AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Dette er en litt rar problemstilling. Jeg har et medfødt handikap som ikke nødvendigvis er så synlig med mindre du vet det eller vet hva du skal se etter. Alle på jobb er klare over det. Jeg har veldig mye selvironi når det kommer til dette. Jobber med en gjeng hvor det er stor takhøyde for det meste. Mye humor, vennskapelig erting osv. Vi ler bl.a. mye av diverse situasjoner som oppstår som følge av handikapet mitt. Akkurat nå har vi en greie der vi skal komme med et humoristisk bidrag fra hjemmekontoret vårt. Jeg vurderer å printe ut et sånt "handikap parkering"-skilt og henge det over pulten min. Samboeren min syns det var morsomt, men jeg er usikker. Det er en fin grense mellom det å ikke ta seg selv så alvorlig og det å drite seg ut. Meninger? Anonymkode: cd0ee...934
Mezzosoprena Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 Fint at du kan ta deg selv så lite høytidelig som dette.. Men jeg skjønner virkelig ikke poenget med "handicap-parkering" over pulten - det gir uansett ikke noen mening, du har vel ikke handicap-pultplass på jobb? Det blir vel riktigere at du setter opp en slikt skilt ved bilen din på gårdsplassen da vel? 7
Coronja Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 Høres artig ut. Det er viktig med humor på arbeidsplass osv☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #5 Skrevet 23. mars 2020 Høres ut som handicapvitsene er oppbrukt. Hvorfor ikke spøke med noe annet? Anonymkode: 45622...ad1 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #6 Skrevet 24. mars 2020 13 timer siden, Teatrica skrev: Fint at du kan ta deg selv så lite høytidelig som dette.. Men jeg skjønner virkelig ikke poenget med "handicap-parkering" over pulten - det gir uansett ikke noen mening, du har vel ikke handicap-pultplass på jobb? Det blir vel riktigere at du setter opp en slikt skilt ved bilen din på gårdsplassen da vel? Enig i denne. Jeg er tilhenger av humor og den kan godt være særdeles drøy, men denne falt litt utenfor hos meg. Så er det dette med stadig å repetere sine egne vitser, og kanskje det går an å spille på andre ting enn handicapet nå..? Hvis ikke du liker å være "hun/han som er handicappa" da. Da kan du jo like godt ha skiltet i panna til enhver tid. Anonymkode: 4b484...e54 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #7 Skrevet 24. mars 2020 TS her. Jeg gav kanskje inntrykk av at det eneste vi ler av er handikap-vitser, men det ble litt feil av meg. En ganske liten del av humoren går på handikapet, men jeg ville bare få frem at det meste er "lov" på arbeidsplassen. Til noen som spurte ovenfor her: jeg kan ikke kjøre bil og har delvis tilrettelagt arbeidspult. Takk for innspill, alle sammen. Jeg er enig i at det blir litt rart så jeg går for noe annet 🙂 Anonymkode: cd0ee...934
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #8 Skrevet 24. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig i denne. Jeg er tilhenger av humor og den kan godt være særdeles drøy, men denne falt litt utenfor hos meg. Så er det dette med stadig å repetere sine egne vitser, og kanskje det går an å spille på andre ting enn handicapet nå..? Hvis ikke du liker å være "hun/han som er handicappa" da. Da kan du jo like godt ha skiltet i panna til enhver tid. Anonymkode: 4b484...e54 På 23.3.2020 den 20.29, Teatrica skrev: Fint at du kan ta deg selv så lite høytidelig som dette.. Men jeg skjønner virkelig ikke poenget med "handicap-parkering" over pulten - det gir uansett ikke noen mening, du har vel ikke handicap-pultplass på jobb? Det blir vel riktigere at du setter opp en slikt skilt ved bilen din på gårdsplassen da vel? Hvis hun hadde hengt opp parkeringsskilt ved en parkert bil ville det ikke vært humor vel? Det ville jo bare vært ekstra informasjon om førerens handicapstatus. Synes dere det er gøy? Det gjør ikke jeg. Jeg synes det er fantastisk med selvironi og spøker som er litt på kanten i dagens politisk korrekte samfun (da den ikke går på bekostning på noen andre!). Anonymkode: ecf1d...8bf 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #9 Skrevet 24. mars 2020 Jeg synes det var morsomt. Synes du bør gjøre det hvis du har lyst. Ingen har vondt av en god latter, og spesielt ikke nå. Hilsen en som også er funksjonshemmet Anonymkode: d3c92...419 1
Mezzosoprena Skrevet 25. mars 2020 #10 Skrevet 25. mars 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis hun hadde hengt opp parkeringsskilt ved en parkert bil ville det ikke vært humor vel? Det ville jo bare vært ekstra informasjon om førerens handicapstatus. Synes dere det er gøy? Det gjør ikke jeg. Jeg synes det er fantastisk med selvironi og spøker som er litt på kanten i dagens politisk korrekte samfun (da den ikke går på bekostning på noen andre!). Anonymkode: ecf1d...8bf Men et handicapparkeringsskilt ved arbeidsplassen gir ingen mening, og er overhodet ikke morsomt....
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #11 Skrevet 25. mars 2020 21 minutter siden, Teatrica skrev: Men et handicapparkeringsskilt ved arbeidsplassen gir ingen mening, og er overhodet ikke morsomt.... Slik jeg ser det er det en form for svart humor. TS gjør narr av tendensen av å sette alle handicappede i samme bås og definere dem ut i fra det, da hun setter et handicappskilt på et sted det ikke hører hjemme. Poenget med vitsen er at det ikke gir mening, og fremkaller da en form for humor, og ironi. Det bærer også preg av satire. Jeg synes det både er morsomt, og en interessant form for samfunnskritisk humor, og selvfølgelig gledelig med litt selvironi. Anonymkode: ecf1d...8bf 2
Zenobia Skrevet 25. mars 2020 #12 Skrevet 25. mars 2020 Jeg fikk meg i alle fall en god latter av idéen din, TS!
Mezzosoprena Skrevet 25. mars 2020 #13 Skrevet 25. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Slik jeg ser det er det en form for svart humor. TS gjør narr av tendensen av å sette alle handicappede i samme bås og definere dem ut i fra det, da hun setter et handicappskilt på et sted det ikke hører hjemme. Poenget med vitsen er at det ikke gir mening, og fremkaller da en form for humor, og ironi. Det bærer også preg av satire. Jeg synes det både er morsomt, og en interessant form for samfunnskritisk humor, og selvfølgelig gledelig med litt selvironi. Anonymkode: ecf1d...8bf Jeg forstår tanken bak, og er også kjent med svart humor og ironi - jeg synes bare ikke det er morsomt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå