AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Hei! For ca et halv år siden døde mitt trofaste følge gjennom 13 år... han var en Engelsk cocker spaniel og en svært snill, sta og god hund, etter litt tenking har jeg kommet fram til at jeg ønsker en ny hund, men vet ikke helt hvilken. Har lyst til å prøve en by rase og da står det mellom berner sennen hund og golden retriever. Er det noen som kan komme med litt tips som kanskje har prøvd begge eller bare en av de to som kan gi både pluss og minus i forhold til trim, pelsstell, trivelige, lett å trene, lydige og lojale? Disse to rasene er jo vesentlig større enn en cocker spaniel så det blir nok litt annerledes. Men er hvertfall helt sikker på å skaffe en ny hund da hjemmet føles så utrolig tomt uten... Anonymkode: c26c0...0ed
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 Minus på begge; PELS! I ufattelig store mengder. Pluss; er du nøye på oppdretter så får man som oftest en hund sommer en ufattelig god kompis, de fleste av de to rasene der har godt lynne i dag. Anonymkode: 3b0f3...b32 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 Bernere har ganske kort levetid, rundt 8 år +/- 2 år. Anonymkode: 6ad2e...3d9 1
Amber Everglow Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 Styr unna Berner sennen. De er helt fantastiske hunder, men som nevnt over her har de kort levetid. Er vel en av de rasene som er mest disponert for kreft. Utrolig synd. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #5 Skrevet 24. mars 2020 Enig med de over her. Berner sennen er helt nydelige hunder, men med kort levetid og potensielt en del helseproblemer. Anonymkode: 2d6a2...a81 3
Dominas leketøy Skrevet 24. mars 2020 #6 Skrevet 24. mars 2020 Som golden eier (på min 3 golden nå) så ville jeg selvsagt valgt golden. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #7 Skrevet 24. mars 2020 Berner sennen er litt roligere retriver med kortere levetid og mer sikkel, hilsen ei som har hatt begge raser😂 Begge er desverre ikke aktuelle igjen pga pelsen de mister mellom mars og juni, ble halvt gal av å støvesuge 3 ganger daglig. Anonymkode: 4433a...27c
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #8 Skrevet 24. mars 2020 Hadde uten tvil valgt golden. Anonymkode: a7078...ad7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #9 Skrevet 24. mars 2020 Vi har golden, vi har tre katter også, hår syntes ikke så lenge man ikke har for bra lys eller når sola skinner på gulvet🤪😂 Anonymkode: d14ca...6f9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #11 Skrevet 1. april 2020 På 24.3.2020 den 19.22, Wilma89 skrev: Sjekk ut Grosser schweizer sennenhund❤️ Har du erfaring med denne? Utrolig fint bilde. Kan du fortelle noe om den for noen som står mellom denne og golden? Anonymkode: 373d2...b46
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #12 Skrevet 1. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du erfaring med denne? Utrolig fint bilde. Kan du fortelle noe om den for noen som står mellom denne og golden? Anonymkode: 373d2...b46 Jeg er ikke den du siterte, men jeg har eid en grosser Vår krevde vanvittig mye. Hun måtte brukes for å ikke bli «deppa». Masse hjernetrim og fysisk krevende øvelser som å feks trekke et dekk eller gå med kløv på tur var gull hu var snill som dagen var lang, ekstremt tålmodig med barn (men de får selvfølgelig ikke styre som de vil uansett altså!). Måtte dessverre avlives ganske ung... men det hadde ikke noe med helsen hennes å gjøre Anonymkode: 3b0f3...b32
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #13 Skrevet 1. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke den du siterte, men jeg har eid en grosser Vår krevde vanvittig mye. Hun måtte brukes for å ikke bli «deppa». Masse hjernetrim og fysisk krevende øvelser som å feks trekke et dekk eller gå med kløv på tur var gull hu var snill som dagen var lang, ekstremt tålmodig med barn (men de får selvfølgelig ikke styre som de vil uansett altså!). Måtte dessverre avlives ganske ung... men det hadde ikke noe med helsen hennes å gjøre Anonymkode: 3b0f3...b32 Å, så trist... Hvorfor måtte hun avlives, hvis jeg kan spørre? Med tanke på det du skriver, så vil jeg ikke kunne gi den det den trenger. Takk for oppklaringen Anonymkode: 373d2...b46
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #14 Skrevet 1. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å, så trist... Hvorfor måtte hun avlives, hvis jeg kan spørre? Med tanke på det du skriver, så vil jeg ikke kunne gi den det den trenger. Takk for oppklaringen Anonymkode: 373d2...b46 Det skjedde Dessverre et uhell på gården vi bodde på.. 😕 men om du bestemmer deg for å skaffe en så skaff en hunn, hannene er massive og striere. Flotte hunder, men vi kunne aldri hatt henne om vi ikke hadde hatt muligheten til å ha henne med på mye rart. Anonymkode: 3b0f3...b32
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #15 Skrevet 1. april 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skjedde Dessverre et uhell på gården vi bodde på.. 😕 men om du bestemmer deg for å skaffe en så skaff en hunn, hannene er massive og striere. Flotte hunder, men vi kunne aldri hatt henne om vi ikke hadde hatt muligheten til å ha henne med på mye rart. Anonymkode: 3b0f3...b32 Skjønner... Jeg tror det blir en golden, ut ifra hva jeg nå har lært De er jo litt mindre krevende. Anonymkode: 373d2...b46
Wilma89 Skrevet 1. april 2020 #16 Skrevet 1. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du erfaring med denne? Utrolig fint bilde. Kan du fortelle noe om den for noen som står mellom denne og golden? Anonymkode: 373d2...b46 Ring eller send en mail til Kennel Bjerkhaug. Hun som driver har mange års erfaring med rasen og utrolig hyggelig og imøtekommende. Bor du i Oslo-området får du garantert komme å hilse på, selv om du egentlig bare er nyskjerrig på rasen😊
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #17 Skrevet 1. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner... Jeg tror det blir en golden, ut ifra hva jeg nå har lært De er jo litt mindre krevende. Anonymkode: 373d2...b46 Vi er veldig fornøyde med Flakkefossen, trivelige folk med mange gode tips. Anonymkode: d14ca...6f9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå