Gå til innhold

Hva slags pustestøtte får de som er lagt inn på sykehus - utenom respirator?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det C-pap, B-bap, nesebrille? Eller er det enten ingen ting eller respirator?

Anonymkode: a2757...301

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ved sykehuset vi sokner til har de ikke respirator så neimen om jeg vet 

Anonymkode: abf18...ab7

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ved sykehuset vi sokner til har de ikke respirator så neimen om jeg vet 

Anonymkode: abf18...ab7

Oi, ville tenkt at alle sykehusene hadde😶

Anonymkode: a2757...301

Skrevet

Det kan være alle, så vidt jeg vet, og sånn generelt er det bedre jo mindre man trenger (ikke alltid bra å øke trykk), så jeg tipper de starter med bare tilført oksygen via vanlig slange / nese.

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, likestilling skrev:

Det kan være alle, så vidt jeg vet, og sånn generelt er det bedre jo mindre man trenger (ikke alltid bra å øke trykk), så jeg tipper de starter med bare tilført oksygen via vanlig slange / nese.

Jeg har en C-pap maskin hjemme grunnet søvnapné, er det noe du tror ville hjulpet om jeg hadde fått det? Brukt den hele tiden?

AnonymBruker
Skrevet

Hva innebærer egentlig respirator? Er det da full intubering og en maskin som puster for en? Har hatt en slik men husker det ikke uansett. Var ikke bevisst..

Anonymkode: f3bd9...1ef

Skrevet
1 time siden, Fruen92 skrev:

Jeg har en C-pap maskin hjemme grunnet søvnapné, er det noe du tror ville hjulpet om jeg hadde fått det? Brukt den hele tiden?

Nå er jeg ikke lege, så dersom det skulle komme så langt bør du snakke med en. Når det er sagt, så tror jeg det ville kunne hjelpe, bare ut fra logisk tankegang. Jeg kan ikke komme med noen direkte anbefaling, men hadde det vært et "nødstilfelle" i påvente av svar hadde jeg i alle fall gjort det selv. Et stort problem her er at oksygenopptaket blir veldig dårlig, så det vil ikke hjelpe i krisekrise, men det vil i alle fall gjøre det mindre tungt å puste...?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva innebærer egentlig respirator? Er det da full intubering og en maskin som puster for en? Har hatt en slik men husker det ikke uansett. Var ikke bevisst..

Ikke nødvendigvis, det kan være f.eks.en maske som hjelper deg, men i de fleste tilfellene her er det nok intubering det er snakk om.

https://en.wikipedia.org/wiki/Non-invasive_ventilation

BIPAP.JPG

AnonymBruker
Skrevet

https://sml.snl.no/respiratorbehandling

Anonymkode: ec548...b7a

Skrevet

Ja

• Opprett ny...