AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #21 Skrevet 23. mars 2020 Akkurat nå, Anonymanda skrev: Litt forskjell på "hele tiden" og "aldri" 🤔 Nei? ofte har man et personlig forhold til Gud. jeg vokste jo opp med kristendom og vet jo hva det er. Hvorfor skal ateister bestemme hva det er å være kristen? Anonymkode: 53ea5...a69
Anonymanda Skrevet 23. mars 2020 #22 Skrevet 23. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei? ofte har man et personlig forhold til Gud. jeg vokste jo opp med kristendom og vet jo hva det er. Hvorfor skal ateister bestemme hva det er å være kristen? Anonymkode: 53ea5...a69 Jeg er absolutt ikke ateist. Hvorfor er du redd for å lese Bibelen ?
Conal Skrevet 23. mars 2020 #23 Skrevet 23. mars 2020 Fordi bibelen har blitt korrupt, veldig mye gjennom tiden. Hvis man trener seg å lese mellom linjene i bibelen og vet hvordan man skal lese det (ikke på en bokstavelig talt måte), da blir det plutselig veldig spennende å lese. Ironien er at mange gamle filosofer og forskere hadde mer rett i metafysikk enn forskere i dag nettopp fordi de var kristne, og kristendommen er basert på den dypeste sannheten det er. Det hender bare å være veldig korrupt. For eksempel, hvordan klarte Hegel å unnslippe korrupsjonen i kristendommen? Han var tydeligvis en dyp kontemplator og studerte hans direkte erfaring nøye. Noe som tilsvarer meditasjon. Han studerte også Heraclitus. Da Heraclitus ble spurt: "Hvordan ble du opplyst?" svarte han, "Jeg studerte meg selv." 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #25 Skrevet 27. mars 2020 9 minutter siden, Medisinsk bruker skrev: Herregud stopp å gå på youtube når duer fjern mann, hvor mange tråder skal du poste denne i? 😂 Anonymkode: 1408d...df1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #26 Skrevet 27. mars 2020 Er ikke bare bibelen som "går i oppfyllelse". Koranen og bhagavad gita hindu boken snakker også om det . Les om Kali yuga Anonymkode: 1408d...df1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #27 Skrevet 27. mars 2020 På 23.3.2020 den 22.50, AnonymBruker skrev: Har du et eksempel? Mine kristne venner leser Bibelen like mye nå som før. Anonymkode: f71a6...c42 Ikke enhver som sier til meg: ‘Herre, Herre!’ skal komme inn i himmelriket, men den som gjør min himmelske Fars vilje. 22 Mange skal si til meg på den dagen: ‘Herre, Herre! Har vi ikke profetert ved ditt navn, drevet ut onde ånder ved ditt navn og gjort mange mektige gjerninger ved ditt navn?’ 23 Da skal jeg si dem rett ut: ‘Jeg har aldri kjent dere. Bort fra meg, dere som gjør urett!’ (Matt. 7) Anonymkode: 87be2...6fe
Maleficenta Skrevet 27. mars 2020 #28 Skrevet 27. mars 2020 På 24.3.2020 den 0.07, Conal skrev: Fordi bibelen har blitt korrupt, veldig mye gjennom tiden. Hvis man trener seg å lese mellom linjene i bibelen og vet hvordan man skal lese det (ikke på en bokstavelig talt måte), da blir det plutselig veldig spennende å lese. Ironien er at mange gamle filosofer og forskere hadde mer rett i metafysikk enn forskere i dag nettopp fordi de var kristne, og kristendommen er basert på den dypeste sannheten det er. Det hender bare å være veldig korrupt. For eksempel, hvordan klarte Hegel å unnslippe korrupsjonen i kristendommen? Han var tydeligvis en dyp kontemplator og studerte hans direkte erfaring nøye. Noe som tilsvarer meditasjon. Han studerte også Heraclitus. Da Heraclitus ble spurt: "Hvordan ble du opplyst?" svarte han, "Jeg studerte meg selv." Blitt korrupt? Har de skrevet den om?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #29 Skrevet 27. mars 2020 Mange grunner til det. Mange menigheter forkynner ikke synd og omvendelse, så mange har aldri hørt evangeliet slik det egentlig er. De færreste leser faktisk bibelen selv, og tar imot nesten alt som kalles kristent, som slettes ikke er det. Mange rare pengeinnsamlere i kristen drakt i dag. Djevelen kommer ikke med horn og hale, og sier jeg er her for å føre deg vil. Han legger seg opp så tett til sannheten som mulig, for å føre så mange som mulig på avveie. Jeg sier ikke at alle som forkynner et falsk evangelium er djevelbesatte, men han bruker korrupte mennesker flittig, ofte uten at de vet det selv engang. Anonymkode: 21a73...18f
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #30 Skrevet 27. mars 2020 15 minutter siden, Maleficenta skrev: Blitt korrupt? Har de skrevet den om? Hvis man snakker om jehovas vitner sin, så er den korrupt og forandret på ja. De tror f.eks ikke på Jesus, men at han er erkeengelen Michael. Bibelen er ikke korrupt nei. De har faktisk funnet masse originaltekster i midtøsten, der grunnskriften stemmer med flere av biblene vi har tilgjengelige i dag Anonymkode: 21a73...18f
Conal Skrevet 27. mars 2020 #31 Skrevet 27. mars 2020 21 minutter siden, Maleficenta skrev: Blitt korrupt? Har de skrevet den om? Uten tvil.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #32 Skrevet 29. mars 2020 På 23.3.2020 den 23.59, AnonymBruker skrev: Nei? ofte har man et personlig forhold til Gud. jeg vokste jo opp med kristendom og vet jo hva det er. Hvorfor skal ateister bestemme hva det er å være kristen? Anonymkode: 53ea5...a69 Hvordan kan man ha et personlig forhold til Gud, når man ikke gidder å lese hva han har sagt? Jeg vokste også opp med det mange vil kalle en kristen oppdragelse. Gikk på møter, og fikk høre masse rart. Men veldig dårlig med forkynnelse om synd og omvendelse. De siste årene får man nesten bare forkynnelse om tegn og under, og hvordan man kan få sitt beste liv nå. Bibelen har aldri lovet oss topp helse, bli rike og suksessfulle. Derimot har den lovet forfølgelse. I Norge har vi det veldig trygt enda. I andre land blir folk drept for troen sin. Å bli motsagt eller ledd av, er ikke forfølgelse. slik en viss TV predikant hevder, når de får kritikk. Den verste vi har av vranglære nå om dagen, er den giftige lapskausen til Hanvold og visjon Norge. Masse løsrevne bibelvers brukes, og skriftsteder hoppes over, og blandes med hanvolds svada, for å manipulere naive mennesker til å gi ham penger, så han kan leve i overdådig luksus. Anonymkode: 21a73...18f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå