liv-b Skrevet 15. juni 2005 #1 Skrevet 15. juni 2005 Jeg spør her siden det virker som de har hovedvekt på Bryllupsbilder. Jeg har lyst til å ta bilder av den lille gjengen min, og lurer på om noen har erfaringer? Litt utradisjonelt og stilig, er inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha besøkt siden deres,men er det slik i røynda? Det er frågan ;-)
dyveke Skrevet 15. juni 2005 #2 Skrevet 15. juni 2005 Jeg har ingen erfaring med Fame, men vil heller tipse deg om en fotograf vi har brukt. Han har sans for det utradisjonelle og gjerne litt lekne. Du finner han på www.brechtfoto.no
Iskvinnen Skrevet 15. juni 2005 #3 Skrevet 15. juni 2005 Det eneste jeg vet om fame er at de er veldig dyre. Ikke på selve fotograferingen, men på fremkalling og forstørring. Ei jeg kjenner bestilte et bilde i ramme på ca 50x50 cm, dette kosta 10 000 kr!!!
Vesta Skrevet 15. juni 2005 #4 Skrevet 15. juni 2005 Har også vurdert Fame, men synes de er fryktelig dyr når en skal forstørre bildene. Var inne på nettsiden til brechtfoto. Kjempe flotte bilder! Er det dyrt? Tenkte evt å kjøpe bildene på cd. Tar han bilder i studio eller ute? Vi skal gifte oss i Fana, og ha festen i sentrum. Kanskje litt langt å kjøre til Åsane :-? .....
dyveke Skrevet 16. juni 2005 #5 Skrevet 16. juni 2005 Har også vurdert Fame, men synes de er fryktelig dyr når en skal forstørre bildene. Var inne på nettsiden til brechtfoto. Kjempe flotte bilder! Er det dyrt? Tenkte evt å kjøpe bildene på cd. Tar han bilder i studio eller ute? Vi skal gifte oss i Fana, og ha festen i sentrum. Kanskje litt langt å kjøre til Åsane :-? ..... Han tar bilder der du vil, enten i studio, ute eller inne et annet sted. Ikke er han spesielt dyr heller. Jeg er usikker på prisene hans, mener han er rimeligere enn de fleste andre, han har også brukbare priser på forstørrelser i tillegg til at man får bilder på cd hvis man ønsker det. Vi venter på våre bilder, de kommer sannsynligvis i løpet av ei uke
Gjest Soon Mrs S Skrevet 16. juni 2005 #6 Skrevet 16. juni 2005 Hadde i utgangspunktet bestilt hos Fame og dette er i trondheim. Men vi fikk skikkelig dårlig servise og synes også det var utrolig dyrt. Når det gjelder fremkalling så er de for det første dyrt og for det andre skulle de pakke på oss sånne rammer, for de er visst med bildene om du liker det eller ikke. Nei... blir bare så irritert når jeg hører ordet fame, blid hvar jeg ikke da vi kom ut derfra. Håper ikke alle andre opplever samme som meg rundt om i landet for det trenger ikke å være slik overalt
liv-b Skrevet 16. juni 2005 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2005 Det var mye negativ omtale. jeg har heldigvis ikke forpliktet meg til noe. De har akkurat startet opp i Bergen, og hadde et introduksjonstilbud, hvor de tok 500 kr for bilde med ramme og forstørring til 14x18 Det var med 90 digitale bilder.. De skulle ringe meg om en uke for å høre om jeg fortsatt var interessert. Kanskje de kliner til med noen tillegg i prisen da?
LilleMy Skrevet 16. juni 2005 #8 Skrevet 16. juni 2005 Jeg brukte FAME til min fire barn, og resultat ble kjempebra. Vi tok alle bildene inne i studio med hvit bakgrunn. Vi fremkalte en masse og kjøpte også 60-70 julekort, og ja det ble dyrt (for rammene er med som en del av deres konsept) men var verdt pengene.
Gjest Soon Mrs S Skrevet 16. juni 2005 #9 Skrevet 16. juni 2005 Ville bare fortelle min opplevelse med Fame men for all del så håper jeg ikke det er slik overalt. De er jo en landsdekkende kjede så. Synes du skal dra og treffe de og hør hva de har å tilby, er du fornøyd så slå til. Det er snakk om evige minner her så det gjelder å velge rett for seg. Men som sagt så var ikke fame noe for oss denne gang.
Snutus Skrevet 16. juni 2005 #10 Skrevet 16. juni 2005 Hadde i utgangspunktet bestilt hos Fame og dette er i trondheim. Men vi fikk skikkelig dårlig servise og synes også det var utrolig dyrt. Når det gjelder fremkalling så er de for det første dyrt og for det andre skulle de pakke på oss sånne rammer, for de er visst med bildene om du liker det eller ikke. Som om jeg skulle ha skrevet det selv.
Minerva Grey Skrevet 16. juni 2005 #11 Skrevet 16. juni 2005 I Oslo-området kan jeg anbefale Moment Studio, som tar levende, avslappede bilder. Nei, de er ikke gratis de heller, men vi har hatt bare positive opplevelser med dem hittils. Skal bestille forstørrelser neste uke eller så, men de forsøker tydeligvis ikke å prakke på en rammer, så vidt jeg kan se av prislisten deres.
BergensBrud05 Skrevet 16. juni 2005 #12 Skrevet 16. juni 2005 Hvis di vil ha billigerer og kanskje mer annerledes fotografering, vil jeg anbefale deg å sjekke ut dette nettstedet: http://www.foto.no/. Her finner du en oversikt over masse fotografer, både frilans og de mer etablerte. Vi har vært veldig heldige og har kommet i kontakt med en fotograf gjennom kjente, som tar noen tusen for å være med oss absolutt hele dagen, ta portretter og oppkopiering, både til stort bilde og 12-15 mellomstore bilder + oppkopiering til takkekort. Jeg tror det er mye lettere å diskutere seg frem til pris når fotografen er uavhengig... Når det gjelder fame er jo bildene stilrene og fine, men de kjører jo en viss stil... Profilen deres skal være lett gjenkjennelig, og du ser jo egentlig ikke forskjell på om bildene er tatt av en fotograf i trondheim, bergen eller indre østfold. Det kan jo bli litt kjedelig og 'liksomannerledes' det også? Vil forresten også anbefale http://www.fotografsolheim.no/ Lykke til :-)
Olifant Skrevet 16. juni 2005 #13 Skrevet 16. juni 2005 Det var mye negativ omtale. jeg har heldigvis ikke forpliktet meg til noe. De har akkurat startet opp i Bergen, og hadde et introduksjonstilbud, hvor de tok 500 kr for bilde med ramme og forstørring til 14x18 Det var med 90 digitale bilder.. De skulle ringe meg om en uke for å høre om jeg fortsatt var interessert. Kanskje de kliner til med noen tillegg i prisen da? Jev ville sjekka tilbudet deres veldig nøye. Svigerinnen og svogeren min lot seg friste av et ligende tilbud på bilder av barna. Det funka bare fint hvis du skulle ha bare et bilde,men de hadde tenkt å gi bort bilder i julegaver til slekta og fikk helt bakoversveis.
Gjest gjest1 Skrevet 17. juni 2005 #14 Skrevet 17. juni 2005 Vi har brukt Fame og er VELDIG fornøyde. Men det koster flesk. For ett album på 40 bilder kommer det på 7000 kr + takkekortene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå