AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Det er jo ikke bare det at folk samles unødig, selv om man går alene, går man jo og tar på de samme varene! Fader, blir så irritert! Anonymkode: 5c2a3...483 12
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo ikke bare det at folk samles unødig, selv om man går alene, går man jo og tar på de samme varene! Fader, blir så irritert! Anonymkode: 5c2a3...483 Pust med magan, det ordner seg nok skal du se. Hold deg og dine unna alt og alle, så har det lite å si med de folka som går på kjøpesenteret. Anonymkode: 022a6...c59 14
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pust med magan, det ordner seg nok skal du se. Hold deg og dine unna alt og alle, så har det lite å si med de folka som går på kjøpesenteret. Anonymkode: 022a6...c59 Nei, for jeg jobber der og vil ikke være på jobb nå! Anonymkode: 5c2a3...483 11
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Pust med magan, det ordner seg nok skal du se. Hold deg og dine unna alt og alle, så har det lite å si med de folka som går på kjøpesenteret. Anonymkode: 022a6...c59 Jeg er enig i det du sier. Og det er det jeg gjør (ikke Ts). Men kjenner jeg blir irritert og lei meg av at folk ikke kan ta hensyn til andre. Hva er så galt med å sette av noen uker til å gjøre alt du ellers ikke gidder gjøre hjemme. Og i tillegg til å få orden i hus og hage, eller noe annet du sussler med, så tar du faktisk hensyn til andre mennesker. Jeg og hele min familie (foreldre, søsken, besteforeldre) tar avstand og holder oss hjemme. Men fortsatt kan de bli smittet av noen som er blitt smittet av noen som ble smittet på kjøpesenter når de må handle brød og melk. Anonymkode: d35af...08a 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #5 Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, for jeg jobber der og vil ikke være på jobb nå! Anonymkode: 5c2a3...483 Nei, den er lei, den er verre. Her bør egentlig kjøpesenterledelsen, eiere og de som driver butikk ta ansvar og stenge ned, de også. Anonymkode: 022a6...c59 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #6 Skrevet 23. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, for jeg jobber der og vil ikke være på jobb nå! Anonymkode: 5c2a3...483 Vil du heller bære permittert? 🤔 For det er jo det som er alternativet. Greit at permitterte nå får full lønn i 20 dager, men hva dersom kjøpesentrene fortsatt er stengt etter denne tiden, evt. at omsetningen er så lav at du ikke får komme tilbake på jobb? Da får du kun 62% av lønna di. Er det noe å trakte etter ? 🤔 PS: Jeg har forøvrig ikke vært på kjøpesenter siden før coronaviruset kom til landet, så det er ikke meg som henger rundt der og klår på varene i butikken din 😛 Anonymkode: 8e1f3...571 9
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #7 Skrevet 23. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, for jeg jobber der og vil ikke være på jobb nå! Anonymkode: 5c2a3...483 Jeg jobber også på kjøpesenter, og er livredd for at det skal stenge. Vi vet jo ikke hvor lang tid det tar før vi får dagpenger nå, og med mannen min allerede permittert, blir det ganske krise å gå i flere måneder uten inntekt. I tillegg så vet man jo ikke at man er garantert noen jobb etter at restriksjonene løftes. Anonymkode: b5055...698 13
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #8 Skrevet 23. mars 2020 Senteret der jeg bor (et av landets største) har ikke mange butikker åpne. Matbutikker, helsekost, apotek, polet og Lindex. Resten så veldig stengt ut. Anonymkode: 11ad3...6ad 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #9 Skrevet 23. mars 2020 Jeg er faktisk ikke så interessert i å risikere helsa mi for den dårlige lønna jeg har. Dessuten tror jeg hele pandemien går fortere over om alt stenges en kortere periode, jeg har ikke tro på det hjelper nok sånn vi holder på nå. Anonymkode: 5c2a3...483 10
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #10 Skrevet 23. mars 2020 Vi måtte innom ett senter i dag. På vei opp rulletrappa sa jeg til gutten min at han måtte ikke ta på gelender på vei opp. På vei ned så vi ei dame med ett skjerf foran munnen, men begge hendene var på gelender på vei opp. Mye vits å dekke munnen da 😄 Anonymkode: 006f1...5cd 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #11 Skrevet 23. mars 2020 Er det så mye som er åpent da? Jeg måtte innom kjøpesenteret i dag, og 80% av butikkene var stengt. Apotek, matbutikk og noen få andre var åpent. Anonymkode: c1f08...5e9 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #12 Skrevet 23. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi måtte innom ett senter i dag. På vei opp rulletrappa sa jeg til gutten min at han måtte ikke ta på gelender på vei opp. På vei ned så vi ei dame med ett skjerf foran munnen, men begge hendene var på gelender på vei opp. Mye vits å dekke munnen da 😄 Anonymkode: 006f1...5cd Kanskje hun har vertigo og antibac i lommen. Ikke vær så rask til å dømme andre. Det gjelder både de som blir sinte på folk som går for å kjøpe garn, men også for de som ler av de som er redde/prøver så godt de kan. Du ser ikke alt og vet ikke alt. Anonymkode: 8769b...04a 17
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #13 Skrevet 23. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det så mye som er åpent da? Jeg måtte innom kjøpesenteret i dag, og 80% av butikkene var stengt. Apotek, matbutikk og noen få andre var åpent. Anonymkode: c1f08...5e9 Mange store kjeder har tatt selvstendige valg om å stenge. På senteret mitt vil jeg anslå at det er ganske 50/50. Anonymkode: b5055...698
tussi84 Skrevet 23. mars 2020 #14 Skrevet 23. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er faktisk ikke så interessert i å risikere helsa mi for den dårlige lønna jeg har. Dessuten tror jeg hele pandemien går fortere over om alt stenges en kortere periode, jeg har ikke tro på det hjelper nok sånn vi holder på nå. Anonymkode: 5c2a3...483 Men målet til myndighetene er ikke å få viruset til å bli helt borte. Målet er å spre smitten utover tid, så alle ikke skal bli syke på engang. Så alle kan få behandling av helse vesenet. Når først nok folk har hatt dette viruset, vil det automatisk bli færre som blir smittet av det. Men la oss si det ble fullstendig lock down i en mnd. Noen vil fortsatt bli smittet. Om en mnd åpner alt igjen og folk ferdes fritt, og enn kan dra til utlandet igjen. Resultat mange blir smittet på en gang, og sykehusene kollapser. Myndighetene ønsker faktisk at vi skal bli smittet, men at det fordeles over tid. 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #15 Skrevet 23. mars 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber også på kjøpesenter, og er livredd for at det skal stenge. Vi vet jo ikke hvor lang tid det tar før vi får dagpenger nå, og med mannen min allerede permittert, blir det ganske krise å gå i flere måneder uten inntekt. I tillegg så vet man jo ikke at man er garantert noen jobb etter at restriksjonene løftes. Anonymkode: b5055...698 Samme her. Jeg skjønner ikke at noen kan være så blåst at de håper på å bli permittert. Anonymkode: 5efab...6ad 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #16 Skrevet 23. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Samme her. Jeg skjønner ikke at noen kan være så blåst at de håper på å bli permittert. Anonymkode: 5efab...6ad Synes du er mere blåst som ikke klarer å skjønne at folk ikke vil risikere liv og helse for en jævla butikkjobb. Jobber selv i butikk, hater den ekle jobben og har hatt lyst til å slutte i en evighet, hadde ikke gjort meg en dritt om butikken stengte ned. Anonymkode: c9586...55c 9
ikkevoksen Skrevet 23. mars 2020 #17 Skrevet 23. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i det du sier. Og det er det jeg gjør (ikke Ts). Men kjenner jeg blir irritert og lei meg av at folk ikke kan ta hensyn til andre. Hva er så galt med å sette av noen uker til å gjøre alt du ellers ikke gidder gjøre hjemme. Og i tillegg til å få orden i hus og hage, eller noe annet du sussler med, så tar du faktisk hensyn til andre mennesker. Jeg og hele min familie (foreldre, søsken, besteforeldre) tar avstand og holder oss hjemme. Men fortsatt kan de bli smittet av noen som er blitt smittet av noen som ble smittet på kjøpesenter når de må handle brød og melk. Anonymkode: d35af...08a Det er ikke alle som har hus og hage og en familie de bor med. Mange bor alene i små hybler, mange har ikke veranda eller balkong. Noen bor i kjellerleiligheter. Forventes det virkelig at alle som bor slik bare skal finne seg i å måtte mure seg inne i flere måneder? 2
AnonymBruker 42 Skrevet 23. mars 2020 #18 Skrevet 23. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: går man jo og tar på de samme varene! Utrolig lite problematisk å tafse på de samme varene bare man har bitte-litte-granne styr på lankene sine (selv om det er greit å pelle så lite som mulig i disse tider, selvfølgelig ) ... Just sÆing... Og som noen andre sa : Pust med magAn, ditta går sæ te 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #19 Skrevet 23. mars 2020 3 minutter siden, ikkevoksen skrev: Det er ikke alle som har hus og hage og en familie de bor med. Mange bor alene i små hybler, mange har ikke veranda eller balkong. Noen bor i kjellerleiligheter. Forventes det virkelig at alle som bor slik bare skal finne seg i å måtte mure seg inne i flere måneder? Ja. Anonymkode: b3339...cc2 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #20 Skrevet 23. mars 2020 Ikke minst later det til at mange shopper VILT fra nettet nå. Skjønner de ikke at både de ansatte på nettbutikkene og hele infernoet av postansatte som kan gi fra seg smitte som lever på overflatene og varene er like problematisk?! De fleste varer bestilt på nett skifter hender flere ganger enn det vi kjøper i butikken........... Og ikke få meg inn på å prøve klær i prøverom osv. Sorry, nå kommer utbruddet her, men FYYYYYFAEEEEEEN folk er så dumme. Hva FAEN var poenget med å stenge skoler, barnehager og ha hjemmekontor hvis alle går som sild i tønne på kjøpesentre og sitter klint oppi hverandre på oversvømte Egon?!?!! Anonymkode: 718fc...802 5
Anbefalte innlegg