Gå til innhold

Hva er greia med å shame mennesker som er out and about for tida?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Folk som jogger, fy skamme seg, gamlinger på kafè, styggedommen selv, damer som titter i butikkene på kjøpesentrene som ikke er stengt, for en egoisme! For å ikke snakke om de tre nabobarna som leker ute sammen, foreldrene deres eier ikke skamvett. I følge KG. 

Jeg forstår at vi skal minske spredningen. Jeg har forstått poenget. Men folk flest er ikke pålagt karantene, og enda færre er i isolasjon. At du velger frivillig karantene er fint og flott for deg, men hva jeg bruker fritiden min på, er da vel strengt tatt opp til meg så lenge jeg tar forholdsreglene alvorlig! Situasjonen vi står i kan bli langvarig, og da er det desto viktigere å ha psyken med seg. Og da må man ut av og til, se andre omgivelser og kanskje til og med ansikter, kjøpe seg mer garn og kanskje et nytt duftlys eller en blomsterbukett.

Anonymkode: 636f2...dc0

• Liker 33
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke out and about, jeg er utendørs og går litt rundt omkring. Langt fra folk.

Anonymkode: 25a15...eb3

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg shamer heller ingen. Jeg skjenner på dem.

Anonymkode: 25a15...eb3

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Og slik fortsetter smitten sin runddans....

Anonymkode: 39746...dbf

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du og mange andre ikke ser ut til å forstå, er at situasjonen er LIK for alle! Det er ikke bare du som ønsker deg ut, det gjør ALLE! Men flesteparten gjør det ikke, fordi det øker risikoen for smitte.

blomsterbukett? Duftlys? Garn? Hvis alle tenkte som deg, tar dette aldri slutt. Hold deg i/ved hjemmet, og ikke tenk at det er verre for deg enn for andre. Vi er alle i samme båt! 

Anonymkode: ced81...b1c

Men ingen av disse tingene er ulovlig. Skal man holde seg innendørs fordi du har bestemt det..?

Anonymkode: e5276...97b

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det er godt rom for å ta feil, burde man i hvert fall ikke "shame" noen.

Når derimot det samles en haug med syklister som peser side om side midt i veien nå om dagen, så er det lov.

Anonymkode: f8a8c...e75

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og slik fortsetter smitten sin runddans....

Anonymkode: 39746...dbf

Trodde du smitten skulle avverges fullstendig?

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ingen av disse tingene er ulovlig. Skal man holde seg innendørs fordi du har bestemt det..?

Det er ikke JEG som har bestemt det. Ser du ikke nyheter???? Anbefalingene er klinkende klare: hold dere mest mulig hjemme, ta turer utenom folkemengder og start hjemmefra, unngå all nødvendig handling (minus mat og apotek) og hold avstand. 

godt gjort å ikke ha fått med seg NOE av dette! Har du ikke tilgang på TV og Internett? 

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trenger du virkelig påbud for å bruke sunn fornuft og ikke usette deg selv og andre for fare? Jeg trenger ikke det, og har egentlig ingen forståelse for de som gjør det fordi dere kan sørge for at det blir portforbud, noe jeg ikke ønsker. 

Anonymkode: 7f00f...53c

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde du smitten skulle avverges fullstendig?

Det er jo hovedmålet selvfølgelig. Det forstår alle.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er heller ikke ulovlig å bruke sunn fornuft, selv om du later til å tro det.

Anonymkode: f0aae...f57

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, nei! Målet er at folk skal smittes kontrollert. Ikke at så få som mulig skal bli smittet. 

Anonymkode: fc181...799

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Da hadde alle vært i full isolasjon og vi ville fått full smittet samme sekund som vi åpnet for reise til og fra utlandet. 

Anonymkode: 3afac...8ac

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fy faen, orker ikke... 😞

Anonymkode: 3dc58...e06

Gjest HarryDotter
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal holde deg hjemme AV HENSYN TIL ANDRE MENNESKER. Du vet...andre personer. Mennesker som ikke er deg. Er det tungt å forstå? Fordi det ikke er ulovlig, betyr ikke at du skal. Bruk hodet...bare littegrann så forstår du det.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, nei! Målet er at folk skal smittes kontrollert. Ikke at så få som mulig skal bli smittet. 

Anonymkode: fc181...799

Selvfølgelig er det ønskelig at ingen skal smittes, slik at smittet hos de som er syke etterhvert dør ut.  Men man er likevel realistisk: null smitte er vanskelig å oppnå, særlig hvis man leser hvor lett folk tar på situasjoner i tråder som dette...🥺

• Liker 6
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

7 minutter siden, HarryDotter skrev:

Du skal holde deg hjemme AV HENSYN TIL ANDRE MENNESKER. Du vet...andre personer. Mennesker som ikke er deg. Er det tungt å forstå? Fordi det ikke er ulovlig, betyr ikke at du skal. Bruk hodet...bare littegrann så forstår du det.

Det er helt utrolig! Dere oppfører dere som rene lynsjemobben, og så har dere ikke forstått bie som helst.

Målet er at minst 60 % av befolkningen skal bli smittet for å oppnå flokkimunitet.

• Liker 15
Skrevet (endret)

Fysisk aktivitet er viktig. Det sammen gjelder det å komme seg ut. Jeg kommer til å fortsette å jogge. 

Endret av Kågebruker
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Kågebruker skrev:

Fysisk aktivitet er viktig. Det sammen gjelder å komme seg ut. Jeg kommer til å fortsette å jogge. 

Jogg i vei. Men TA hensyn, ikke pust oss andre i nakken ved passering. 

• Liker 10
  • Opprett ny...