AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er så lite kjent med regelverk og tiltak når det gjelder veggdyr! Er selv ganske ung og aldri trengt å tenke på slikt og ikke snakk om å håndtere det selv. 😢 Jeg leier en kjellerleilighet siden oktober, har kun blit bitt denne uka 3 ganger. Kjøpte jo alle møbler helt nye bare pga skrekk for veggdyr.!!! Klarer ikke finne noen kryp helt enda og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er så innmari redd for at babyen min (2mnd gammel) skal bli bitt! Skal dette gå på min innboforsikring eller utleierens? Hva dekker i såfall en slik forsikring når det står «sanering av veggdyr ol» skal jeg kontakte noen andre enn de jeg har innboforsikring hos med tanke på babyen? Får jeg noe hjelp for å beskytte henne fra pesten??? Gi alle råd dere har! Alt vil hjelpe akkurat nå. Er så redd for At økonomien skal bli påvirket av dette, alt av møbler var helt nye og har ingen oppsparing å ta fra. Ikke minst er jeg livredd for mini i denne situasjonen! Anonymkode: 3e129...e08
NewInTown Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 Hvordan vet du at det er veggdyr? Har du fått konstantert at bittene stammer derfra, eller kan det være at bittene er noe annet? Har du snudd madrassen og sett om du klarer å se spor etter veggdyr der, eller på soveromsveggen bak senga di? Når du leier leilighet, må du kontakte utleier først og gjøre han klar over problemet. Det er han som er ansvarlig for å rydde opp i det. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 4 minutter siden, NewInTown said: Hvordan vet du at det er veggdyr? Har du fått konstantert at bittene stammer derfra, eller kan det være at bittene er noe annet? Har du snudd madrassen og sett om du klarer å se spor etter veggdyr der, eller på soveromsveggen bak senga di? Når du leier leilighet, må du kontakte utleier først og gjøre han klar over problemet. Det er han som er ansvarlig for å rydde opp i det. Har vært borti veggdyr flere år tilbake. Bitene er akkurat som da, kløe og merke. Har vasket alt av laken og sengetøy, fjernet overmadrassen snudd madrassen, sjekket senge rammen. Ikke funnet noen ting. Men som sagt har vært borti veggdyr før og de er utrolig vanskelig å finne før det har blitt mange nok av dem. Den gang så kastet vi alt av møbler før vi flyttet for det var veggdyr i hele borettslag. Skal kontakt han imorgen vil bare ha ting litt i perspektiv først om hvordan jeg skal si i fra. Tenk hvis jeg blir pålagt ansvar og beskyldt? Anonymkode: 3e129...e08
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 Du kan jo ringe og høre med innboforsikring din, høre hva de tenker. Vil jo tro at de skal dekke dette hvis det står i papirene, seiv om du leier. Anonymkode: 3f71e...d7f
Gjest Geirfuglen Skrevet 23. mars 2020 #5 Skrevet 23. mars 2020 Du må nesten bare sjekke forsikringen. Tror de fleste dekker opp til en viss sum. Har du en liten leilighet blir det jo mindre å fryse ned. Det må jo bli billigere enn å kaste og kjøpe nytt.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #6 Skrevet 23. mars 2020 Du må jo være helt sikker på at det er veggedyr først. Det kan like gjerne være fuglelopper. Ganske så like bitt. Anonymkode: 31bc4...c45 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #7 Skrevet 23. mars 2020 Det heter veggEdyr, bare i tilfelle du skal snakke med forsikringsselskapet. Anonymkode: a99c9...1ac 1
Vigdis000 Skrevet 23. mars 2020 #8 Skrevet 23. mars 2020 Bitt fra fuglelopper kan se ganske likt ut, og klør helt intenst. Det er også tiden for fuglelopper nå, her har katten allerede dratt det inn. Jeg tenker at med mindre du nylig har vært på hotell, eller kjøpt brukte møbler, så er nok sjansen større for at det er fuglelopper? 3
Juniper Skrevet 25. mars 2020 #9 Skrevet 25. mars 2020 Kom du rett fra borettslaget med veggdyr til denne leiligheten? I så fall er sjansen stor for at de haiket med deg. I en veske, tøfler, ett eller annet som ikke har vært behandlet.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #10 Skrevet 25. mars 2020 På 23.3.2020 den 23.20, AnonymBruker skrev: Det heter veggEdyr, bare i tilfelle du skal snakke med forsikringsselskapet. Anonymkode: a99c9...1ac Det var jammen godt du sa, tror ikke forsikringsselskapet hadde forstått hva «veggdyr» er. Anonymkode: 94fe8...eb7 6
Kaisada Skrevet 25. mars 2020 #11 Skrevet 25. mars 2020 Det har vært mildt mange steder i det siste og dette kan være mygg eller fuglelopper.
