Gå til innhold

Kan jeg fortsette å gå på jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber skift, har tett kontakt med beboerne som bor i huset- og de går mye ut og inn. I løpet av en arbeidsdag kan jeg ha kontakt med opptil 13-14 personer (Kollegaer og ansatte) og det er ikke lett å opprette oppfordringen om avstand. Vi har ikke smittevernutstyr, heller ikke ordentlige føringer når det gjelder sykdom. I dag var en av beboerne snufsete og jeg blir veldig bekymret av å være der. 

Jeg har et barn på 2år. Jeg er veldig redd for å ta med meg smitte hjem til mann og barn. Bør jeg fortsette å gå på jobb eller bør jeg kontakte legen min? Tenker jo at fastleger har nok å forholde seg for tiden, så vil ikke kaste bort tiden hans. 

Skal sies at vi er stort sett friske alle tre, både barnet, mannen min og jeg. Hadde jeg bodd alene hadde jeg nok ikke tenkt så mye på det, men tenker mye på barnet mitt, selvom det sies at barn blir sjeldent ordentlig syke av Covid-19. 

Anonymkode: bbe26...219

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men burde ikke beboer tester? Det høres ut som om du jobber på et hjem med mange beboere med utfordringer. Det må jo være ytterst viktig å få konstatert om denne ene snufsete beboeren har corona.

Men for å svare deg på spørsmålet. Hvordan tenker du at du ikke skal gå på jobb på grunn av dette? Hva skjer hvis alle med brn eller de som har familie i risikogruppen, eldre, syke osv skal slutte å jobbe i disse tider?

Men for all del, snakk med legen hvis du er engstelig.

Anonymkode: 0738e...116

• Opprett ny...