AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Hei, jeg har en skoleoppgave og skal finne ut hvilke yrker som er permittert på grunn av corona-viruset. Kan dere nevne noen? Anonymkode: e1434...33d
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 Alle slm jobber i Bingo har opplevd store permitteringer. Anonymkode: 2246d...429 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 de som jobber i flytrafikk, kjøreskoler, butikkarbeidere alle andre enn mat og apotek. Bedrifter somselger varer i butikk, som for x de som lager ski eller bildeler til volvo. Så veldig mange Anonymkode: e2d1c...47b 4
Eneri Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 (endret) De som jobber i kafeer, puber, restauranter, behandlere som fotterapeuter, massører, hudpleie, frisører. Noen tannleger har stengt. Her jeg bor har flere butikker redusert åpningstid og permitterte folk:feks byggevare. Klesbutikker, skobutikker, glassmagasin har midtertidig stengt og har permittert folk. Legger til : håndverkerfirma permitterer pga færre oppdrag nå som 'ingen' vil ha håndverker hjem til seg, unntatt ved akutte hendelser med behov for elektriker el rørlegger. Endret 23. mars 2020 av Eneri 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #5 Skrevet 23. mars 2020 Frisører, hudpleie, butikkfolk i kles butikker. Anonymkode: 59647...850
Gjest Brunette89 Skrevet 23. mars 2020 #6 Skrevet 23. mars 2020 Frisører var ett av de første yrkene som fikk yrkesforbud og ble stengt , siden det er helt umulig for oss å stå lengre unna kunden enn 1 meter ...
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #7 Skrevet 23. mars 2020 Kan ikke forstå det, når jeg kjører til min jobb (helse) som er bort fra byen, så møter jeg fortsatt SYKT mange biler om morgenen. Så det er nok mange som ikke er permiterte, ja... Anonymkode: d771a...c7c 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #8 Skrevet 23. mars 2020 urmakere, optikere, diverse butikker (ikke matvare) Barnehageansatte er ikke permittert, selv om det står at alle barnehager og skoler er stengt er det åpent for barn med foreldre i samfunnskritiske yrker. Anonymkode: 92954...358
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #10 Skrevet 23. mars 2020 Tannleger også Anonymkode: 6537c...82f 1
Tarmegenbolle Skrevet 23. mars 2020 #11 Skrevet 23. mars 2020 Så å si alle som ikke er statlige og kommunale?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #12 Skrevet 23. mars 2020 Ansatte på smådyrklinikker. Anonymkode: 105c8...d69
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #13 Skrevet 23. mars 2020 Fysioterapeuter og lignende behandlere, alt innen hudpleie/spa/velvære i tillegg til frisørene. Taxisjåfører. Turbussjåfører. Budbilene begynner å slite, mange er selvstendig næringsdrivende. Anonymkode: a60df...8ec
Pipaluk Skrevet 25. mars 2020 #14 Skrevet 25. mars 2020 På 23.3.2020 den 18.16, Eneri skrev: De som jobber i kafeer, puber, restauranter, behandlere som fotterapeuter, massører, hudpleie, frisører. Noen tannleger har stengt. Her jeg bor har flere butikker redusert åpningstid og permitterte folk:feks byggevare. Klesbutikker, skobutikker, glassmagasin har midtertidig stengt og har permittert folk. Legger til : håndverkerfirma permitterer pga færre oppdrag nå som 'ingen' vil ha håndverker hjem til seg, unntatt ved akutte hendelser med behov for elektriker el rørlegger. Er det ikke fremdeles stort behov for dem hvis de kan brukes innen bygg og anlegg?
Tarmegenbolle Skrevet 25. mars 2020 #15 Skrevet 25. mars 2020 2 minutter siden, Pipaluk skrev: Er det ikke fremdeles stort behov for dem hvis de kan brukes innen bygg og anlegg? Behovet synker drastisk. Få mye prosjekter som blir startet nå. 1
Eneri Skrevet 25. mars 2020 #16 Skrevet 25. mars 2020 5 timer siden, Pipaluk skrev: Er det ikke fremdeles stort behov for dem hvis de kan brukes innen bygg og anlegg? I min region er dessverre mange håndverkere permittert. Jeg vil tro at endel boligbyggeprosjekter er satt på vent i disse tider som er harde for manges privatøkonomi. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #18 Skrevet 26. mars 2020 19 timer siden, Pipaluk skrev: Er det ikke fremdeles stort behov for dem hvis de kan brukes innen bygg og anlegg? Jo, det er det. Anleggene med store utbyggere går som normalt så lenge ingen mistenker å ha korona o.l. Anonymkode: 9c8ee...cc3 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #19 Skrevet 26. mars 2020 Jeg jobber i klesbutikk og er permittert. Vi er dessverre mange i samme situasjon. Anonymkode: e74d4...d07
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #20 Skrevet 26. mars 2020 Luftfart, altså alle som jobber med flytrafikken både på bakken og i lufta. Det er piloter, kabinpersonale, stuere, flyteknikere, de som leverer mat og varer til flyene, de som vasker flyene, vekterne som er i sikkerhetskontrollen, innsjekkings- og gatepersonale, de som jobber med transport til og fra flyplassen, de som har renholdet på flyplassen, de som jobber i butikker og serveringssteder på flyplassen... At det meste av fly står på bakken rammer som du ser mange fler enn de som jobber i lufta. Ellers er jo de som jobber på fergene fra Norge til Danmark og Tyskland rammet. Color Line har permittert ca 2000 ansatte. Bl.a. ligger de to store cruisefergene som vanligvis seiler mellom Oslo og Kiel ved kai i Oslo. Varehandelen er hardt rammet. Mange butikker har reduserte åpningstider eller har stengt helt. Dette rammer igjen de som leverer varer til disse butikkene fordi de får lite eller ingenting å gjøre. Serveringsbransjen er rammet hardt. Alt av puber/barer uten matservering er stengt og mange steder som kunne hatt lovlig åpent siden de serverer mat velger å stenge siden de uansett ikke har kunder. Dette rammer igjen leverandørene til disse stedene. Anonymkode: a2474...93d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå