Gå til innhold

Og da ble det tid for sykmelding

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før koronatiltak var jeg på nippet til å bli sykmeldt grunnet dårlig regulert stoffskifte som de ikke klarer å finne ut, masse stress og andre faktorer som gjorde at jeg var konstant utslitt, hadde feberfølelse, smerter i ledd osv. Jeg bet tennene sammen og holdt ut for jobbens skyld, fordi jeg har en nøkkelstilling og har jobbet der lengst, dvs har mest erfaring og kompetanse. 

Nå sier de at skoler og barnehager forblir stengt i lang tid. Og da takker jeg for meg. For jobben forventer at jeg leverer like mye som før, om ikke mer. Jeg har en sønn som går i andre klasse og har lærevansker. Skolen forventer at jeg underviser ham på dagtid, og at oppgavene leveres innen slutten på skoledagen. Jeg har også ei jente i syvende klasse som trenger støtte nå som det (forhåpentligvis) blir overgang til ungdomsskole. Har også en barnehagegutt på tre år som trenger oppfølging ift det sosiale.

Jeg kjenner at det er så vidt jeg orker det her. Det går ut over min helse, ut over ungene og jobben. Ingenting blir gjort 100 %, alt er bare tull. Andreklassingen har ingen fjernundervisning, skolen forventer at det er foreldrene som underviser barna. Det samme er situasjonen med eldste. Jobben forventer at jeg lærer opp to nye via nett samtidig som jeg utfører mine oppgaver og dekker opp for to stk som har gått ut i permisjon for hhv en uke og tre dager siden. Skolebarna får ikke konsentrert seg fordi lillebror løper rundt og vil leke, andreklassingen går lei av å sitte alene hele tiden, jeg har ikke tid til å hjelpe dem hele tiden. Jeg får ikke konsentrert meg på hjemmekontoret når ungene flyr rundt, krangler, trenger ditten og datten. 

Jeg vil ikke sykmeldes fordi det vil gå ut over jobben. Men min helse og barnas utdanning kommer først. Har snakket med flere kollegaer som er småbarnsforeldre, og de sier at de kommer til å ta ut omsorgsdager, ferie og eventuelt redusere stillingene sine hvis dette blir langvarig. Hvis alle gjør det, vil dette gå hardt ut over vår arbeidsplass (offentlig kontor). Og jeg kjenner at jeg ikke bryr meg så hardt lenger. 

Anonymkode: 35950...afc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er pappaen i denne kabalen?

Anonymkode: 0856c...1a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker også egenmelding til å slappe av litt. Orker ikke å dra på jobb i disse koronatider.

Anonymkode: 2d027...559

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har full forståelse og er i liknende situasjon. Jeg har lavt stoffskifte og har slitt med utmattelse og depresjon. Jeg var utslitt på jobb før bhg og skole stengte og tenkte at det blir greit med hjemmekontor. Men aldri har jeg tatt mer feil! Jeg føler at jeg er både en dårlig mor og en dårlig ansatt for jeg har ikke sjans til å klare begge deler. Jeg ba om omsorgspenger idag for å slippe stresset for idag gikk jeg på en skikkelig smell(psykisk). Barna trenger en mamma som kan være der for dem og som ikke bare stresser og ikke har tid.

Anonymkode: 115d3...4e3

AnonymBruker
Skrevet

Dette får du jo ikke gjort så mye med utover det du gjør.

Hvordan er du fulgt opp - mener du sykehus/endokrinolog når du sier «de»?

Sitter i samme båt selv med hypotyreose, endometriose og tredje invalidiserende plutselig tilstand som kom for 9 mnd siden - går snart over på AAP 🙈🙈

Har du prøvd Balderklinikken? Eller sykehus?

Kan ellers anbefale spesialist fremfor fastleger.

Anonymkode: 7ba79...14e

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er pappaen i denne kabalen?

Anonymkode: 0856c...1a3

Jeg er ikke TS, men kan selv si at pappaen her (langtidssyk kone altså meg) tar seg av både kone, barn og egen krevende jobb i tillegg til syke foreldre.

Anonymkode: 7ba79...14e

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker også egenmelding til å slappe av litt. Orker ikke å dra på jobb i disse koronatider.

Anonymkode: 2d027...559

Det var jo solidarisk overfor dine kolleger 🙄 Håper du er en av de som mister jobben, så kan du sitte der og slappe av uten at noen taper penger på ditt fravær 

Anonymkode: 6bc1b...d9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg godt. Du har bare en helse og den må gå først. 

Anonymkode: 0b8dc...a8b

AnonymBruker
Skrevet

Tar ut maks egenmelding hvert år jeg. Det fortjener jeg. Skjønner godt at du blir sliten av ungene.

Anonymkode: cdcd0...453

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår deg godt. Du har bare en helse og den må gå først. 

Anonymkode: 0b8dc...a8b

Håper bare at de ikke sier meg opp bare fordi jeg er sykmeldt. 

Anonymkode: 35950...afc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vi bare gi deg et tips - prøv å kutte ut gluten. Stoffskiftet mitt var veldig ustabilt i flere år. Jeg har Hashimotos og fungerte fint på Levaxin i mange år, før det ble ustabilt og føyk opp og ned. Jeg var sykmeldt i perioder og fungerte ganske dårlig. Jeg hadde også mye feber- og sykdomsfølelse i koppen. Fastlegen min anbefalte meg å prøve glutenfri kost. Jeg merket raskt at formen ble bedre. Jeg tok gastroskopi også, og jeg har ikke cøliaki. Nå et det to år siden jeg kuttet ut gluten og stoffskiftet har vært helt stabilt. Jeg har ikke behøvd å justere Levaxindosen en eneste gang på disse to årene. Kanskje du skulle prøve dette?

Anonymkode: 5789b...5d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vi bare gi deg et tips - prøv å kutte ut gluten. Stoffskiftet mitt var veldig ustabilt i flere år. Jeg har Hashimotos og fungerte fint på Levaxin i mange år, før det ble ustabilt og føyk opp og ned. Jeg var sykmeldt i perioder og fungerte ganske dårlig. Jeg hadde også mye feber- og sykdomsfølelse i koppen. Fastlegen min anbefalte meg å prøve glutenfri kost. Jeg merket raskt at formen ble bedre. Jeg tok gastroskopi også, og jeg har ikke cøliaki. Nå et det to år siden jeg kuttet ut gluten og stoffskiftet har vært helt stabilt. Jeg har ikke behøvd å justere Levaxindosen en eneste gang på disse to årene. Kanskje du skulle prøve dette?

Anonymkode: 5789b...5d0

Samme her. Prøvde glutenfritt og ekologisk kost, og har ikke merket noe til problemenen jeg hadde. Spiser litt brød i helgene, men synes det har gitt veldig gode resultater!

Anonymkode: cdcd0...453

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pass på deg selv og barna og ikke ha dårlig samvittighet for at du sykemelder deg. Du burde nok snarere vurdert dette tidligere ut i fra hva du skriver og helt uavhengig av pandemien. (Jeg har dårlig regulert stoffskifte selv for tiden og klarer ca ingenting.)

Anonymkode: 0c6f2...6cd

• Opprett ny...