Gå til innhold

Vil folk miste boligene sine når behandlingstiden på NAV kan bli opptil 26 uker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det vil kanskje bli tvangssalg av bolig før det er gått 6 måneder? Og når pengene faktisk kommer er det mange som får dagpenger til bare 62,4 % av opprinnelig lønn. Mange tjener over 600 k så de vil jo slite med å betale lånene som sikkert er høyere enn de som tjener under 6 G.

Anonymkode: e663f...275

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er antakelig naiv, men jeg håper og tror det vil vises forståelse for at hele landet er i en ekstraordinær situasjon.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Allerede søkt og innvilget avdragsfrihet. Så får vi heller betale om det skjer et mirakel og NAV får ut penger før det er gått 6 måneder. Man kan spørre banken om råd!

Anonymkode: 56e06...eab

AnonymBruker
Skrevet

Sier de at det kan ta så lang tid? 😱 Får inderlig håpe de får inn raskere løsninger før det. 

Anonymkode: 7e7e9...675

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier de at det kan ta så lang tid? 😱 Får inderlig håpe de får inn raskere løsninger før det. 

Noen steder var det 26 ukers behandlingstid allerede i januar. Hvordan tror du det er blitt når 250k søknader er kommet inn på noen dager? Jeg blir overrasket om det utbetales en krone før om 8 måneder.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen steder var det 26 ukers behandlingstid allerede i januar. Hvordan tror du det er blitt når 250k søknader er kommet inn på noen dager? Jeg blir overrasket om det utbetales en krone før om 8 måneder.

Så lang tid i januar? 

De må jo løse det på en måte. Sier seg selv at ingen klarer å gå 6 måneder uten lønn. Her er begge permittert, har hus og barn, uten lønn på 6 måneder vil vi jo ikke bare miste huset, men sulte og ikke ha noe sted å bo. 

Jeg finner ingenting om behandlingstid, kun at de ikke vet. Men ser flere banker tilbyr forskudd på dagpenger, så da kan jo det være en god løsning. 

• Liker 2
Skrevet

For det første, det vil neppe ta 26 uker. Langt mindre. For det andre, bankene har ingen interesse at folk mister boligene sine. Grunn? Blir det mye tvangssalg går prisene nedover, drastisk. Og da er sannsynligheten stor at bankene ikke får inn beløpet som er høyere enn restlånet. Det hjelper riktignok ikke folk som har lån til pipa og muligens går ned i inntekt pga permittering eller oppsigelse. Disse vil ha problemet å betjene renter og disse kan bankene ikke utsette uten videre.

• Liker 3
  • Opprett ny...