AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Hvorfor er det så få som kaller seg kristne som ser at bibelen går i oppfyllelse nå ? Anonymkode: 87be2...6fe 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så få som kaller seg kristne som ser at bibelen går i oppfyllelse nå ? Anonymkode: 87be2...6fe Jeg er kristen. Men har aldri lest bibelen.😉 Anonymkode: 45351...4f5 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 Jeg er kristen og tror på bibelen🙂 Hvorfor mener du at bibelen går i oppfyllelse nå...? Hva er forskjellen på de andre krisene verden har opplevd..? Anonymkode: 8b368...a7c 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 Jeg er liberalt kristen og leser ikke bibelen, eller mener at vi trenger å leve etter den. Det er sikkert noe å hente fra den, men for det første er jeg protestant, og tro alene skal være nok, også er den skrevet i en heeelt annen tid, og de reglene de fulgte den gangen mener jeg ikke er like relevante i dag. Anonymkode: 53ea5...a69 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #5 Skrevet 23. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er kristen. Men har aldri lest bibelen.😉 Anonymkode: 45351...4f5 😉 Anonymkode: c3db8...5c9
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #6 Skrevet 23. mars 2020 Jeg er ateist, men jeg lurer på hvorfor noen kaller seg kristen hvis de ikke tror på bibelen. Er dere liksom bare kulturelt kristne? Det virker for meg som at mange som sier at de er medlem av en monoteistisk religion egentlig er panteister. Jeg har hørt mange si "Jeg er kristen, men for meg er Gud i alt" eller "gud er naturen", eller "gud er universet." Jeg føler ikke at man kan si at man er monoteist hvis ens tro er på en gud som er mer abstrakt en denne Gud-karakteren i bibelen. Anonymkode: 2ff47...24e 6
Maleficenta Skrevet 23. mars 2020 #7 Skrevet 23. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kristen. Men har aldri lest bibelen.😉 Anonymkode: 45351...4f5 Hvordan kan du da vite at du er kristen? 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #8 Skrevet 23. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ateist, men jeg lurer på hvorfor noen kaller seg kristen hvis de ikke tror på bibelen. Er dere liksom bare kulturelt kristne? Det virker for meg som at mange som sier at de er medlem av en monoteistisk religion egentlig er panteister. Jeg har hørt mange si "Jeg er kristen, men for meg er Gud i alt" eller "gud er naturen", eller "gud er universet." Jeg føler ikke at man kan si at man er monoteist hvis ens tro er på en gud som er mer abstrakt en denne Gud-karakteren i bibelen. Anonymkode: 2ff47...24e Det heter det tro fordi det er noe man tror på, hva er det du ikke skjønner? Vi har hver vår hjerne. Noen er for ivrige på å kategorisere folk. Anonymkode: 53ea5...a69
Maleficenta Skrevet 23. mars 2020 #9 Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det heter det tro fordi det er noe man tror på, hva er det du ikke skjønner? Vi har hver vår hjerne. Noen er for ivrige på å kategorisere folk. Anonymkode: 53ea5...a69 Man kategoriserer jo hvilken religion man mener man tilhører ved å kalle seg spesifikt kristen. Da er det mer rett å si at man er troende, åndelig eller religiøs. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #10 Skrevet 23. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så få som kaller seg kristne som ser at bibelen går i oppfyllelse nå ? Anonymkode: 87be2...6fe Har du et eksempel? Mine kristne venner leser Bibelen like mye nå som før. Anonymkode: f71a6...c42 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #11 Skrevet 23. mars 2020 3 minutter siden, Maleficenta skrev: Man kategoriserer jo hvilken religion man mener man tilhører ved å kalle seg spesifikt kristen. Da er det mer rett å si at man er troende, åndelig eller religiøs. Ja, men protestanter trenger kun å tro for å være kristene. Anonymkode: 53ea5...a69
Maleficenta Skrevet 23. mars 2020 #12 Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men protestanter trenger kun å tro for å være kristene. Anonymkode: 53ea5...a69 Men man bestemmer jo selv om man vil være protestanter eller ikke. Ja gjerne man ble døpt som barn inn i den protestantiske kirke, men man valgte ikke da selv å være protestant.og man må jo og tro på Jesus som guds sønn for å være kristen, om ikke tilhører man egentlig en annen Religion. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #13 Skrevet 23. mars 2020 32 minutter siden, Maleficenta skrev: Men man bestemmer jo selv om man vil være protestanter eller ikke. Ja gjerne man ble døpt som barn inn i den protestantiske kirke, men man valgte ikke da selv å være protestant.og man må jo og tro på Jesus som guds sønn for å være kristen, om ikke tilhører man egentlig en annen Religion. Ja, men det jeg mener er at ved tro alene så er du kristen, ikke fordi du leser bibelen hele tiden. Anonymkode: 53ea5...a69
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #14 Skrevet 23. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kristen og tror på bibelen🙂 Hvorfor mener du at bibelen går i oppfyllelse nå...? Hva er forskjellen på de andre krisene verden har opplevd..? Anonymkode: 8b368...a7c Pga. Matteus 24 og Joh.Åp. osv. 🙂 Og nyhetene 🙂 Anonymkode: 87be2...6fe
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #15 Skrevet 23. mars 2020 1 time siden, kastetutavKG skrev: Slutt å lag disse trådene. Det holder nå! Forstår at du er sint, men du trenger ikke frykte... Anonymkode: 87be2...6fe
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #16 Skrevet 23. mars 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du et eksempel? Mine kristne venner leser Bibelen like mye nå som før. Anonymkode: f71a6...c42 Hører så lite snakk om f.eks. bibelens profetier... Anonymkode: 87be2...6fe
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #17 Skrevet 23. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det jeg mener er at ved tro alene så er du kristen, ikke fordi du leser bibelen hele tiden. Anonymkode: 53ea5...a69 Har ikke sagt det heller Anonymkode: 87be2...6fe
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #18 Skrevet 23. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det heter det tro fordi det er noe man tror på, hva er det du ikke skjønner? Vi har hver vår hjerne. Noen er for ivrige på å kategorisere folk. Anonymkode: 53ea5...a69 Jeg tror ikke du forsto innlegget mitt. Hvis religionen din er basert på en felles tro og som har en hellig tekst som sin grunnmur, da vil det virke veldig merkelig hvis noen plutselig sier at "Nei, jeg tror ikke det" og "Jeg har aldri lest den teksten, den er ikke viktig." Er det ikke da bedre å ha en individuell tro som ikke knyttes til en større ideologi som man tydeligvis ikke kan si seg enig med? Anonymkode: 2ff47...24e 3
Anonymanda Skrevet 23. mars 2020 #19 Skrevet 23. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ateist, men jeg lurer på hvorfor noen kaller seg kristen hvis de ikke tror på bibelen. Er dere liksom bare kulturelt kristne? Det virker for meg som at mange som sier at de er medlem av en monoteistisk religion egentlig er panteister. Jeg har hørt mange si "Jeg er kristen, men for meg er Gud i alt" eller "gud er naturen", eller "gud er universet." Jeg føler ikke at man kan si at man er monoteist hvis ens tro er på en gud som er mer abstrakt en denne Gud-karakteren i bibelen. Anonymkode: 2ff47...24e Som kristen er jeg helt enig med deg. Skjønner godt noen kan bli forvirret av sånt. 1
Anonymanda Skrevet 23. mars 2020 #20 Skrevet 23. mars 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det jeg mener er at ved tro alene så er du kristen, ikke fordi du leser bibelen hele tiden. Anonymkode: 53ea5...a69 Litt forskjell på "hele tiden" og "aldri" 🤔 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå