Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som ekstrahjelp i helgene for et firma. 
Har litt høyere timelønn enn de fast ansatte, siden jeg har full jobb utenom og det er vanskelig for dem å få tak i ekstra folk til å dekke opp beredskap i helgene. 

Sjefen og nestlederen sluttet brått i februar og på marslønnen har jeg plutselig fått nattillegg. Noe de begynte med for en tid tilbake da de faste organiserte seg og sånn. Men som nevnt, de har lavere timelønn. 
Så er spørsmålet om jeg skal si noe, eller holde munn. Jeg antar at sjefene tidligere har instruert lønnsavdelingen om at jeg ikke skulle ha noe tillegg og at det nå har gått automatisk. 

Kontrakten min er fem år gammel og det har vært diverse omorganiseringer og salg av firmaet siden den gang, i tillegg til da at de faste organiserte seg fordi de ville ha mer betalt om nettene, så det hjelper egentlig ikke å lese den 😜

Anonymkode: da686...ba3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ærlighet varer lengst. Du skal ikke ha lønn som du ikke skal ha. Det sier seg selv. Hør med jobben, for alt du vet så kanskje de har gjort om på noe og at tillegget er noe du skal ha?

Du sover best om du sjekker det opp, like greit det.

Anonymkode: b411b...cbf

AnonymBruker
Skrevet

Klart du skal ha tillegg når de andre får det? De er fast ansatte og sikret en lønn, du får høyere lønn fordi du er ringwvikar og skal stille opp på kort varsel? 

Hvis du ikke sier noe, så sett pengene på en høyrentekonto eller noe. Så kan du gi dem tilbake hvis det faktisk er feil. Jeg ville gått ut ifra at det var på sin plass med like betingelser. 

Anonymkode: 67621...0af

AnonymBruker
Skrevet

Det var en tusenlapp før skatt, så er jo ikke all verden. Føler egentlig jeg fortjener det, siden min arbeidsmoral i helgene ligger noen nivå over de faste som har vært på jobb hele uken og er slitne og lei.
Nå får de overtid etter å ha jobbet 40 timer, jeg har kommet rett fra jobb kl 16 og jobbet til 11 neste dag, men de faste kom kl 20 og dro hjem kl 08 🤪

Og så er det vanskelig for dem å få tak i kompetente folk som gidder ofre helgene sine 😇

De skal heller få pengene igjen om de spør etter dem :) 

Disse lederne som nylig har sluttet, sa jeg ikke måtte fortelle de andre hva jeg fikk i timen siden jeg fikk økning. Da var jeg litt lei og syntes det ikke var verdt det. Jeg har full jobb utenom, som er mye bedre betalt om jeg må jobbe helg pga overtid. 
Jeg sover godt! 😜

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Det var en tusenlapp før skatt, så er jo ikke all verden. Føler egentlig jeg fortjener det, siden min arbeidsmoral i helgene ligger noen nivå over de faste som har vært på jobb hele uken og er slitne og lei.
Nå får de overtid etter å ha jobbet 40 timer, jeg har kommet rett fra jobb kl 16 og jobbet til 11 neste dag, men de faste kom kl 20 og dro hjem kl 08 🤪

Og så er det vanskelig for dem å få tak i kompetente folk som gidder ofre helgene sine 😇

De skal heller få pengene igjen om de spør etter dem :) 

Disse lederne som nylig har sluttet, sa jeg ikke måtte fortelle de andre hva jeg fikk i timen siden jeg fikk økning. Da var jeg litt lei og syntes det ikke var verdt det. Jeg har full jobb utenom, som er mye bedre betalt om jeg må jobbe helg pga overtid. 
Jeg sover godt! 😜

Det hadde ikke vært KG hvis uten folk kommer inn og spør om noe men egentlig bare er interessert i ett svar.

Anonymkode: 3d23f...3e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...