske tørr, og jeg har brukt Chanel prescision serien - resnemelk og Hydramax+ creme. Nå er imidlertid huden min blitt fetere i t-sonen og disse produktene er blitt for tunge.

Tenkte jeg skulle prøve Dermalogica og har kjøpt deres kit for normal til fet hud - inneholdende bl.a. Special Cleansing Gel og Active Moist fuktighetskrem. Etter at jeg har renset og smurt huden føles den imidlertid fremdeles litt stram ut, men utover dagen blir den fet og blank i pannen.

Rensegeleen virker egentlig ok (og elsker daily microfoliant!), men jeg tror ikke fuktighetskremen er den rette for meg. Den gir ikke nok med en gang, samtidig som jeg blir blank utover dagen. Noen som har forslag til andre Dermalogica-kremer som kan funke? Evt andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Oil Control Lotion? Går det an å blande den og Active Moist kanskje?

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Hva med Oil Control Lotion? Går det an å blande den og Active Moist kanskje?

Men vil ikke huden føles enda strammere etter at jeg har renset og smurt meg da? Jeg antar at jeg trenger mer fuktighet, men lite/ingenting fett, noe a la Chanel Precision Hydramax+ gele. Tenkte imidlertid jeg skulle prøve Dermalogica nå, da dette er en av få serier uten mineraloljer.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hold deg unna Oil Control lotion! Huden din trenger sannsynligvis litt fett også, siden den fort blir stram. Hva med Skin Smoothing Cream? Den er for normal/tørr hud, men trekker raskt inn. Så kan du heller bruke et mattende t-sone produkt i tillegg.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Hold deg unna Oil Control lotion! Huden din trenger sannsynligvis litt fett også, siden den fort blir stram. Hva med Skin Smoothing Cream? Den er for normal/tørr hud, men trekker raskt inn. Så kan du heller bruke et mattende t-sone produkt i tillegg.

Tror jeg får prøve skin smoothing cream og se. Hadde håpet å slippe unna egne t-sone produkter, men det ser ikke sånn ut. Ganske rart egentlig, når jeg for to måneder siden nesten ikke kunne få nok fukt og ikke hadde sett en blank panne på årevis. Rare hormoner...

Gjest Tigerjente
Skrevet

Det du trenger er fuktighet!

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Det du trenger er fuktighet!

Det skjønner jeg jo, men har du tips til produkt? Har såvidt prøvd Hydramax+ gel fra Chanel og likte egentlig den, men vil som sagt gjerne finne en krem uten mineraloljer i.

Gjest Gjesta
Skrevet

Når du blir stram etter en stund, er det et tegn på at huden ikke får nok fett. ALLE hudtyper trenger fuktighet, men de fleste trenger i tillegg litt fett i kremen, men ikke i form av oljer.

Jeg har allerede anbefalt Skin Smoothing Cream; et annet alternativ er Hydra Floral fra Decleor. Den er litt lettere, men jeg er usikker på om den inneholder mineraloljer.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Når du blir stram etter en stund, er det et tegn på at huden ikke får nok fett. ALLE hudtyper trenger fuktighet, men de fleste trenger i tillegg litt fett i kremen, men ikke i form av oljer.

Jeg har allerede anbefalt Skin Smoothing Cream; et annet alternativ er Hydra Floral fra Decleor. Den er litt lettere, men jeg er usikker på om den inneholder mineraloljer.

Føles vel helst litt stram ut nesten med en gang, men det ser ut som det går seg fort til. I og med at huden min fremdeles er litt på hormontripp, så tror jeg hvertfall at jeg skal bruke opp den lille tuben jeg har med Active Moist og se. Kanksje huden bare trenger litt tid på å tilpasse seg. Hvis huden fremdeles føles stram ut etter det, så prøver jeg Skin Smoothing Cream, tror jeg. Takk for tips!

Gjest gjest1
Skrevet

Dr.Hausckha (helsekost) er produkter helt uten mineraloljer! Du kan få kjøpt små tuber for å teste ut hvilken krem du er fornøyd med. Har også masse andre hudpleieprodukter. Dette er et anerkjent merke som selges sinnsykt dyrt bl.a i USA. Her er det veldig rimelig. Sikkert fordi det er europeisk (tyskt), og at de reklamerer minimalt.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Takk for tips, Lilypie! Tror jeg stikker innom helsekosten og ser om jeg finner noen småtuber jeg kan prøve + en tur innom hudpleier for å se om de har den Lillith anbefalte i liten størrelse. Får prøve meg fram litt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Den flytende dagkremen i flaske fra Dr. H. er bra! Rosekremen også, men den er ganske så fet, så ikke noe for denne årstiden. Kvedekremen (Quittencreme) liker jeg ikke i det hele tatt; selv om den er for normal/blandet hud, ligger den som voks på huden uten å trekke skikkelig inn.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Den flytende dagkremen i flaske fra Dr. H. er bra! Rosekremen også' date=' men den er ganske så fet, så ikke noe for denne årstiden. Kvedekremen (Quittencreme) liker jeg ikke i det hele tatt; selv om den er for normal/blandet hud, ligger den som voks på huden uten å trekke skikkelig inn.[/quote']

*noterer flytende dagkrem i flaske fra Dr. H.* :)

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Ble ikke klok på Dr. H-kremene da jeg stod i helsekosten, men de hadde heldigvis et lite reisesett med ymse småpakninger. Så nå skal jeg prøve ut: Ansiktsrensekrem, rensemelk, ansiktsvann, flytende dagkrem, kvedekrem og rosenkrem. Et eller annet må jo funke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...