Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått permisjon fra jobben min 100%, men var syk fra før jeg fikk permisjonen. Derfor så ringte jeg til legen for å få sykemelding. Men når jeg snakker med sjefen min så sier han "men nå har du jo fått permisjon, så bare bruk den når du skal søke om dagpenger fra NAV".
Sykemeldingen ligger inne på NAV så nå må jeg jo uansett sende den (fordi de kommer jo til å se den?). Tror det står at man ikke får permisjonspenger for dager man ikke skulle være på jobb uansett. 

Spørsmålet mitt er: om arbeidsgiveren min er pliktig til å betale både sykepenger og permisjonspenger en periode, har det noe å si for dem om jeg legger ut sykemeldingen først eller ikke? Eller er det ugreit for dem ved for eksempel at de på betale meg en lengre periode? Sykepenger først for så å betale permisjonen fra start eller lignende.

Anonymkode: 6047e...b99

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

sykemelding

Anonymkode: cfad4...340

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsgiverperioden ved sykmelding er vel 16 dager, men den er vel nede i to dager ved permittering. Så det billigste for arbeidsgiver er at du er permittert og ikke sykmeldt. 
På den andre side tar det vel vinter og vår før man får permitteringspenger fra NAV med alle sakene som ramler inn. 

Anonymkode: e0559...2f7

AnonymBruker
Skrevet

Er det egentlig permittering du prater om og ikke permisjon? Det er nemlig to forskjellige ting.

Anonymkode: a0ed7...091

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mener du permittering?  Det spørs ju hva som er datert tidligst?  Er permitteringsvarsel datert si 11/3 og sykemeldingen datert 13/3 så var du ju allerede permittert ergo inget arbeid å sykemeldes ifra.

Anonymkode: d3060...469

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...