MrsAmeer Skrevet 25. mars 2020 #12 Skrevet 25. mars 2020 3 hours ago, Juniper said: Kom du rett fra borettslaget med veggdyr til denne leiligheten? I så fall er sjansen stor for at de haiket med deg. I en veske, tøfler, ett eller annet som ikke har vært behandlet. Nei. Dette er flere år siden og ingen tegn til de i det nye huset. Vi kastet absolutt alt av møbler da vi flyttet 1
MrsAmeer Skrevet 25. mars 2020 #13 Skrevet 25. mars 2020 7 minutter siden, Kaisada said: Det har vært mildt mange steder i det siste og dette kan være mygg eller fuglelopper. Vi har jo ingen husdyr som kunne ha tatt med seg fuglelopper. Eller kan de spre seg uten å komme med et dyr eller møbel? Ikke merket noen ting etter skikkelig vask noen dager tilbake. Prøvd å se etter de men uten hel. 1
Juniper Skrevet 25. mars 2020 #14 Skrevet 25. mars 2020 9 minutter siden, MrsAmeer skrev: Nei. Dette er flere år siden og ingen tegn til de i det nye huset. Vi kastet absolutt alt av møbler da vi flyttet Forstår! Da må de jo ha vært der fra før av, ja. Håper du får hjelp til å bli kvitt de. Jeg tror at om man kjøre opp temperaturen over en langhelg eller noe (mye) så kan man ta knekken på de, men spør noen som kan det!
Kaisada Skrevet 25. mars 2020 #15 Skrevet 25. mars 2020 43 minutter siden, MrsAmeer skrev: Vi har jo ingen husdyr som kunne ha tatt med seg fuglelopper. Eller kan de spre seg uten å komme med et dyr eller møbel? Ikke merket noen ting etter skikkelig vask noen dager tilbake. Prøvd å se etter de men uten hel. De kan komme inn uten husdyrs hjelp. Jeg har hatt en jakke hengende ved siden av vinduet vårt og jeg fikk noen stikk da jeg hadde på den, så det kan være skjærer som flakser i stor stil utenfor. Vasking hjelper godt👍 tror du kan slå deg til ro med at det er fuglelopper, inntil du finner noen fysiske bevis på veggdyr. de stikker vel også i klynger på minimum tre stikk har jeg lest...🤔 ikke bekymre deg 1
MrsAmeer Skrevet 25. mars 2020 #16 Skrevet 25. mars 2020 30 minutter siden, Kaisada said: De kan komme inn uten husdyrs hjelp. Jeg har hatt en jakke hengende ved siden av vinduet vårt og jeg fikk noen stikk da jeg hadde på den, så det kan være skjærer som flakser i stor stil utenfor. Vasking hjelper godt👍 tror du kan slå deg til ro med at det er fuglelopper, inntil du finner noen fysiske bevis på veggdyr. de stikker vel også i klynger på minimum tre stikk har jeg lest...🤔 ikke bekymre deg Fortsatt obs på at det ikke er noe i senga før jeg legger mini for natta. Mamma hjertet klarer ikke å slå seg til ro. Håper inderlig at det ikke er veggdyr. Takk for ditt innlegg ❤
Wilma89 Skrevet 25. mars 2020 #17 Skrevet 25. mars 2020 Hvis bittene var sånn ca på samme sted er det veldig vanlig for fuglelopper. Håper du slipper veggedyr. Og skjønner godt at du er bekymret for mini❤️ 1
Kaisada Skrevet 25. mars 2020 #18 Skrevet 25. mars 2020 48 minutter siden, MrsAmeer skrev: Fortsatt obs på at det ikke er noe i senga før jeg legger mini for natta. Mamma hjertet klarer ikke å slå seg til ro. Håper inderlig at det ikke er veggdyr. Takk for ditt innlegg ❤ Ja det skjønner jeg så godt❤️ Jeg har så angst for veggdyr selv, har aldri hatt det, men kjenner flere som har hatt det og det virker som en fryktelig opplevelse fysisk og mentalt. Lykke til, dette går nok bra❤️
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #19 Skrevet 26. mars 2020 Sett sengen til mini ut fra vegger og fest dobbeltsidig tape på bena så kommer ikke dyrene opp i sengen fra gulvet i hvertfall. Skjekk bak lister og stikk kontakter etter spor for veggdyr. Du kan se etter gamle fuglereder utvedig ved ventilasjon og vinduer. Sånn i tilfelle😊 og ring forsikring for å få en befaring fra et skadedyr selskap. Anonymkode: 34a78...f6a 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #20 Skrevet 30. mars 2020 Selv tanken på veggedyr er skikkelig ekkel, men en bitteliten trøst er i alle fall at de ikke overfører noen sykdommer. Så de er mer ekle og plagsomme enn farlige. Anonymkode: c35c9...ef8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå