AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 Før helga hørte jeg at naboene over meg holdt på å pakke ned for å flytte. Hele dagen/kvelden og til kl 03 om natten gikk med til støvsuging, vasking, banking med hammer og borring med elektrisk skrutrekker,og de hadde venner der som hjalp til. Det var høye stemmer og latter. Dette var et par i 20 årene. I og med at de skulle flytte så klarte jeg faktisk å ikke klage siden de har vært rolige naboer, men jeg synes det er ganske på trynet å ikke tenke på naboer som skal sove. I dag flyttet det inn et nytt kjærestepar i begynnelsen av 20 årene og de kjører samme stil. Nå er kl 01.47æ natt til tirsdag og jeg er i karantene, men hvis ikke jeg hadde vært det, skulle jeg stått opp klokken 6:15 for å gå på jobb. Ovenpå hører jeg de skrur sammen kommoder, for de trekker ut og inn skuffer som blir smellt hardt igjen. Hammeren blir sluppet ned i gulvet flere ganger i minuttet, og noen går frem og tilbake over gulvet med sko med harde hæler.Det klirrer i glass&tallerkner og de roper til hverandre når de er på forskjellige rom. Jeg forstår ikke hva de tenker med 🙄 Dette er en lavblokk som er dårlig isolert, så vi hører godt naboer som styrer oppe om natten. De har nok ikke oppdaget enda at det er lytt her, men det er vanlig å ta hensyn om natten, eller gjelder det bare for de over 30? Anonymkode: 30f63...76c
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 Irriterende, hater lyd fra naboer. Fant meg derfor en lydisolert og moderne leilighet. Det du beskriver av kommodeskruing og skuffer regnes som innafor, man kan ikke kreve at folk lister seg rundt i eget hjem heller, og hvis de ler er de nok ikke klar over hvor lytt det er. Om det fortsetter i ukesvis går det an å henge en vennlig lapp på døra. Anonymkode: ac2a3...6a3 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 Jeg har akkurat vært og banket på men de åpnet ikke opp selv om jeg hørte stemmer der inne. 😏 Ts Anonymkode: 30f63...76c 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #5 Skrevet 24. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Irriterende, hater lyd fra naboer. Fant meg derfor en lydisolert og moderne leilighet. Det du beskriver av kommodeskruing og skuffer regnes som innafor, man kan ikke kreve at folk lister seg rundt i eget hjem heller, og hvis de ler er de nok ikke klar over hvor lytt det er. Om det fortsetter i ukesvis går det an å henge en vennlig lapp på døra. Anonymkode: ac2a3...6a3 Men jeg forstår ikke hvorfor de skal skru sammen leiligheten om natten? Alle forstår jo at lyder høres bedre om natten,eller lever de i sin egen boble? Jeg er så drittlei av tidligere naboer som ikke tar hensyn, men som durer på om natten med samme bråk som på dagtid. Nå skal jeg ikke ta sorgene på forskudd, det kan hende at disse faktisk er greie naboer, og at det kun er i natt. Ts Anonymkode: 30f63...76c 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #6 Skrevet 24. mars 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Før helga hørte jeg at naboene over meg holdt på å pakke ned for å flytte. Hele dagen/kvelden og til kl 03 om natten gikk med til støvsuging, vasking, banking med hammer og borring med elektrisk skrutrekker,og de hadde venner der som hjalp til. Det var høye stemmer og latter. Dette var et par i 20 årene. I og med at de skulle flytte så klarte jeg faktisk å ikke klage siden de har vært rolige naboer, men jeg synes det er ganske på trynet å ikke tenke på naboer som skal sove. I dag flyttet det inn et nytt kjærestepar i begynnelsen av 20 årene og de kjører samme stil. Nå er kl 01.47æ natt til tirsdag og jeg er i karantene, men hvis ikke jeg hadde vært det, skulle jeg stått opp klokken 6:15 for å gå på jobb. Ovenpå hører jeg de skrur sammen kommoder, for de trekker ut og inn skuffer som blir smellt hardt igjen. Hammeren blir sluppet ned i gulvet flere ganger i minuttet, og noen går frem og tilbake over gulvet med sko med harde hæler.Det klirrer i glass&tallerkner og de roper til hverandre når de er på forskjellige rom. Jeg forstår ikke hva de tenker med 🙄 Dette er en lavblokk som er dårlig isolert, så vi hører godt naboer som styrer oppe om natten. De har nok ikke oppdaget enda at det er lytt her, men det er vanlig å ta hensyn om natten, eller gjelder det bare for de over 30? Anonymkode: 30f63...76c Du er jo i karantene, og skal ikke opp 6.15? Kanskje de tenkte det ikke var så farlig da? Ting er jo også litt spesielt akkurat når man flytter inn og ut? Hvis det mot formodning skulle vedvare er det vel ikke verre enn å presentere seg ute og si på en litt artig måte at du hører du har fått nye naboer med glimt i øyet? Evt. legge en lapp i posten/sende sms eller noe? De har helt sikkert ikke gått inn for å plage deg spesielt, og de vet da vel heller ikke hvor lytt det er enda hvis de holder på å flytte inn?! Jeg ville hvertfall ikke gjort meg til uvenner med folk før de er ferdig innflyttet... Anonymkode: 840a8...90c 7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #7 Skrevet 24. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er jo i karantene, og skal ikke opp 6.15? Kanskje de tenkte det ikke var så farlig da? Ting er jo også litt spesielt akkurat når man flytter inn og ut? Hvis det mot formodning skulle vedvare er det vel ikke verre enn å presentere seg ute og si på en litt artig måte at du hører du har fått nye naboer med glimt i øyet? Evt. legge en lapp i posten/sende sms eller noe? De har helt sikkert ikke gått inn for å plage deg spesielt, og de vet da vel heller ikke hvor lytt det er enda hvis de holder på å flytte inn?! Jeg ville hvertfall ikke gjort meg til uvenner med folk før de er ferdig innflyttet... Anonymkode: 840a8...90c Naboene vet jo ikke at jeg er i karantene. Jeg har et skolebarn som skal ha hjemmeundervisning i mrg tidlig men trenger ikke opp før 7:30,men har hjemmekontor så det blir en vanlig arbeidsdag likevel. Ts Anonymkode: 30f63...76c 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #8 Skrevet 24. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naboene vet jo ikke at jeg er i karantene. Jeg har et skolebarn som skal ha hjemmeundervisning i mrg tidlig men trenger ikke opp før 7:30,men har hjemmekontor så det blir en vanlig arbeidsdag likevel. Ts Anonymkode: 30f63...76c Hele landet er i isolasjon og karantene, og det har de sannsynligvis fått med seg. Det de sannsynligvis IKKE har fått med seg er at det er lytt FØR de er flyttet inn selv! Anonymkode: 840a8...90c 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #9 Skrevet 24. mars 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har akkurat vært og banket på men de åpnet ikke opp selv om jeg hørte stemmer der inne. 😏 Ts Anonymkode: 30f63...76c De er vel ikke så fan av å åpne døra for fremmede midt på natten og det skjønner jeg godt. Kanskje de tenkte du var en som hadde gått feil i fylla. 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg forstår ikke hvorfor de skal skru sammen leiligheten om natten? Alle forstår jo at lyder høres bedre om natten,eller lever de i sin egen boble? Jeg er så drittlei av tidligere naboer som ikke tar hensyn, men som durer på om natten med samme bråk som på dagtid. Nå skal jeg ikke ta sorgene på forskudd, det kan hende at disse faktisk er greie naboer, og at det kun er i natt. Ts Anonymkode: 30f63...76c De er sikkert bare gira på å få det gjort, mange greier ikke vente. Og de er garantert ikke klar over at det er så lytt. Selv jeg som hater lyder fra naboer hadde gitt dette her to tre netter til å komme på plass, og hvis støyet fortsetter er det fint med en hyggelig lapp på døren så de blir klar over hvor lytt det er. I min forrige leilighet trodde jeg at jeg spilte lav musikk, men naboen over plagdes av bassen på kvelden, og det var fint å få en headsup på at hun kunne høre det for jeg kunne jo ikke gjette hvordan andre hørte mine lyder. Det var lav musikk. Iblandt hørte jeg støvsugeren hennes og ting som ble skjøvet men man kan ikke nekte folk frihet i eget hjem, da må man flytte som jeg gjorde. Anonymkode: ac2a3...6a3 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #10 Skrevet 24. mars 2020 Hvis du er i karantene så skal du faktisk ikke gå opp til andre og banke på døra deres... Bra de ikke åpnet. Anonymkode: 9eb50...8fb 9
Rosatoast Skrevet 24. mars 2020 #11 Skrevet 24. mars 2020 Stakkars mennesker, de har ikke vært der 24 timer engang før du skal klage på bråk? De må da få lov å pakke ut tingene sine og skru opp møbler. De er sikkert unge og vil få det unnagjort, er glade for ny leilighet og da er det enkelt for dem å sitte våken til utpå natten for å få det gjort. Kjenner meg godt igjen Ikke vær så kjip. 5
Jaybird Skrevet 24. mars 2020 #12 Skrevet 24. mars 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Men jeg forstår ikke hvorfor de skal skru sammen leiligheten om natten? Alle forstår jo at lyder høres bedre om natten,eller lever de i sin egen boble? Jeg er så drittlei av tidligere naboer som ikke tar hensyn, men som durer på om natten med samme bråk som på dagtid. Nå skal jeg ikke ta sorgene på forskudd, det kan hende at disse faktisk er greie naboer, og at det kun er i natt. Ts Anonymkode: 30f63...76c De er i en boble av lykkerus, i det som sannsynligvis er dems første kjøpte leilighet. Unn de å kose seg litt med innflyttingen, det går helt sikkert over på sikt. 7
SoWhat? Skrevet 24. mars 2020 #13 Skrevet 24. mars 2020 Du er i karantene og har ingenting hos andre å gjøre! La nå folk få flytte ut og inn uten at du klikker. Herregud, det er snakk om et par netter. Såpass må man vel klare å holde ut litt støy? 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #14 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Du er i karantene og har ingenting hos andre å gjøre! La nå folk få flytte ut og inn uten at du klikker. Herregud, det er snakk om et par netter. Såpass må man vel klare å holde ut litt støy? Nei, det skal man faktisk ikke, man skal ikke holde ut at folk ikke respekterer normale stilletider. Anonymkode: 5ee6e...ad6 9
SoWhat? Skrevet 24. mars 2020 #15 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det skal man faktisk ikke, man skal ikke holde ut at folk ikke respekterer normale stilletider. Anonymkode: 5ee6e...ad6 Hvis man er vanskelig og tverr nok så... ærlig talt. Litt toleransegrense må en faktisk ha under spesielle omstendigheter. 4
Jaybird Skrevet 24. mars 2020 #16 Skrevet 24. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det skal man faktisk ikke, man skal ikke holde ut at folk ikke respekterer normale stilletider. Anonymkode: 5ee6e...ad6 Det er mye man ikke skal, og som folk er inne på her, man skal I HVERT FALL IKKE gå til naboen hvis man er i karantene. Det er nå helt sikkert. Vis bittelitt fleksibelhet og forståelse for de nye naboene, det er dere alle tjent med siden dere skal bo så nære hverandre. 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #17 Skrevet 24. mars 2020 5 minutter siden, SoWhat? skrev: Hvis man er vanskelig og tverr nok så... ærlig talt. Litt toleransegrense må en faktisk ha under spesielle omstendigheter. Å drive med bråkete ting kl 2 om natta vitner om folk som er vant til å gjøre det, like greit å slå ned på det fort. Hvordan vet du om at det er i spesielle omstendigheter og ikke bare frekke folk som er vant til sånt fra feks en enebolig? Anonymkode: 5ee6e...ad6 9
SoWhat? Skrevet 24. mars 2020 #18 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å drive med bråkete ting kl 2 om natta vitner om folk som er vant til å gjøre det, like greit å slå ned på det fort. Hvordan vet du om at det er i spesielle omstendigheter og ikke bare frekke folk som er vant til sånt fra feks en enebolig? Anonymkode: 5ee6e...ad6 Det er en spesiell omstendighet å flytte. Har hatt naboer i mange år, og helt typisk at de vil komme i orden i løpet av første døgnet da. Ikke vært noe bråk utenom det i det hele tatt. Det er mye verre at TS går til andre under karantene. 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #19 Skrevet 24. mars 2020 Ts her. Jeg har satt meg selv i karantene fordi jeg har hatt influensa, tørrhoste og tung pust de siste ukene. Er ikke testet. Jeg har ikke vært utenfor dørstokken de siste ti dagene, og har fått mat satt på døra. Jeg og sønnen min har levd isolert. Nå føler jeg meg bedre, og da går det fint å stå ute i oppgangen 2 meter fra døra til naboen. Sønnen min er ikke syk til tross for at han har bodd hos meg i snart 3 uker.. Hvis de fortsetter med nattlige aktiviteter så skal jeg snakke med de på en hyggelig måte. Det er bare det at de 10 månedene jeg har bodd her, så har det vært flere naboer som har hatt mye aktivitet om natten,så jeg er vel litt lei av sånne folk. Noen ble kastet ut, mens andre har fått reprimander fra styret og lever litt på nåde. De aller fleste som bor i huset er studenter i 20 årene, og de har gjerne en litt annen døgnrytme enn oss som er mer voksen med jobb og barn. Anonymkode: 30f63...76c 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #20 Skrevet 24. mars 2020 Flytting eller ei, så SKAL man ta hensyn til naboene sine UANSETT. Og ordensreglene er der for å følges 24/7 HELE ÅRET UANSETT HVA SLAGS SITUASJON DET ER I LANDET. Folk må faen meg slutte å være så egoistiske og benytte enhver situasjon til å støye! Til opplysning risikerer man å få et merke i boka allerede når man flytter inn om man holder på slik som dette. 3 klager til styret og du er i faresonen for å måtte flytte IGJEN. Anonymkode: 8d2dc...6a6 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå