Gå til innhold

Blitt permittert fra dagjobben, skal søke om dagpenger, har kommet til spørsmålet om egen næringsvirksomhet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et enkeltmannsforetak, men tjener ikke stort der, skal jeg trykke av for "Ja, jeg driver egen næringsvirksomhet"? Jeg har hatt dagjobben jeg nå blir permittert fra fordi det har vært null sjans på markedet jeg har peilet meg inn på som frilanser. I fjor fikk jeg ett oppdrag på 4000 kroner. 
Hvordan blir dette tro? Beklager idiotspørsmål, mange år siden jeg sist var i kontakt med nav, og jeg har aldri søkt om dagpenger før.

Anonymkode: 97f22...2a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har et enkeltmannsforetak, men tjener ikke stort der, skal jeg trykke av for "Ja, jeg driver egen næringsvirksomhet"? Jeg har hatt dagjobben jeg nå blir permittert fra fordi det har vært null sjans på markedet jeg har peilet meg inn på som frilanser. I fjor fikk jeg ett oppdrag på 4000 kroner. 
Hvordan blir dette tro? Beklager idiotspørsmål, mange år siden jeg sist var i kontakt med nav, og jeg har aldri søkt om dagpenger før.

Anonymkode: 97f22...2a0

Du sier jo svaret selv i første del av spørsmålet, du kan jo ikke lyve i en slik søknad, og vil jo tro det kommer et spørsmål om inntekt (gjetter her)?

Uansett, du driver næringsvirksomhet gjennom enkeltmannsforetaket, så lenge det er aktivt.

Anonymkode: 6eee3...c0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...