Gå til innhold

Har lyst til å bestille time hos Jan Thomas men

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg er så redd det skal bli ubehagelig.. Jeg er en helt person som ser helt gjennomsnittlig ut, men jeg bruker lite sminke og det jeg bruker, er sikkert "feil" i disse proffenes øyne. Jeg er rett og slett engstelig for at de skal kommentere masse negativt og påpeke alle feil. 

Grunnen til at jeg har lyst til å prøve dem, et fordi alle som jobber der ser meget bra ut, de har riktige farger på håret mot egen hudfarge,  kledelige frisyrer osv. Og jeg har lyst til å få hjelp. Men kun med håret, jeg har ikke økonomi til full pakke med bryn, sminke osv. 

Men så er det det at jeg virkelig ikke passer inn som kunde der.. 😥

Har samme "problem" med skjønnhetssalonger; har kjempelyst på vipper, men takler ikke tanken på at noen skal se bryn og hud så close up.  🙄

Er det flere som tenker sånn?

Anonymkode: fa935...9d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg tenker ikke sånn. 

Anonymkode: b55dc...079

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok mange som tenker som deg :) Og jeg var en av dem. Nå kunne jeg fint dratt til slike steder uten en bekymring. Det hjalp å bli eldre og lære at folk egentlig ikke bryr seg så mye om meg og hvordan jeg ser ut som jeg trodde! Jeg er i slutten av tjueårene, og har en helt annen trygghet rundt sånt som dette nå enn hva jeg hadde før. Men det er også fordi jeg har jobbet en del med det. Synes du skal booke de timene du ønsker, og heller fokusere på at DU er kunden, og at DE SELGER et produkt til deg, og at DE er heldige som har kunder. 

For å komme med et eksempel; jeg har vært innom Kicks et par ganger og spurt om hjelp til diverse, øyenskygge, foundation, bryn osv. Hver gang har en ny makeupartist hjulpet meg, og alle har hatt helt ulike meninger. Den ene insisterte på å gi meg skikkelig katteøyne og oransje øyenskygge, og jeg følte meg helt forferdelig da jeg gikk derfra, og likte ikke å bli sett på. Vasket bort alt da jeg kom hjem. Men hun var "profesjonell" og veldig flink til å sminke seg selv. Betyr det at hun hadde rett? En annen ville tegne skikkelig tykke bryn på meg, noe jeg ikke synes jeg kler, da mine naturlige bryn er ganske tynne, og jeg synes ikke den looken der funker på meg. Hadde han likevel rett?

Altså, når det kommer til sminke/vipper/hår/klær, så er det som å diskutere kunst eller musikk. Alle har sin mening, men alle kan ikke ha rett. Hvis du drar til et sånt sted og føler at de dømmer deg, så er de jo dritdårlige på å beholde kunder? Og hvorfor er du så sikker på at de har rett? Det høres ut som at du har litt lavt selvbilde, noe jeg har slitt med mye selv. Men jeg lover deg: Kompleksene dine er i hodet ditt.

Lykke til :)

Anonymkode: a10ce...0d0

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...